RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.492
- 29.244
Alles is goed als het maar Kawa groen isIdd ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alles is goed als het maar Kawa groen isIdd ja
Over onzin gesproken,kleppen stellen hoeft helemaal niet vaak als je het door Biggelaar laat doen.
Verder heb ik zelf diverse Duc,s gehad,dus weet waarover ik praat,Duc,s uit die tijd zijn gewoon niet zo betrouwbaar als een Japanner.
Hum dus je zoekt een sportieve toermotor en ving aan met Honda VFR, Aprilia ST en BMW S als voorbeelden van wat je zoekt. Nu lees ik dat je juist rechtop wilt zitten, en met een goede windbescherming. Ik hoop dat je mij niet kwalijk neemt dat ik nu even niet meer weet wat je precies zoektEven een korte update voor het slapen gaan. Vandaag een nieuwe outfit gekocht. Ook alvast een proefrit gemaakt op een gsx 1250fa. Was even wennen om voor het eerst sinds zo lang weer te rijden. Ook even kunnen zitten op een triumph, de Aprilia en de Honda. Voor mij vallen de triumph en de Aprilia af zonder erop gereden te hebben, had er totaal geen geen click mee en de zithouding vond ik niet zo gek veel afwijken van de VFR. Tot nu toe is de gsx de motor waarop ik het meest overeind zit, maar viel mij tijdens het rijden ook op dat ik echt amper bescherming van de wind had. Hopelijk kan ik dinsdag aanstaande wat kilometers maken op een VFR en nog een andere GSX.
BMW kan je beter overslaan,voor dat bedrag kom je in de oude BMW categorie en daar word je wat gebreken betreft niet vrolijk van,
zelfde geld voor een Aprilia,de VFR zou een goede keus zijn maar als je met z,n 2en wil rijden in combinatie met je lengte toch minder geschikt,
je zou beter kunnen kijken naar de ST1100,of 1300 maar dan krijg je exemplaren met een erg hoge km stand,of de FJR1300,
met name de laatste is een super fiets,een alleskunner die zowel sportief en als toermotor te rijden is.
Je vergeet er even bij te vermelden wat er allemaal vervangen en gerepareerd is om die km standen te kunnen halen,leest elk willekeurig BMW forum,cq model topic ff na,dan schrik je wat er allemaal kapot gaat aan die motoren,ik krijg af en toe bijna medelijden met die eigenaren.Deze ben ik het toch echt niet mee eens.
Juist de 'oilheads' zijn zeer betrouwbaar. Niet voor niets zijn er zeer veel BMW's van dit type die heel veel kilometer op de teller hebben staan.
Ik zou zeker ook kijken naar de BMW R1100S. Fijne fiets, ook wat groter wat wellicht wel handig is met jouw lengte. Wel heel wat anders dan een AF1 . Zal bij de eerste testrit waarschijnlijk erg groot en zwaar aanvoelen.
Je vergeet er even bij te vermelden wat er allemaal vervangen en gerepareerd is om die km standen te kunnen halen,leest elk willekeurig BMW forum,cq model topic ff na,dan schrik je wat er allemaal kapot gaat aan die motoren,ik krijg af en toe bijna medelijden met die eigenaren.
Heb er zelf een dus ben wat bevooroordeeld..
Zoiets dacht ik al
Deze ben ik het toch echt niet mee eens.
Juist de 'oilheads' zijn zeer betrouwbaar. Niet voor niets zijn er zeer veel BMW's van dit type die heel veel kilometer op de teller hebben staan.
Er wordt door Kansloos voorgesteld een oilheads als optie en jij begint over een K serieJe vergeet er even bij te vermelden wat er allemaal vervangen en gerepareerd is om die km standen te kunnen halen,leest elk willekeurig BMW forum,cq model topic ff na,dan schrik je wat er allemaal kapot gaat aan die motoren,ik krijg af en toe bijna medelijden met die eigenaren.
Pas geleden nog een video zitten bekijken van de voorzitter van de BMW K1200LT club van de USA,die goede man rade mensen af
om een K1200LT te kopen als je een betrouwbare motor zocht
Ja ja nog een BMW fanaat,ik heb vele jaren bij een BMW dealer gewerkt ,dan zie je pas echt wat voor ellende eigenaren meemaken met dat merk.Er wordt door Kansloos voorgesteld een oilheads als optie en jij begint over een K serie
Ben zelf Ex R1100S rijder, heb er 3 gehad (totaal meer als 150K mee gereden), het ergste wat ik ooit gehad heb is dat de koppeling versleten was, bij een KM stand waar ik dat redelijk normaal vond bij 80K +
RG- waar komt jou kennis vandaan over de Oilheads ? Neem jij alles wat je op het internet voor de gemiddelde waarheid aan? Vaak worden alleen de negatieve verhalen op een forum geplaatst, als iemand tevreden is hoor je niets en er zijn behoorlijk wat BMW's verkocht.
Voor de R1100S zijn trouwens meerdere opties voor het stuur vanuit BMW leverbaar. de stuurhelden (clipons) onder de kroonplaat, of bij als comfort uitvoering boven de kroonplaat, dan krijg je een wat minders sportive zithouding, zoals Ojo zoekt.
Ok, duidelijke wel verstand van zaken dan!Ja ja nog een BMW fanaat,ik heb vele jaren bij een BMW dealer gewerkt ,dan zie je pas echt wat voor ellende eigenaren meemaken met dat merk.
Inderdaad,geloof overigens dat zijn voorkeur meer naar een Suzuki uit gaat.Ok, duidelijke wel verstand van zaken dan!
Ik zie mezelf overigens niet als BMW fanaat :D, dit is pas de eerste BMW die ik rijd.
Ik heb vooral geluisterd naar Chris Harris (youtube BMW klusser, jou wellicht bekend) en hij raadt in ieder geval af een BMW nieuwer dan 2004 te kopen, hij kan ook altijd wel lekker zeuren over de tekortkomingen van BMW's.
Nogmaals geloof zeker wel dat ze zwakheden hebben maar of dit meer of minder dan andere motoren is durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Verder misschien niet zo relevant om TS zijn hele topic te kapen met een discussie over betrouwbaarheid van BMW's :D
Ik weet nog eentje:Pak een Fjr 1300, dijk van een toermotor die ook heel vlot en sportief te rijden is.
Zelf heb een 2005 vtec geval, werkt perfect en boven de 7k klinkt en gaat hij sportief er vandoor...daaronder lekker soepel en vlot zat.
Ohja, ik heb ook een ducati voor het echte werk, ik bedoel ‘werken’ en beleving.....
....zat er op te wachten.....iemand die toch wakker is....Als je Ducati met ie schrijft Swetty komt t nooit meer goed tussen jou en de Ducati
Schitterende machine, maar ik koop niets meer..motoren dan. Ik had een paar jaar geleden nog een 748 willen kopen die stuk was...ruim onder de 2k. Alleen al voor de looks en natuurlijk de uitdaging om hem zelf te repareren.Als ik nu nog niet zou weten hoe je t schrijft Bekijk bijlage 1489377
Helemaal geen BMW fanaat, maar dat JIJ dan niet weet dat een K geen Oilhead isJa ja nog een BMW fanaat,ik heb vele jaren bij een BMW dealer gewerkt ,dan zie je pas echt wat voor ellende eigenaren meemaken met dat merk.