Ziet er goed uit. Wordt nog eens wat.
Uiteindelijk wel inderdaad
Elektriciteit is ondertussen ook verlegd, dus "back in business"
Vandaag samen met een maat gerommeld aan zijn BMW K75. Er was namelijk een voorvork keerring lek en dat is natuurlijk niet ideaal
Het slachtoffer:
Stofhoezen losgewipt en omhoog geschoven:
Klembouten van de wielas er uit:
Schmutzig:
Borgringen losgewipt:
Vulboutjes aan de bovenkant al even los gezet, ging redelijk vlot gelukkig:
Krik er onder om de voorkant van de grond te krijgen (ook nog houtblokken er extra bij gestoken mocht de krik zakken, niet op foto):
Wielas losmaken:
Was kort geleden nog los geweest en netjes met kopervet gemonteerd
Achterkant van het spatbord er af en de remklauwen los maken:
Even ophangen natuurlijk:
Wiel er uit:
Spatbord en vorkbrace er af:
En toen waren de poten er al snel uit:
Lekker spul kwam er uit
Andere poot was niet veel beter:
Even laten uitlekken tijdens het eten:
Linkerpoot (die niet lek was) gaf al snel op na enkele klappen door aan de binnenpoot te trekken:
Was zo te zien ook geen slecht idee om die te vervangen
Professioneel gemonteerd enzo door de vorige sleutelaar.. Nieuwe keerringtrekker ook even kunnen gebruiken
Glijbussen van de vork zien er nog netjes uit:
Nieuwe keerring monteren met behulp van de "isolatietape truc":
Et voila, good as new
De rechterpoot daarentegen
Zo vlotjes als links ging, zo moeilijk ging rechts.. Als in, helemaal niet. Compleet vast, ook het gebruiken van de binnenpoot als slagtrekker wilde niet lekker werken. Normaal zou ik dan gewoon de binnenpoot er uit trekken en de keerring er uit lepelen, maar dat gaat niet bij deze geweldige Showa poten, de onderste glijbus is namelijk dikker dan de bovenste glijring als deze gemonteerd is. Ik gok dan ook dat het probleem vooral zit in het feit dat de bovenste glijring vastgerot zit in de vorkpoot.
We hebben nog een poging gedaan met warmstoken, proberen de keering er uit te lepelen, etc. maar no way José...
Poot staat dus nu te badderen in wat kruipolie in de hoop dat dat alles was losweekt en we dan wel de keerring er uit kunnen trekken.
We gaan het morgen zien of het plan werkt, nu bedtijd!