Gerammel sv650s 2000

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Luidruchtigheid hoort natuurlijk bij een v-twin , maar dit gerammel lijkt me niet normaal.
Het gerammel treed op als de motor warm is en bij stationaire toeren, en verdwijnt bij het verhogen van de toeren.Ik denk zelf dat het de nokkenaskettingspanner is. :?

Nu heb ik gehoord dat er voor de sv650s een modificatie was voor deze nokkenaskettingspanner , maar hoe werkt dat precies?Is dat geheel onder garantie , kan ik erachter komen of mijne deze vervanging al heeft gehad?

En bij gebrek aan wph(nog wel |( ) , aan welke kant zit de spanner eigenlijk?

Denk je dat kawasaki rammelt , doet een suzuki het nog erger :o
 
Hé! Heb jij een SV nu? Mooi!!!

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/30587?highlight=werkplaats%20handboek
Hier kun je het werkplaats handboek downloaden.

Na 30.000 km begon mijn SV af en toe best wel eens te ´rammelen´. Ik bedoel, hij was niet zo stil dan een vier cilinder. Maar dat went. Ik heb er 64.000 km mee kunnen rijden.

Maar de nokkenaskettingspanner is inderdaad een zwak punt. Maar of daar onder garantie wat aan werd gedaan weet ik niet. 2000 sowieso niet meer.

Succes. :)
 
Hé! Heb jij een SV nu? Mooi!!!

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/30587?highlight=werkplaats%20handboek
Hier kun je het werkplaats handboek downloaden.

Na 30.000 km begon mijn SV af en toe best wel eens te ´rammelen´. Ik bedoel, hij was niet zo stil dan een vier cilinder. Maar dat went. Ik heb er 64.000 km mee kunnen rijden.

Maar de nokkenaskettingspanner is inderdaad een zwak punt. Maar of daar onder garantie wat aan werd gedaan weet ik niet. 2000 sowieso niet meer.

Succes. :)
deze sv is stiller dan de zxr400 ;) . op het rammelen na dan... |(
Staat pas 17500km op de teller , en het ding ziet er gewoon goed uit.Alleen wel wat oxidatie op de voorvork en wat andere plekjes , daar moet ik nog wat voor verzinnen.Hij bevalt iig beter dan de zxr , vooral omdat de zitpositie beter is en het koppel veel meer.
Bedankt voor de link :}

(las het van jou en je cbr , balen joh '( )

:}
 
deze sv is stiller dan de zxr400 ;) . op het rammelen na dan... |(
Staat pas 17500km op de teller , en het ding ziet er gewoon goed uit.Alleen wel wat oxidatie op de voorvork en wat andere plekjes , daar moet ik nog wat voor verzinnen.Hij bevalt iig beter dan de zxr , vooral omdat de zitpositie beter is en het koppel veel meer.
Bedankt voor de link :}

(las het van jou en je cbr , balen joh '( ):}

Oxidatie op de voorpoten had de mijne ook last van. Misschien laten poedercoaten?

Ja is inderdaad balen van m´n RR... :(
 
Investig8or, heb jij ook rammelende geluiden in het vooronder (voorvork, spatbord, kuipje, etc.) op een weg met korte hobbels zoals een klinkerweg? Ik heb weleens wat gehoord over een luidruchtige voorvork, maar zoals mijne het doet, vind ik wel heel lawaaierig.
 
Investig8or, heb jij ook rammelende geluiden in het vooronder (voorvork, spatbord, kuipje, etc.) op een weg met korte hobbels zoals een klinkerweg? Ik heb weleens wat gehoord over een luidruchtige voorvork, maar zoals mijne het doet, vind ik wel heel lawaaierig.
ik heb de sv nog niet zo lang , maar ik zal er eens op letten.Ik hoor wel een soort suizend geluid wat harder wordt als je harder gaat rijden.
De voorvork tikt ook als je wiebelt met voorrem in , maar er is gezegd dat dat de veer is die tegen de poot aankomt.
Je zou echt goed moeten luisteren waar het geluid vandaan komt en dan daar alles controleren.Misschien komt je remleiding tegen je spatbord aan?

Irritant is dat de achterband (een dunlop d207) nogal glijdt in bochten , vooral in linker.Het lijkt erop dat ie ook vierkant gereden is.
Het rijdt iig behoorlijk klote :(
 
Op één van die websites speciaal over de SV staat ook omschreven hoe je die ´kloenk´ uit de voorvork krijgt volgens mij:

http://www.svrider.com/
http://www.sv650.org/

Maar nogmaals, de SV is geen stille vier cilinder, maar ze is wel stiller dan een Duc. ;)
Ahaaaa leesvoer :9
Dat een motor luidruchtig is (of karakter heeft , hoe je het wil noemen :P ) is geen probleem , maar dat tikken komt erbij als ie warm is.Ik heb nu een wph , dus ik kan in alle rust gaan kijken wat het is.
Die kloenk eruit halen , voorvork laten poedercoaten , glij probleem oplossen en ik ben klaar voor het mooie weer :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan