Motor geschorst nu weer op de weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het niet, maar ik heb ook 1 motorfiets geschorst en krijg netjes een papieren herinnering en een digitale via mijnoverheid.nl

Dus als je niets ontvangt zal het fout gaan bij de post en ben je waarschijnlijk niet geregistreerd op mijnoverheid.nl

En het is volgens mij een dienst die de RDW levert en niet de belastingdienst. Je schorst de motor via de RDW en hoeft geen belasting meer te betalen, maar je schorst de motor niet bij de belastingdienst.
Je hebt gelijk wat de schoring betreft. Dit gebeurd via de rwd 2x geen bericht gekregen zal vast door de post komen krijg geregeld een blauwe brief die verkeerd is afgeleverd.

Nogmaals het gaat mij niet om het geld.
 
@FJR 1300 mh Als je motor van vrijstelling mrb is teruggegaan naar mrb betalen, valt hij in de overgangsregeling. Dat betekent dat je een kwart van het tarief mag betalen (dus ca. 30-31 euro per jaar). Je zou dus beter die regeling kunnen aanvragen, is weliswaar iets duurder dan schorsen, maar dan mag je 9 maanden per jaar gewoon rijden (december, januari en februari mag je dan niet rijden!).

 
Wat ik overigens ook vreemd vind is dat je mrb wel per maand betaald en automatisch wordt afgeschreven totdat het voertuig van je naam af is.
Waarom gaat schorsen dan per jaar en wordt dat niet automatisch verlengt?
 
Wat ik overigens ook vreemd vind is dat je mrb wel per maand betaald en automatisch wordt afgeschreven totdat het voertuig van je naam af is.
Waarom gaat schorsen dan per jaar en wordt dat niet automatisch verlengt?
Omdat mensen dan hier topics openen omdat ze boos zijn omdat de schorsing automatisch verlengd wordt terwijl ze hem maar één jaar wilde schorsen en al uit keken naar de dag dat ze weer mochten rijden.
 
Omdat mensen dan hier topics openen omdat ze boos zijn omdat de schorsing automatisch verlengd wordt terwijl ze hem maar één jaar wilde schorsen en al uit keken naar de dag dat ze weer mochten rijden.
Er hoeft helemaal niet naar uitgekeken te worden. Je mag de schorsing tijdens de looptijd op ieder willekeurig moment beëindigen!
@FJR 1300 mh ............. valt hij in de overgangsregeling. Dat betekent dat je een kwart van het tarief
Je zou dus beter die regeling kunnen aanvragen, is weliswaar iets duurder dan schorsen, maar dan mag je 9 maanden per jaar gewoon rijden.
Bedenk dat je dan ook VERPLICHT verzekerd moet zijn.
 
Waarom gaat schorsen dan per jaar en wordt dat niet automatisch verlengt?
Omdat de roverheid ook geld wil verdienen, en bij niet optijd verlengen (wat wel eens gebeurd) zij je nog een boete kunnen geven.
Bij automatische verlengen lopen zij ook die inkomsten mis.
 
Er hoeft helemaal niet naar uitgekeken te worden. Je mag de schorsing tijdens de looptijd op ieder willekeurig moment beëindigen!

Bedenk dat je dan ook VERPLICHT verzekerd moet zijn.
TS gaf al aan dat hij de motor al die tijd verzekerd heeft gelaten omdat hij anders zijn no-claim zou kwijtraken.
 
@FJR 1300 mh Als je motor van vrijstelling mrb is teruggegaan naar mrb betalen, valt hij in de overgangsregeling. Dat betekent dat je een kwart van het tarief mag betalen (dus ca. 30-31 euro per jaar). Je zou dus beter die regeling kunnen aanvragen, is weliswaar iets duurder dan schorsen, maar dan mag je 9 maanden per jaar gewoon rijden (december, januari en februari mag je dan niet rijden!).

Heb ik al aangevraagd wacht op bericht
 
Even tussendoor ben met een motor onderweg kom mooie plekken tegen
A3007CB7-E1A6-4230-BBC9-E36FBC832A07.jpeg
 
Omdat de roverheid ook geld wil verdienen, en bij niet optijd verlengen (wat wel eens gebeurd) zij je nog een boete kunnen geven.
Bij automatische verlengen lopen zij ook die inkomsten mis.

Tuurlijk :')
Ze bedenken een regel zodat iemand een voordeeltje kan halen om te gaan verdienen aan de boetes. Wat denk je zelf?

Het is allemaal niet zo moeilijk:
Actief kenteken: mrb en verzekeringsplicht.
Voor iedereen geld dit, geen uitzonderingen. Mooi geautomatiseerd voor de 10 miljoen kentekens in Nederland +/- een paar.

Ja maar ik rij niet?
Mooi dan hebben voor jou een regel zodat je toch kunt sleutelen/wat je ook wilt aan je motor, maar dan moet je wel zelf in actie komen (je verwacht het niet :+)
Toch leuk dat ze het aanbieden.

Belangrijkste hier: Het gaat hier om een uitzondering, het is al mooi dat het er is. Je kunt er voordeel uithalen.
Je moet hier wel wat voordoen.

Maar nee, het moet allemaal weer uitstekend geregeld worden en met 5G kunnen ze toch weten wat ik wil, ze lezen mijn gedachten toch uit.
Gaat mis, dus ligt echt aan de roverheid. Dit kan echt nooit aan mij liggen, echt niet.
(winnende tip: zo werkt het niet)

Lekker klagen en zeuren over de regeling. Ja je kunt voordeel halen waarom niet klagen dat kan echt niet. Past niet in het beeld van de roverheid.
Eindresultaat: we schaffen de regeling af en je betaald maar mrb en verzekering, beter? vast niet.

En TS heeft al tweemaal eerder een misser gehad hier mee en toen moest hij 60 eur mrb aftikken. (nog steeds 120 - 25 - 60 = 35 eur voordeel tov normaal betalen)
Hij had hier ook uit kunnen leren, misschien moet ik eens wat beter op mijn agenda en betalingen letten, ik ben daar blijkbaar wat slordig mee.

Maar nee, daar is de derde keer en ligt het uiteraard aan iemand anders. Ik heb iets in mijn hoofd en zo hoort het te werken.

Sorry niets persoonlijk, maar ik kan in dit geval toch echt de schuld niet bij de overheid leggen.
 
Er hoeft helemaal niet naar uitgekeken te worden. Je mag de schorsing tijdens de looptijd op ieder willekeurig moment beëindigen!

Bedenk dat je dan ook VERPLICHT verzekerd moet zijn.
Precies.
Maar men vreest dat er dan voertuigen voor 3 maanden geschorst gaan worden.
Dat scheelt dan €30 minus de schorsingskosten á€25 is €5 besparing ex verzekering.

Mooiste zou zijn om heel simpel elke maand schorsingskosten te betalen (net zoals de mrb nu is) totdat je de schorsing opheft of het kenteken van je naam af gaat.
 
Er hoeft helemaal niet naar uitgekeken te worden. Je mag de schorsing tijdens de looptijd op ieder willekeurig moment beëindigen!

En toch zijn er volgens mij genoeg mensen die, als ze een motorvoertuig een jaartje schorsen, zich er niet van weerhouden de laatste weken uit te zitten omdat het dan zonde is voor die drie weken om de moeite te nemen ;)
 
Of je zet belangrijke zaken in je agenda met het alarm vol open. Liefst wat ruimer voor de deadline 🤟
 
Tuurlijk :')
Ze bedenken een regel zodat iemand een voordeeltje kan halen om te gaan verdienen aan de boetes. Wat denk je zelf?
Dat jij naïef bent.

Het is en en.
Als ze echt wilden helpen hadden zij het gratis gemaakt.
Of op zijn minst makkelijker gemaakt met automatische incasso, daar kiezen zij heel bewust voor omdat niet te doen
 
Wat een gezeik over iets dat iemand zelf niet goed gedaan heeft en er de overheid/ rdw/ belastingdienst , of weet ik wie allemaal de schuld van geven. Erg makkelijk. Je hoeft toch geen motor te hebben van de belastingdienst. Dus als je er wel een wil, ben zelf verantwoordelijk voor je daden en zie dit als leergeld. Er was info genoeg te vinden over hoe het in zijn werking gaat. Misschien niet het meest interessante leesvoer dat er is. Dat geef ik toe. Voor mij althans.
 
TS gaf al aan dat hij de motor al die tijd verzekerd heeft gelaten omdat hij anders zijn no-claim zou kwijtraken.
Meestal is dat 'niet waar'.
Veel (alle?) verzekeraars hebben daar een termijn voor. Bijv is dat 3 jaar. (?)
Maar dat moet je dan effe precies uitzoeken.

Het zou toch raar zijn als jouw auto/ motor total loss gereden wordt en dat je effe krap bij kas zit, dat een paar maanden later jouw no-claim-korting ook verdwenen is. Vlgs mij hebben alle verzekeraars daar een termijn voor. Het is iig niet zo dat je direct alles kwijt gaat zijn.
 
Ik lees in dit topic veel aannames en huilie-huilie.
Als je begint met schorsen, dan stel je jezelf even heel goed op de hoogte wat de spelregels zijn.
Dat geldt vwb belasting betalen, schorsingstermijn, moment van beëindiging, verplicht weer in de verzekering, no-claim verlies verzekering en geldende termijnen bij opschorten verzekering en mss nog wel meer.......................

Mijn broer heeft meerdere motoren die wisselend de schorsing in maar ook weer uit gaan.
Hij houdt HEEL PRECIES de data en betalingen bij. Je weet op voorhand dat als je niet op tijd bent dat er dikke rekeningen gaan volgen.
Daar zelf een beetje onverschillig in zijn gaat je zeker niet helpen.
De ambtenaar in kwestie bij de overheid, maar ook op het kantoor van de assurantie redeneren heel zwart-wit.
Datum voorbij = Jammer dan!! Dat betekent voor de persoon in kwestie bijna altijd flink KASSA!!
 
Dat jij naïef bent.

Het is en en.
Als ze echt wilden helpen hadden zij het gratis gemaakt.
Of op zijn minst makkelijker gemaakt met automatische incasso, daar kiezen zij heel bewust voor omdat niet te doen

Lol, ik ben verre van naïef, heel ver zelfs.
Als ondernemer weet ik alles van regeltjes van de overheid en dingen die ik heel graag anders zou willen zien. Bij sommige regels denk ik echt |(

Maar jij bent echt doorgeschoten in je kwaadheid tegen de overheid, kom op kijk er nu eens echt goed naar.
Als ICT'r opdrachten bij bedrijfsleven en overheid gedaan dus ik ken het wereldje aan beide kanten echt wel. Ik draai al een aantal jaartjes mee.

Nee het is niet en en, waar haal je dat vandaan? Dat is jou wereldbeeld.
Ja ze bieden een mogelijkheid om voordeel te halen, wees er blij mee dit hadden ze letterlijk niet hoeven doen maar er is behoefte aan dus er is geluisterd.

Gratis? Jij denk dat dit gratis kan? Nou echt niet, het moet automatisch gaan: Op website rdw, koppeling met belastingdienst alles moet gebouwd worden en getest en onderhouden. (Ik wil ook graag betaald worden voor mijn uren bv en ik ben niet de enige, jij waarschijnlijk ook)
Neem maar van mij aan dat de kosten die jij betaald voor de schorsing niet uit kan en de rest van belastingbetalend Nederland daar ook aan mee betaald.

Dus een bedrage in die kosten is helemaal niet zo gek, je hebt er tenslotte ook voordeel van en de bijdrage zorgt ervoor dat je er ook bewuster over nadenkt.
Makkelijker, ja dat zou kunnen.
Maar je krijgt dan mensen die klagen dat ze wilden opzeggen en nu net 1 maand te laat waren en nu de 25 eur voor het volgende jaar kwijt zijn.
Dan komt er een boos topic op MF is is weer heel Nederland van slag. Niet wenselijk.

Ook hier hangen kosten aan, dit moet gemaakt worden en dan kijkt men hoevaak wordt iets gebruikt en wat kost deze uitbreiding?
Ook de overheid moet sterk op deze kosten letten (lijkt misschien niet zo, maar gebeurd echt) dus ik neem aan dat de huidige regeling gewogen is en goed bevonden.
En ja die zal vast beter kunnen, maar dan kan altijd wel maar tegen welke prijs moet je iedereen ten dienste zijn. Beetje zelf nadenken van de mensen mag verwacht worden (en is gewenst dat is mijn persoonlijke mening) Dus ja de keuze is bewust, maar niet met de motieven die jij denkt. zeker niet.

Nogmaals zoals gezegd, je hoeft het niet te doen, je wilt het zelf.

En de hoge boetes, tja dat is gewoon niet betalen mrb en verzekering. Daar is geen uitzondering omdat je toevallig geschorst had en het niet expres deed.
Dat snap ik wel, hoe lullig dat ook is, zou misschien iets beter mee omgegaan kunnen worden.

Aan sommige boetes wordt zeker verdiend, maar in dit geval zit je er echt naast en nee ik ben niet naief, ik wil het omdraaien, ik denk dat je te paranoia bent.
De overheid is niet je vijand en is er niet op uit om jou hoge boetes aan te smeren.
Ik heb het nu over deze regeling.

Sommige boetes vind ik ook bijzonder hoog en kijk ik ook vreemd naar, maar dat is hier niet van toepassing.
Niet verzekerd, dokken, voordeel moet hier niet te halen zijn anders doen mensen dat gewoon.
En boete mrb? die is er niet je gaat gewoon weer betalen, iets anders is het niet.

edit: Rekening houden met dingen die bekend zijn
Ik weet als ondernemer bv dat ik bij 1 minuut te laat btw afdracht betaal, ik en moet betalen en een boete krijg. (om het maar niet over een 2de of 3de keer te hebben.B| )
Dat weet ik dus ik betaal niet op de laatste dag van de maand, maar een dag of 5 eerder. Dan hoef ik ook niet boos te roepen en te schreeuwen dat ik een boete krijg als toevallig die dag er een storing bij de bank is.
Beetje zelfreflectie en nadenken werkt best aardig in het leven en nog nooit een btw boete gehad :)
 
Laatst bewerkt:
Maar jij bent echt doorgeschoten in je kwaadheid tegen de overheid, kom op kijk er nu eens echt goed naar.
Als ICT'r opdrachten bij bedrijfsleven en overheid gedaan dus ik ken het wereldje aan beide kanten echt wel. Ik draai al een aantal jaartjes mee.

Nee het is niet en en, waar haal je dat vandaan? Dat is jou wereldbeeld.
Ja ze bieden een mogelijkheid om voordeel te halen, wees er blij mee dit hadden ze letterlijk niet hoeven doen maar er is behoefte aan dus er is geluisterd.

Nogmaals zoals gezegd, je hoeft het niet te doen, je wilt het zelf.

Beetje zelfreflectie en nadenken werkt best aardig in het leven en nog nooit een btw boete gehad :)

:^

Wie dan ook wat omdraait of een ander de schuld ervan geeft.....

Dit is een optie, je hebt de keuze en mogelijkheid om te schorsen.
Niemand dwingt dat af, mag je helemaal zelf beslissen.

En ja, dan is het logisch dat je ook jezelf informeert wat de gevolgen van je beslissing zijn.

En daarmee is alles wel vaak genoeg gezegd en herhaalt in dit topic.
Slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan