Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Gerard's eeuwigdurende Yamaha SR500 project

Cool, ben benieuwd naar de stijl!
Ik ook :’) Ik denk dat het wel even gaat duren voor ik de vorken ga verlagen, maar heb de maten van de bussen wel vast vastgesteld. Achter zit er een set Koni’s onder die volgens mij aan revisie toe zijn, ze voelen vrij zacht aan terwijl ze op de hardste stand staan geloof ik.

Een set andere veren van een gerenommeerd merk kost al gauw 250 euro en dat is vooralsnog boven budget dus dat moet nog even wachten. Kan de lengte van de veren ook pas bepalen als ik de voorvork ingekort heb. Maar die kort ik dus pas in als er budget is voor andere veren, de voorkant 5-7,5 cm verlagen en de achterkant zo houden lijkt me geen strak plan

Eerst maar zorgen dat ie loopt en goedgekeurd wordt
 
Kijk eens naar YSS, goed prijs-kwaliteitsverhouding, setje op de mijne kost geloof ik €120 nieuw.
 
Waarom moet hij goedgekeurd worden?
Zit er geen kenteken bij?
Jawel hoor! De motor is echter in 2002 geschorst en daarna is er dusdanig lang geen activiteit meer geweest dat de RDW het kenteken geschoond heeft. Het kenteken bestaat nog wel maar ik moet naar de RDW om te laten zien dat ik de motor op een rechtvaardige manier heb verkregen, dat de motor nog enigszins roadworthy is en dat ik de juiste papieren erbij heb. Die heb ik, dus dan kan het kenteken weer geactiveerd worden, en wordt ik ook op papier de eigenaar.
 
Vreemd ik heb een verstoft project waar het kenteken in 2003 geschorst is en ik krijg elk jaar de herinnering om te verzekeren/belasting te betalen of door te schorsen .
Het laatste is goedkoper dan verzekeren dus doe ik dat .

Kenteken staat wel op mijn naam datdanweerwel
 
Denkelijk aangemeld voor slopen in eigen beheer omdat men de jaarlijkse schorsing kosten niet wilde betalen
 
Denkelijk aangemeld voor slopen in eigen beheer omdat men de jaarlijkse schorsing kosten niet wilde betalen
Dat zou best kunnen. Dat slopen is echter nooit gebeurd. Het weer opnieuw verkrijgen van een kenteken is in ieder geval niet iets waar ik me zorgen over maak
 
Goedemorgen!

Graag had ik een second opinion van jullie gehad. Ik wil de bevestigingsogen voor de cockpit van de kroonplaat slijpen, alleen vraag ik me af of deze nog iets toevoegen aan de sterkte van het geheel. Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen?

Plaatje bij het praatje:
 
Leuk project !
Dankjewel!

Vanmorgen de motor nog een uurtje vrij gehad voor de middagdienst aan dus de motor even uit de schuur gedrukt om de uitlaat te monteren. “Goh, toch eens even door de compressie trappen, niet fantastisch maar BROPBROPBROP!” Wtf Twintig jaar stilstaan, een slappe poging tot aantrappen en gewoon lopen, totdat de vlotterbak leeg was

Direct even een paar sfeerplaatjes van het gedrocht gemaakt, let vooral ook even op de olievlek onder de motor, Engelse invloed zullen we maar zeggen



Zonder gekheid, het oliefilterdeksel lekt uit de onderste bout, daar moet ik nog even bij
 
Kijk eerst aan de onderkant van de kroonplaat. Vaak lopen er ribben onder de kroonplaat. Als je met het verwijderen een rib doorsnijd zou ik het niet doen.
 
De destijds bekende motorcrosser Pierre Karsmakers bracht opvoersetjes uit de usa op de markt in nl waaronder grotere carbs zoals deze. Misschien zit er in het blok ook het een en ander.
 
De destijds bekende motorcrosser Pierre Karsmakers bracht opvoersetjes uit de usa op de markt in nl waaronder grotere carbs zoals deze. Misschien zit er in het blok ook het een en ander.
Zou kunnen! Ik weet overigens praktisch zeker dat het een 36mm carburateur is, misschien een ander type…

Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat ik een keerring in het koppelingsdeksel mis waardoor de oliepomp geen druk richting de kop kan opbouwen. Tevens zijn de schroefgaten van de oliefilterbehuizing voorzien van groter schroefdraad, waaronder de drain van het filterhuis, wat er ook voor kan zorgen dat je niet voldoende druk in de kop overhoudt… Da in combinatie met het gebrek aan compressie doet me afvragen of ik misschien niet beter het originele blok kan monteren. Hiervan is de kop gedemonteerd, dus kan er makkelijk gekeken worden of alles nog een beetje fris is. En dan heb ik direct het juiste blok er in… Het huidige blok zou dan aan de kant gaan ter revisie, misschien voor een volgende SR voor mijn vrouw

Ik ben trouwens nog niet aan die kroonplaat toegekomen
 
Als het de keerring in het deksel is krijgt de krukas ook geen olie.
Klopt, die keerring inderdaad…

Ik neig naar het originele blok, ik heb zojuist de kop even bekeken en dat ziet er allemaal fris en onversleuteld uit, de klepstelschroeven en de loopvlakken van de tuimelaar hebben wel wat slijtage maar niets waar ik erg van schrik.
 
Dit Is het originele blok, of in ieder geval het blok wat ik bij het frame kocht. Het bloknummer is niet hetzelfde als het framenummer, maar ik heb vaker gezien dat deze niet overeen komen.

Lassen lijkt me geen optie, voor nu neig ik naar JB-weld. Misschien een beetje beun maar ik denk dat ik het gat daarmee wel op een nette manier dicht kan krijgen…
 
Waarschijnlijk is het probleem aan de binnenkant groter. Daar zul je een stuk missen.