Geschorste frames inleveren.

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.360
3.342
Ridderkerk (ZH)
Ik heb 2 kale frames liggen van een Thunderace en een FZR1000 waar ik vanaf moet.

Ze hebben een geldig kenteken, nummerplaat en alle papieren, en zijn geschorst.

Breng ik ze naar een sloperij dan moet ik er dik voor betalen. Is er een makkelijkere en goedkopere manier om er legaal vanaf te komen?
 
Ben nu wel benieuwd naar de misdaden waaraan die chassisnummers kunnen gelinkt worden..
 
Even op de site van de rdw kijken, staat precies wat je moet doen als je er zo van af wil. Kun je zelf doen geen sloperij voor nodig.
 

Even jezelf filmen terwijl je ze in stukken slijpt en uploaden.
 
Ik wist niet dat slopen in eigen beheer nog kon, bij auto's heeft dat lang niet gekund, of kan nog steeds niet.

Ik exporteer meestal het kenteken, daarvoor moet je naar een rdw kantoor. Kost de prijs van overschrijven. Kenteken + plaat MOET compleet zijn.

Hier bij de schrotboer kunnen ze kentekens vrijwaren. Ik heb alleen maar ervaring net auto's. Dan kost het niks en krijg je zelfs geld voor het wrak.
Bij een motorframe ook denk ik, al zal dit weinig zijn.

Wat kost het jou bij een sloop?
 
Waarom MOET ik mijn pasfoto afplakken bij slopen in eigen beheer?
Wet op de privacy.

rdw mag alleen gegevens bewaren die nodig zijn voor het proces.
Daar hoort jou foto niet bij, en dat is een uniek kenmerk mag dus niet bewaard worden.

Dat jij er geen moeite mee hebt doet er niets toe.
 
Ik zet sloopvoertuigen zelf op export. Kentekenplaat en papieren meenemen naar het RDW, 10 euro afrekenen en klaar. Als ze vragen waar het heen gaat: Duitsland of België, maakt niet uit. Daarna kan je het frame wel bij het oud ijzer of in de kliko gooien.
 
2 maanden geleden ofzo, frame gesloopt, in stukken geslepen, framenr weggeslepen en overal foto’s van gemaakt.
Aanmelden bij rdw voor sloop in eigen beheer ,paar bewijs foto’s uploaden en klaar.
Geen kosten.
 
2 maanden geleden ofzo, frame gesloopt, in stukken geslepen, framenr weggeslepen en overal foto’s van gemaakt.
Aanmelden bij rdw voor sloop in eigen beheer ,paar bewijs foto’s uploaden en klaar.
Geen kosten.
Dan zal ik dat eens proberen, of een andere sloperij bellen.

Thanks allemaal.
 
In het verleden ook een paar motorfietsen gesloopt. Toen gewoon de papieren opgestuurd naar de RDW, waarna ik bevestiging kreeg dat die kentekens uit het register waren geschrapt. De framedelen bij de oudijzerboer ingeleverd en dat was het. De kentekenplaten hoefde ik niet in te leveren. Simpel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan