Motor geschorst nu weer op de weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is het ook.
(De Roverheid) legale diefstal Mafia.
Die doen er alles aan jou centjes afhandig te maken.


Hou het aub ON-topic.


Ze hebben een regeling ingesteld, het schorsen van de wegenbelasting, die in het voordeel is van de gebruikers, als die hun motorvoertuig een tijdje niet zullen gaan gebruiken.
Die regeling is 100% in het voordeel van de burger.
En je bent nooit verplicht je voertuig te schorsen, daar gaat niemand anders dan de kentekenhouder over.
Het is een keus die je aangeboden krijgt.

Topicstarter maakt daar gebruik van en schorst zijn motorvoertuig voor 3 jaar.
Na een paar maand wil hij de schorsing opheffen, prima. Je hebt betaald voor drie jaar, dat krijg je niet terug.
En dan problemen ermee hebben dat je dat niet terug krijgt en dat de overheid kwalijk nemen ??

Als jij een huisje huurt voor drie weken vakantie en na 3 dagen ga je het huisje uit, dan ben je je geld toch ook kwijt ?
Als jij 3 ijsjes koopt en twee zijn er gesmolten voor je de eerste op hebt, dan ben je je geld toch ook kwijt ?
Als je 3 knikkers koopt en er rollen er 2 in t riool, dan ben je je geld toch ook kwijt ?


Ik weet dat het in de mode is de overheid overal maar de schuld van te geven, maar in dit geval is dat kleuterschool gedrag.
Jij geeft aan dat je het kenteken wilt schorsen, en neemt de beslissing dat maar gelijk voor 3 jaar te doen.
Jouw beslissing.
Ook jouw beslissing na korte tijd de schorsing ongedaan te maken. Je had al betaald voor drie jaar, zelf gedaan, niemand heeft je gedwongen.
Alle informatie is bijzonder makkelijk te vinden op bv internet. Ja, je mag jezelf informeren als je geld gaat uitgeven, weer een eigen keuze.


Dit is maar 1 iemand te verwijten en dat is degene die zijn motor ineens voor drie jaar schorst en daarna de schorsing weer wil laten vervallen. Niemand anders.

Een klein beetje eigen verantwoording nemen hoort erbij, na je 6e verjaardag.
 
En als je dan de laatste week van die 3 weken alsnog besluit om van dat huisje gebruik te maken is het dan logisch dat je daar nog een keer voor moet betalen?


Wel als je na week 1 weg gaat en aangeeft dat je er in het geheel geen gebruik meer van wil maken.

Dat is wat TS gedaan heeft.

Hij heeft z'n motor geschorst. En even later heft ie de schorsing weer op.
Niemand van de overheid heeft daar invloed op uitgeoefend, heeft ie helemaal zelf gedaan.

Ik zie echt niet hoe je dit iemand anders als jezelf kunt verwijten.
 
Het schorsen is verplicht gesteld als je niet verzekerd bent als je de verzekering opzegt moet je dus schorsen. Dat was vroeger niet zo het is ingevoerd om "te voorkomen" dat je onverzekerd rondrijden. Onzin natuurlijk je kunt geschorst ook de weg op, maar daar staat weer een represaille op van 1400€.
Is natuurlijk geen melkkoe maar goed voor de burger|(
 
Het schorsen is verplicht gesteld als je niet verzekerd bent als je de verzekering opzegt moet je dus schorsen. Dat was vroeger niet zo het is ingevoerd om "te voorkomen" dat je onverzekerd rondrijden. Onzin natuurlijk je kunt geschorst ook de weg op, maar daar staat weer een represaille op van 1400€.
Is natuurlijk geen melkkoe maar goed voor de burger|(

Man man, ik ben zeker geen fan van de overheid en sommige dingen zijn inderdaad onzinnig en te duur.

Maar dit is onzin wat je nu post.

Inderdaad vroeger reden er tig personen onverzekerd rond, pakkans laag en hij stond toch altijd op de oprit en er werd nooit mee gereden. |(

Door al die vol idioten (je zult maar tegen zo'n kale kip aanrijden en zie maar dat je je geld krijgt) is de overheid dit anders gaan aanvliegen.
Voertuig dus verzekeringsplicht -> en terecht.
Wil je daar tegenaan schoppen, roeptoeter dat dan tegen die idioten die vroeger onverzekerd de weg opging want die zijn de oorzaak.
En dat waren er velen.

En ja je kunt geschorst de weg op en daar staat terecht een hoge boete op, nog te laag, schroten dat ding.
Dit zijn er sowieso minder en door de hoogte van de boete denk je wel drie keer na.

En ja in dit geval is dit goed voor de burger, ik hou er niet van om omgereden te worden door iemand die onverzekerd is.
(sowieso hou ik er niet van)

Kan het beter met die automatische boete? ja er zou iets van een tijd in kunnen zitten en een reminder ofzo.
Let op, over 14 dagen verloopt je schorsing denk aan je verzekering of schors opnieuw. Dat kan zeker beter. Sommige boetes zijn wat overdreven snel gegeven.

Maar basis is goed, niet verzekerd dokken.
Niet alles is een melkkoe.
 
Hou het aub ON-topic.

Die regeling is 100% in het voordeel van de burger.

Ik weet dat het in de mode is de overheid overal maar de schuld van te geven
Hij stelt een vraag wat betrekking heeft op het onderwerp, daar geef ik antwoord op.
Dat is nog steeds on-topic nietwaar?

Die regeling zou pas 100% in het voordeel van de burger zijn, als je buiten de paar euro administratiekosten om niks zou hoeven betalen.
Een motor die in de schuur staat belast het wegennet namelijk niet, dus die schorsing kosten zijn onzin, en geld trekkerij.
Legale Mafia is geen trend maar feit, dat zou bij deze toch wel duidelijk moeten zijn.
 
Het is geen wegenbelasting die je moet betalen, maar een belasting op het bezit van een voertuig. Het is dus wel degelijk een voordeel voor de burger, aangezien bij een schorsing er nog steeds sprake is van bezit op dezelfde wijze als wanneer het voertuig niet geschorst is.
 
Het heet wegen belasting 😩

Motorrijtuigenbelasting
In de volksmond wordt vaak gesproken over wegenbelasting, maar de officiële term voor wegenbelasting is motorrijtuigenbelasting (mrb). Dit is ook de term die de Belastingdienst gebruikt om de wegenbelasting te benoemen. Laat je door het gebruik van deze verschillende termen dus niet in de war brengen: de termen wegenbelasting en motorrijtuigenbelasting betekenen precies hetzelfde.

/mierenneukermode uit :+
 
Wat is nu het voordeel voor de kentekenhouder van het 3 jaar schorsen t.o.v. 1 jaar?
Na 1 jaar krijg je een berichtgeving dat je schorsing verloopt en indien gewenst moet verlengen.
Hetzelfde na 3 jaar maar een financieel voordeel zit er niet in.
Bij her-schorsing moet je opnieuw betalen voor een periode die je eigenlijk al betaald had.

Ik zie alleen maar nadelen. (lees o.p. van ts)
Misschien is het beter om de motor in eigen beheer te demonteren en als je de motor weer wil gebruiken het kenteken weer proberen te heractiveren.
Een frame als reserve kost je gewoon €25 p/j.
 
Hij stelt een vraag wat betrekking heeft op het onderwerp, daar geef ik antwoord op.
Dat is nog steeds on-topic nietwaar?


Die regeling zou pas 100% in het voordeel van de burger zijn, als je buiten de paar euro administratiekosten om niks zou hoeven betalen.
Een motor die in de schuur staat belast het wegennet namelijk niet, dus die schorsing kosten zijn onzin, en geld trekkerij.
Legale Mafia is geen trend maar feit, dat zou bij deze toch wel duidelijk moeten zijn.

Nee, dat was het niet. Fijn dat je aangeeft er rekening mee te houden.

Joh...dan schors je toch niet ? Zo simpel is deze discussie, hoef je helemaal geen hetze voor op te zetten tegen de gehele overheid, daarmee maak je de discussie belachelijk en off topic.





Het heet wegen belasting 😩

:N
Motorrijtuigenbelasting
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan een bedrijf dat alleen. Maar mocht je een manier weten:)

Als particulier kun je nog steeds een motorfiets 'in eigen beheer demonteren' maar dat moet je dan wel onderbouwen met foto's, liefst met vernietiging VIN nummer.
Maar een kenteken dat gedemonteerd is, behoord nooit meer de weg op te komen, kenteken heractiveren zou in dit geval niet mogelijk zijn.

 
Jeetje, je neemt de tijd om voor een ‘verlies’ van nog geen €37,50 een verhaal op MF te plaatsen? _O-
Je had die tijd beter kunnen besteden aan het terug verdienen van dat enorme bedrag.
Tijd is geld tenslotte! :+
 
Al dat gezeik over dat schorsen??
Zo zijn nu eenmaal de regels, en daar heb je je maar aan te houden.
Kijk volgende keer vooraf welke regels er voor gelden.
Je kan er wel veel over lopen zeuren maar dat schiet niks op.

Kort gezegd: Houd je koest en ga in je mand!!
 
Al dat gezeik over dat schorsen??
Zo zijn nu eenmaal de regels, en daar heb je je maar aan te houden.
Kijk volgende keer vooraf welke regels er voor gelden.
Je kan er wel veel over lopen zeuren maar dat schiet niks op.

Kort gezegd: Houd je koest en ga in je mand!!
Als je het gezeik vind ga je toch lekker een ander topic lezen.
Jij bent zelf degene die het aanklikt en leest net zoals je het nog een keer aanklikt om deze post te lezen.
Kort gezegd: Laat je zelf uit en doe de deur dicht!!


Ontopic is het een duidelijk verhaal dat je gewoon je geld kwijt bent als je voor 3 jaar schorst en er geen enkel voordeel is ten opzichte van 1 jaar schorsen.
Behalve voor de inner van de houderschapsbelasting/motorrijtuigenbelasting want die heeft nu minder administratie en hoeft geen post te versturen.
 
Zal het nog eens uitleggen waarom een schorsing.



Had de motor gewoon jaren verzekert en betaalde motorrijtuigenbelasting samen nog geen 100 euro per jaar.

De motor is alleen bij de knmv verzekert verder heb ik er niets lopen.

Als ik de verzekering zou beëindigen ben ik het no-claim kwijt.



Toen de belastingdienst de oldtimer regeling hebben veranderd was mijn motor ineens geen oldtimer meer en moet ik dus normaal motorrijtuigenbelasting betalen.



Maar maak verder geen gebruik van de motor dus vandaar een schorsing



Waarom 3 jaar schorsen.

Heb 2 x meegemaakt dat ik een rekening kreeg waaruit blijkt dat de belastingdienst de motor weer uit de schorsing haalde.

Was steeds te laat om de schorsing te verlengen.



De 2x dat ik een rekening kreeg, 60 euro per keer.

En dan weer 25 euro voor het opnieuw schorsen.

Een herinnering of brief over de schorsing heb ik nooit gekregen wel steeds de rekening.



Als je na een jaar besluit om toch met de motor op de weg wilt rijden dan ben je het rest bedrag van de schorsing kwijt.



Als de belastingdienst zelf regels maakt wil niet zeggen dat die goed zijn maar niemand ze erop wijst dan zal iedereen het als zoete koek slikken.



Trouwens het gaat mij niet eens om het geld.
 
Tja, zwart wit lees ik het volgende:

De verzekering laat je lopen om je no-claim niet kwijt te raken, het gaat je dus puur om de mrb. (ongeveer 120 p/j - 25 eur = 95 eur voordeel p/j)

De regels staan er duidelijk bij het rdw: geen restitutie zelf tweemaal, de laatste melding is zelfs zeer duidelijk: Let op: U krijgt geen geld terug als u de schorsing eerder beëindigt.
TS wist dit ook, dat meld hij zelf in de openingspost. Er was dus sowieso geen sprake van een tegoed, dat verzint TS ter plekke uit frustratie over de gang van zaken.

TS wil dus voordeel behalen tegen zo min mogelijk inspanning en weet uit ervaring (leermomenten uit het verleden) dat je het bij moet houden anders ellende. (gelukkig hoeft hij niet op de verzekering te letten want anders werd het verhaal nog duurder)

Hij maakt dus gebruik van de door de overheid gemaakte schorsing regeling.
Tot zover duidelijk en helder.

Dan wordt het ineens de schuld van de regels en overheid :?
Nee hoor, alles is helder en duidelijk van te voren.
Dat TS de boel vergeet en niet meer naar omkijkt is ineens de schuld van een ander? Nee dus.
Jij wil voordeel, jou taak omdat te halen dat doet een ander niet voor je. Het is niet de taak van de overheid om achter je aan te lopen.
Het is ook niet de schuld van de overheid dat jij niet een reminder in je agenda zet dat je moet verlengen. Ook niet dat je eerder wilt gaan rijden, alles staat duidelijk beschreven.

Het is dus niet zo dat deze regel slecht is, in tegendeel deze regel is zoals @MeanBlueMan al aan gaf in het voordeel van de gebruikers en ook voor jou.
Er zijn vast een heleboel mensen in Nederland erg blij met deze regel.

Dat je hem niet goed toepast moet je vooral bij jezelf zoeken.
Geen zin in dit alles, dan betaal je 95 eur p/j meer en heb je nergens omkijken naar, kun je ook nog eens rijden mocht je dat willen.
En anders zul je toch echt zelf in actie moeten komen (en in actie blijven zo'n eenmaal p/j)
 
Zal het nog eens uitleggen waarom een schorsing.



Had de motor gewoon jaren verzekert en betaalde motorrijtuigenbelasting samen nog geen 100 euro per jaar.

De motor is alleen bij de knmv verzekert verder heb ik er niets lopen.

Als ik de verzekering zou beëindigen ben ik het no-claim kwijt.



Toen de belastingdienst de oldtimer regeling hebben veranderd was mijn motor ineens geen oldtimer meer en moet ik dus normaal motorrijtuigenbelasting betalen.



Maar maak verder geen gebruik van de motor dus vandaar een schorsing



Waarom 3 jaar schorsen.

Heb 2 x meegemaakt dat ik een rekening kreeg waaruit blijkt dat de belastingdienst de motor weer uit de schorsing haalde.

Was steeds te laat om de schorsing te verlengen.



De 2x dat ik een rekening kreeg, 60 euro per keer.

En dan weer 25 euro voor het opnieuw schorsen.

Een herinnering of brief over de schorsing heb ik nooit gekregen wel steeds de rekening.



Als je na een jaar besluit om toch met de motor op de weg wilt rijden dan ben je het rest bedrag van de schorsing kwijt.



Als de belastingdienst zelf regels maakt wil niet zeggen dat die goed zijn maar niemand ze erop wijst dan zal iedereen het als zoete koek slikken.



Trouwens het gaat mij niet eens om het geld.

Ik weet het niet, maar ik heb ook 1 motorfiets geschorst en krijg netjes een papieren herinnering en een digitale via mijnoverheid.nl

Dus als je niets ontvangt zal het fout gaan bij de post en ben je waarschijnlijk niet geregistreerd op mijnoverheid.nl

En het is volgens mij een dienst die de RDW levert en niet de belastingdienst. Je schorst de motor via de RDW en hoeft geen belasting meer te betalen, maar je schorst de motor niet bij de belastingdienst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan