Geluidprobleem

Mischien een idee voor een alternatieve bestikkering op alle racemotoren:

baggelhuizenys0.jpg


;)
 
7 mei j.l. was er een dag op Assen van de KNMV voor oa heel veel BNners... ik mocht daar samen met mijn man ook heen (geweldig natuurlijk) en ik heb daar dus met mijn ducati monster met open uitlaten mogen rondrijden.

Ik heb voordat we gingen rijden (meerdere malen) aangeboden om op de motor van mijn man over te stappen (we reden in verschillende groepen) maar dat hoefde dus niet. Tja en als het aanbied en het hoeft niet en niemand doet verder moeilijk dan rij ik natuurlijk ook liever met mijn eigen ducje. Er waren meerdere mensen met open uitlaten en iedereen mocht gewoon de baan op. Later werd zelfs nog gevraagd of we de motoren extra wilden laten "brullen" omdat dat op tv goed zou staan (MotorXperience).
 
beetje vaag man, als andere mensen hun motor stil krijgen lukt dat jullie toch ook wel?

Of heb je alleen lol in racen om het geluid?


het gaat niet om het geluid, de meeste nieuwe motoren hebben een hogere DB waarde dan op assen is toegstaan, dan spreken we over straat legale motoren met orginele dempers en standaard luchtfilter.

dus een motor die je in de winkel koopt voldoet al niet meer aan de norm. dan zou je door wat schuim te plakken in de kuip wat kunnen gaan proberen te reduceren maar veel zal dat niet meer opleveren.

dat is wat het probleem is
 
Volgens mij is Assen 88 dB statisch en 100 dB dynamisch (aan de paal). Zolder is volgens mij 95 dB.


88 dynamisch aan de paal, bij type 3 geluidsdag , CRT cup zac etc etc
102 dynamisch aan de paal type 2 geluids dag , ONK
type 1 geluids dag motogp en SBK
 
En 't verschil tussen statisch en dynamisch is?


EDIT:
Heb 't al gevonden, statisch is stilstaand en dynamisch langs een meetpunt rijden.
 
Laatst bewerkt:
88 dynamisch aan de paal, bij type 3 geluidsdag , CRT cup zac etc etc
102 dynamisch aan de paal type 2 geluids dag , ONK
type 1 geluids dag motogp en SBK

Mag aannemen dat jij het weet, maar laatst bij Dannhoff motorsport was de grens 100db dynamisch. Ik zat steeds ergens rond de 95 dacht ik (nagevraagd bij tijdwaarneming boven), dus verder prima (bij zac en cup ook het hele seizoen ook nog geen problemen gehad overigens).
Maar volgens jouw verhaal was het die dag ook 88db dus? Ik neem aan dat gewone circuittrainingen ook type 3 zijn, net als zac en cup. Dus nu ben ik een beetje in de war...
 
Laatst bewerkt:
Mag aannemen dat jij het weet, maar laatst bij Dannhoff motorsport was de grens 100db dynamisch. Ik zat steeds ergens rond de 95 dacht ik (nagevraagd bij tijdwaarneming boven), dus verder prima (bij zac en cup ook het hele seizoen ook nog geen problemen gehad overigens).
Maar volgens jouw verhaal was het die dag ook 88db dus? Ik neem aan dat gewone circuittrainingen ook type 3 zijn, net als zac en cup. Dus nu ben ik een beetje in de war...

Klopt allebei, Jeroen zijn getallen sloegen op de oude meting. De microfoons zijn nu loodrecht boven de baan gehangen en de limiet is nu 100dBA. Afgelopen maandag ben ik er afgehaald met 100.7 :( Zat verder alle sessies net onder de 100....
 
Terug
Bovenaan Onderaan