gereedschap

belsj

MF veteraan
13 feb 2003
1.196
0
welk gereedschap gebruikt hier de MFer voor het sleutelen aan zijn motor. Welk gereedschap heb je zeker nodig en welke zijn handig om dr bij te hebben.

Imbussleutels
Ring/Steeksleutel
Doppenset
schroevendraaiers
combi strip en zijkniptang
Baco gummi hamer

momentsleutel
voelermaatjes

Nog aanvullingen? *O* :W
 
Ductape
Italiaanse schroeven
Ijzerdraad

:+
 
alles wat vast moet: Tywraps
alles wat vast moet en heet wordt: Ijzerdraad


:+

FF serieus: mijn belangrijkste gereedschap is een luxe doppenset (1/4 doppen met lange doppen, bits ed), verder een klauw steeksleutels en een lading goeie schroevendraaiers. Set inbussleutels is ook erg belangrijk.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog het één en ander, maar dat kun je gaandeweg een beetje aanschaffen. Voelermaatjes, momentsleutel, dat soort zaken...
 
Beetje sleutelaar laat een steeksleutel links liggen al het niet nodig is. O-)

Als het kan altijd een ringsleutel of dop gebruiken, zo heb je het minste kans om een bout of een moer te beschadigen. Een bahco alleen in uiterste nood gebruiken.
 
accuboor/schroevendraaier met allerhande soorten bitjes, waaronder Torx is ook wel handig. Vooral om plasticwerk te de/monteren.. :P
 
welk gereedschap gebruikt hier de MFer voor het sleutelen aan zijn motor. Welk gereedschap heb je zeker nodig en welke zijn handig om dr bij te hebben.

Imbussleutels
Ring/Steeksleutel
Doppenset
schroevendraaiers
combi strip en zijkniptang
Baco gummi hamer

momentsleutels
voelermaatjes

Nog aanvullingen? *O* :W

Zorg dat je 2 momentsleutels hebt waar de bereiken van overlappen. Je hebt een brute nodig voor dingen als assen enzo maar, ook een kleintje voor sommige motor bouten en dergelijke
 
Beetje sleutelaar laat een steeksleutel links liggen al het niet nodig is. O-)

Als het kan altijd een ringsleutel of dop gebruiken, zo heb je het minste kans om een bout of een moer te beschadigen. Een bahco alleen in uiterste nood gebruiken.

Ben het met je eens dat de kans op beschadigen groter is met een steeksleutel, een fatsoenlijk steeksleutel doet echter wonderen (dus niet zo'n knake ding van de gamma)

Nodig:
Dopsleutel, inbus, ringsleutels, steeksleutels, (goede) schroevendraaierset, enkele tangen (kopknip, zijknip, griptang, etc.)Kunststofhamer.

Handig voor erbij, of voor de verbouwert...
Lasapparaat, slijptol met div. schijven, dremel, soldeerapparaat, goede schuifmaat/micrometer, kolomboor ( :+ ), tja ga zo maar door....
 
ik kan niet zonder mijn compressor en perslucht gereedschap...
maar ja ik ben ook een luie sleutelaar :Z :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan