Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Gerommel in de garage van Ram

Zo. dat is wel een motortje voor de antiquair of conservator maar leuk hoor, is wel eer aan te behalen! We gaan het weer volgen. Is deze van jezelf?
 
Zo. dat is wel een motortje voor de antiquair of conservator maar leuk hoor, is wel eer aan te behalen! We gaan het weer volgen. Is deze van jezelf?
Het valt nog wel mee hoor, het blok is er zo te merken al eens uit geweest en gereinigd, verder zit er niet veel op, dus moet er niet veel vervangen worden

Is niet van mij, anders had ik er wel een apart topic voor gemaakt Skateboards om als spatbord/zadel te gebruiken zijn al onderweg + er komt een gehaakt tapijtje op als zadeldek. Gaat een leuk fietsje worden
 
Je schreef dat je de voorvork keerringen met behulp van de "isolatietapetruc" had gemonteerd.
Wat vis de isolatietapetruc en hoe werkt hij ?
 
Vandaag weer lekker in de garage gewerkt De CB125 wat verder in elkaar geschroefd om te kijken wat er nog wel/niet aangekocht / aangepast moet worden. Daarna hem weer kaal gemaakt:


Blok er onder uit:



Eerst even het kleppendeksel er af:



Ziet er allemaal nog puik uit Onsteking(sdeksel) er af:


Ook netjes! Koppelingsdeksel er af:


Oliepompaandrijving er af:


Pomp er uit:


Oliezeefje ziet er redelijk uit:


Maar toch wat rommel bij betere inspectie:


Weer netjes schoon:


Pomp weer terug, koppeling er af:



De metalen platen van de koppeling waren allemaal netjes 1,6mm (zoals ook in het WPHB staat), maar de frictieplaten waren 2,9mm dik (3,5mm volgens het WPHB). Alleen kan ik geen verslijtgrenzen vinden Zelfde voor de koppelingsveren (allemaal tussen 35,2 en 35,5 mm).

Goed, daar moet dus nog wat onderzoek op gebeuren Ohja, aangezien ik wat hulp had vandaag, ook nog even een kastje tegen de muur gehangen die ik zelf niet kon tillen:


En dat was het weer voor vandaag! Komende dagen nog een berg met onderdelen bestellen, misschien al wat slijpwerk verrichten aan het frame, .. Maar dat zal het zo'n beetje zijn voor de komende weken, vertrek immers volgende week zaterdag met de 500 euro challenge

Prettig weekend nog allemaal!
 
Hey oma! Hier ook nog even een update schrijven. Plan is om de originele teller te gebruiken en de toerenteller te laten vervallen. Zoiets dus:


Bestelling van CMSNL ontvangen:


Wat onderdelen van eBay:


En dan ook nog de "piece de resistance", een CB200 tank die in deze staat gaat blijven (uiteraard wel coaten aan de binnenkant en buitenkant behandelen met blanke lak):





Carburateurs zijn in de zandstraalcabine geweest en heb ik daarna terug in elkaar gezet met revisiesetjes:




Luchtfilters zijn ook binnen:


En de vorkklemmen voor de clipons:


Wat is er nog onderweg?
- Koplamp
- Pennen voor de clipons

En dan kan er wat constructiewerk verricht worden. Meer bepaald, de tank ophanging in orde brengen, beugels verwijderen van het frame, frame aanpassen voor het nieuwe zadel, etc.

Tot de volgende!
 
Nog eens een update plaatsen hier! Zowel de stuurpennen als de koplamp zijn ondertussen binnen:



Als ik de teller passend heb gemaakt ga ik hem misschien nog wat hoger plaatsen, maar dat zal ik dan wel zien. Verder ook al een nieuwe stuuraanslag gemaakt, die was namelijk afgescheurd ooit:



Die las ik er op als de vork er uit gaat om alles te coaten.

Ook het machinepark nog een beetje vergroot met aankoop van:
- Draaibank
- Freesbank
- Wals/zet/knipbank




Veel ander, groot materiaal, past er alleen niet meer bij


De draaibank gaat nog van de werkbank af en komt rechtsachter in de hoek boven de compressor, daar past hij netjes tussen de muur en de draaibank en heb ik weer meer werkplek

 
Lekker hoor, al die goodies! Nieuw gekocht of ergens 2ehands op de kop getikt?
Uiteraard tweedehands, dan zitten er al wat goodies bij, zoals:
- Draaibeitels (met vervangplaatjes)
- Frezen
- Boorkoppen
- Machineklem (freesbank)
- Verdeeltafel
- Etc.

Anders zijn de kosten daarvan al snel de helft van de aankoop van de machines
 
Zijn we weer! Weekje op vakantie geweest naar Duitsland met de bimmer (en de vriendin ):


Dus niet veel kunnen uitspoken. Maar we waren zondag al weer terug, dus ik heb op de dag des Heeres nog wat kunnen sleutelen Stevige plank gemaakt uit multiplex, die in combinatie met een paar extra stevige plankdragers de draaibank tegen de muur moet houden:


Tegen de muur:


En met de draaibank er op en de compressor er onder:


Uiteraard netjes waterpas:


En om af te sluiten, mijn laatste aankoop:


Wel zo praktisch, met de draai en freesbank Binnenkort weer meer!
 
Ik hoop dat je de cb200 goed afgesteld krijgt met die open kelken,bij mij liep hij na afstellen en proberen nog voor geen meter
 
Ik hoop dat je de cb200 goed afgesteld krijgt met die open kelken,bij mij liep hij na afstellen en proberen nog voor geen meter
We gaan het zien!

Laatste weken weinig kunnen beunen, veel werk, veel andere afspraken, maar 24u in een dag.. Maar goed, we hebben weer iets gedaan! De lintzaag was niet helemaal zuiver, lagers die het zaagblad geleiden waren niet meer helemaal jofel dus die vervangen en jawel:


Hij kan het dus wel Verder met de Beemer, na een goede 3000 kilometer er bij te hebben gezet na aankoop mocht die wel een beurtje krijgen. Te beginnen met het stellen van de kleppen, ofja.. Eerst een tupperware party:



Kleppendeksels er af:


En dan afstellen, met behulp van mijn "dedicated BMW R1100RT voelermaatset" Het was wel nodig, sommige kleppen stonden wat te los, maar ze stonden vooral ook allemaal niet gelijk.


Dat was het voor vandaag, hongerrr.. Maar, even getest en hij start nog Dus volgende keer synchroon stellen en dan kan hij er wat dat betreft weer tegen Rest van de beurt komt dan met de winter"stop"
 
Laatst bewerkt:
Hey oma! Nog even een beun update De BMW is weer netjes gesynchroniseerd, dus die kan er ook weer tegen.

Voor de draaibank had ik nog geen sledestop, dus die gebeunt op de freesbank:


Meetklokje past er ook in, indien nodig:


Draaibank daarna meteen gebruikt om een afsluitdopje te maken voor de toerentelleraandrijving van de CB125, die gaat immers niet meer gebruikt worden:


Nog eens boodschappen gedaan bij HBM


Ook enkele van de bestelling die ik had gedaan voor connectoren binnen gekomen:


En een setje carburateurs van een CB250 van een maatje opgefrist:


En dat was het weer!
 
Mini update hier, om oma weg te houden. Had wat problemen met "rommel" na draai- en vooral freeswerk:


Dus even bij de A C Tion een stofzuigertje gehaald om de machines goed schoon te kunnen maken:


En een tafel rond de freesbank gemaakt, dat maakt het poetsen een stuk makkelijker


Binnenkort weer verder met de CB125, dus dan weer meer updates
 
Zoals beloofd, nog eens wat gesleuteld aan de CB125 Ik had al een paar ringen gedraaid om rond de vorkpoten te kunnen klemmen, maar ik moest nog een tussenstuk maken om de teller op te bevestigen. Machineklem er af, verdeeltafel er op en frezen maar:



Even passen:


Nokjes aan de voorkant van de kroonplaat er afgezaagd:


En dan met de vijl strak gemaakt:


Je kunt jammer genoeg niet alles met de freesbank doen Verder met de tellerhouder, uitsparing gemaakt en sleuf voor de bevestiging van de teller:


En dat ziet er dan zo uit:



Het standaard stuur komt er niet meer op, dus de stuurhouders afgezaagd:


Vast gemaakt op de freestafel:


En dan ziet het er na het vlakken zo uit:



Er komt nog een "hondenbot-vormig" plaatje over om het af te werken met daar iets op / in, "CB125" bijvoorbeeld. Maar het smoelt in ieder geval een stuk beter zo:


Dat was het weer, morgen weer een nieuwe week
 
Weer eens wat nieuwe foto's toevoegen hier! In de afgelopen weken, TL-lamp boven de draaibank vervangen door een "waterdichte" (wel zo praktisch met spaanders overal):


Paar verstevingsringen gemaakt voor de middenbok van de XS750 van een forumlid:



En nog een smerige Solex aangepakt van een Citroën die al sinds 1990 stond te vergommen:


Na een eerste borstelbeurtje:



Benzine die na bijna 30 jaar wel stroop lijkt:


Volledig gedemonteerd:



Na een uur of 3 in de ultrasoon:


En na het stralen:


Revisiesetje er "tegen aan gesmeten":




En presto!





Dat was 'ie weer!
 
Laatst bewerkt: