GESTOLEN maar schadevergoeding: GSXR 600 k6 zwart/grijs

Inmiddels alweer 3 maanden verder en gisteren met het slachtoffer loket gebeld. Er is begin deze maand beslag gelegd op zijn inboedel. Hij heeft nu 4 weken de tijd om een regeling te treffen met dr deurwaarder. Doet hij dit niet worden de spullen verkocht. Waarop ik vroeg dat dit nooit het totale bedrag zal zijn van de motor+rente. Waarop de vrouw aan de andere kant van de lijn antwoorde : dan gaan we daarna kijken hoe we verder het geld gaan innen. Met andere woorden dit gaat wel weer even duren zoals altijd. Had de rechter nou 3 maanden later de uitspraak gedaan had ik eind van dit jaar de voorschot maatregel kunnen krijgen waar het cjib het geld voorschiet tot 5000 euro. Maar helaas dit geldt niet voor mij :( wachten dus maar weer
 
Het verbaast me allemaal niets. Heb pagina's terug al aangegeven dat er van een kale kip niet te plukken valt. En het is allemaal veel te vrijblivend. Het is pappen en nathouden. Maar als je een keertje te snel rijdt, dan mag je wel direct een paar honderd euro aftikken! Nee, het vertrouwen in deze rechtstaat wordt met de dag kleiner. En jouw verhaal bevestigd dat alleen maar -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik, alhoewel de rechtsstaat mij na aan het hart ligt, dit een volslagen absurde situatie vind. Jij bent nu dus al zo'n 6 jaar bezig om je recht te krijgen! Ik vind het dapper dat je dat zo lang volhoudt, ik denk dat de meesten er al lang het bijltje bij hadden neergegooid.
Het is ook niet te verkopen dat je op deze manier moet zien dat je je recht haalt terwijl de andere kant het geen zak kan schelen; deurwaarder? Zal de eerste en de laatste vermoedelijk niet zijn. Op deze manier hol je de rechtsstaat en het rechtsgevoel van mensen wel heel erg snel uit; en het is nog heel goed te begrijpen ook. Er is hier eigenlijk maar één winnaar en dat is juist diegene die de lul zou moeten zijn, de dief; ook al heb jij na tig jaren misschien wel al je centen.
 
Al bijna 6 jaar.. wat een ellende. Vind je het gek dat mensen voor eigen rechter gaan spelen als men het slachtoffer totaal niet helpt.
 
Respect voor de volharding. Hoop echt dat die gozer zich helemaal kapot voelt gaan. Maar zulk soort tyfusleijers zitten er meestal niet mee. Stelen gewoon nieuwe inboedel bij elkaar.
 
Gozer kan in ieder geval nooit aan het werk komen. Nouja, hij kan nooit legaal beginnen iets voor zichzelf op te bouwen. Werken is gelijk beslag op zn inkomen dus die zit jaren aan een minimumbedrag per maand vast.
 
Ik snap de frustraties in dit topic, maar toch zijn niet alle opmerkingen richting het justitieel apparaat terecht. Het OM had hier misschien eerder een zaak van moeten maken, maar de dader is uiteindelijk veroordeeld en heeft een strafmaatregel opgelegd gekregen. Deze diefstal staat op z'n kerfstok, en daar komt hij voorlopig niet vanaf. Dat het geld niet zomaar boven water komt, verbaast me overigens niets. Anders had meneer de motor in 2010 wel netjes afgerekend...
 
Ik snap de frustraties in dit topic, maar toch zijn niet alle opmerkingen richting het justitieel apparaat terecht. Het OM had hier misschien eerder een zaak van moeten maken, maar de dader is uiteindelijk veroordeeld en heeft een strafmaatregel opgelegd gekregen. Deze diefstal staat op z'n kerfstok, en daar komt hij voorlopig niet vanaf. Dat het geld niet zomaar boven water komt, verbaast me overigens niets. Anders had meneer de motor in 2010 wel netjes afgerekend...

Zolang er mensen zijn die deze mening hebben, maak ik me juist zorgen om een dergelijke rechtstaat. Vind het hele gebeuren echt tenenkrommend! Hier heb je als slachtoffer echt iets aan :X
 
Ik snap de frustraties in dit topic, maar toch zijn niet alle opmerkingen richting het justitieel apparaat terecht. Het OM had hier misschien eerder een zaak van moeten maken, maar de dader is uiteindelijk veroordeeld en heeft een strafmaatregel opgelegd gekregen. Deze diefstal staat op z'n kerfstok, en daar komt hij voorlopig niet vanaf. Dat het geld niet zomaar boven water komt, verbaast me overigens niets. Anders had meneer de motor in 2010 wel netjes afgerekend...
Das wel makkelijk, uiteindelijk heeft men gedaan wat hun werk is.....

Tis allemaal bureaucratie en geen gevoel voor slachtoffers. Standaard praktijk.
 
Ik snap de frustraties in dit topic, maar toch zijn niet alle opmerkingen richting het justitieel apparaat terecht. Het OM had hier misschien eerder een zaak van moeten maken, maar de dader is uiteindelijk veroordeeld en heeft een strafmaatregel opgelegd gekregen. Deze diefstal staat op z'n kerfstok, en daar komt hij voorlopig niet vanaf. Dat het geld niet zomaar boven water komt, verbaast me overigens niets. Anders had meneer de motor in 2010 wel netjes afgerekend...


De meeste mensen geven het wel op als ze na drie keer proberen aangifte te doen en er niets mee gebeurt.

En dan verdwijnt in de statistieken als iets positiefs. Echt superslecht. En een prima stimulans voor andere mensen om ook maar eens een motor te gaan jatten......de kans dat je gepakt wordt is toch minimaal.

Dat signaal wil je niet geven volgens mij.
 
Zolang er mensen zijn die deze mening hebben, maak ik me juist zorgen om een dergelijke rechtstaat. Vind het hele gebeuren echt tenenkrommend! Hier heb je als slachtoffer echt iets aan :X

Tegelijk vragen wij als rechtsstaat dat alles verantwoord en gecontroleerd wordt. Door al dat geregistreer en invullen van papierwerk is er een stuk minder tijd voor het OM en politie om de taken uit te voeren waar ze voor bedoeld zijn. Laten we nu niet gaan doen alsof wij met onze zucht naar controle en verantwoording van politie en justitie hier niet deels aan meegewerkt hebben.
 
holy shit man, begon een half uur geleden aan dit topic, nou kan ik niet meer slapen...

Dus min of meer het volgende voor mij nu... Jij mijn motor/auto proefrijden? Eerst vraagprijs in mijn handen.

Dat de rechtzaak lang duurt snap ik overigens wel, het is nou eenmaal zo dat we liever 10 man laten gaan dan 1 onschuldige veroordelen, vandaar alle hoger beroep en casaties. Maar dat een burger het recherche werk doet (hoe heb je dat nou gedaan btw, volgens mij ben je undercover aan het werk gegaan dacht ik tussen de regels door te lezen), dat deze vervolgens het OM moet DWINGEN om te vervolgen, en ook nog zelf moet zorgen dat er aan ZIJN recht gedacht wordt (CJIB regeling) is echt schandalig.

Kun je niet een civiele zaak tegen de politie/het OM beginnen? Ik kan me voorstellen dat dit veel tijd, geld energy en zelfs geestelijke/lichamelijke klachten oplevert.
 
De meeste mensen geven het wel op als ze na drie keer proberen aangifte te doen en er niets mee gebeurt.

En dan verdwijnt in de statistieken als iets positiefs. Echt superslecht. En een prima stimulans voor andere mensen om ook maar eens een motor te gaan jatten......de kans dat je gepakt wordt is toch minimaal.

Dat signaal wil je niet geven volgens mij.
Dat wil men wel. De aangiftedrempel wordt alleen maar groter. De behandling en afhandeling alleen maar lager.

Wachttijden bij rechtbank alsmaar langer.

En iedereen geeft iemand anders de schuld, en het slachtoffer staat in de kou.
 
Das wel makkelijk, uiteindelijk heeft men gedaan wat hun werk is.....

Tis allemaal bureaucratie en geen gevoel voor slachtoffers. Standaard praktijk.

Een bureaucratie is ook niet ontworpen om gevoel te hebben voor het slachtoffer, maar om een proces goed te doorlopen. Of dit proces goed is verlopen, is vanaf de bank lastig in te schatten.

Ik vind dat er wel eens te makkelijk met de wolven wordt meegehuild als het om justitie en rechtspraak gaat. Neemt niet weg dat de situatie voor TS heel vervelend is.
 
Is om te huilen de rechtspraak in NL met alle fopstraffen, ga dat nou niet ontkennen. Niet voor niets dat al die jonge criminelen het niet interesseert, het recht staat aan hun kant.

Je kan in NL een moord plegen en dan sta je met 3 a 4 jaar weer buiten de deur met een enkelbandje voor de resterende 2 a 3 jaar als je ontoerekenigsvatbaar bent verklaard.

Nou je wordt bijna ontoerekeningsvatbaar na 6 jaar geklooi van de rechtspraak met deze fopstraffen en alle ellende die je er van hebt omdat ze je motor hebben gestolen.

Die kerel die dat ding heeft gestolen, lacht zich rot en interesseert het geen drol. Ondertussen heeft hij genoeg andere shit gestolen. Die gasten geven alles uit aan kleding, uitgaan en vervoersmiddelen die op naam staan van familie of vriendjes. In huis kan vaak geen blind paard schade doen en daar valt meestal niks te halen. Heb dicht genoeg bij dat vuur gezeten om te weten hoe dat gaat.
 
Laatst bewerkt:
Een bureaucratie is ook niet ontworpen om gevoel te hebben voor het slachtoffer, maar om een proces goed te doorlopen. Of dit proces goed is verlopen, is vanaf de bank lastig in te schatten.

Ik vind dat er wel eens te makkelijk met de wolven wordt meegehuild als het om justitie en rechtspraak gaat. Neemt niet weg dat de situatie voor TS heel vervelend is.
Het is heel eenvoudig in te schatten; de tijdspanne is ver buiten een acceptabele marge, en eindresultaat blijft uit.

Er wordt te vaak gezegd "zo gaat dat nou eenmaal". Zo wordt er nooit een probleem opgelost :)
 
Een bureaucratie is ook niet ontworpen om gevoel te hebben voor het slachtoffer, maar om een proces goed te doorlopen. Of dit proces goed is verlopen, is vanaf de bank lastig in te schatten.

Ik vind dat er wel eens te makkelijk met de wolven wordt meegehuild als het om justitie en rechtspraak gaat. Neemt niet weg dat de situatie voor TS heel vervelend is.

Heb je dit topic wel gelezen en dan bedoel ik, alles gelezen? Indien nee, doe eens een poging voor je conclusies trekt. Indien ja, werk je zelf in de branche en ben je een beetje bedrijfsblind? Je zal de Wet Mulder ook wel helemaal fantastisch vinden.
 
Laatst bewerkt:
Heb je dit topic wel gelezen en dan bedoel ik, alles gelezen? Indien nee, doe eens een poging voor je conclusies trekt. Indien ja, werk je zelf in de branche en ben je een beetje bedrijfsblind? Je zal de Wet Mulder ook wel helemaal fantastisch vinden.

Ja, ik heb het hele topic gelezen. Ik doe alleen geen aannames, want ik ken de zaak inhoudelijk niet. Het enige dat ik weet, is dat de dader netjes is veroordeeld en dat het proces lang heeft geduurd. Dit kan echter vele oorzaken hebben.
 
Inmiddels alweer 3 maanden verder en gisteren met het slachtoffer loket gebeld. Er is begin deze maand beslag gelegd op zijn inboedel. Hij heeft nu 4 weken de tijd om een regeling te treffen met dr deurwaarder. Doet hij dit niet worden de spullen verkocht. Waarop ik vroeg dat dit nooit het totale bedrag zal zijn van de motor+rente. Waarop de vrouw aan de andere kant van de lijn antwoorde : dan gaan we daarna kijken hoe we verder het geld gaan innen. Met andere woorden dit gaat wel weer even duren zoals altijd. Had de rechter nou 3 maanden later de uitspraak gedaan had ik eind van dit jaar de voorschot maatregel kunnen krijgen waar het cjib het geld voorschiet tot 5000 euro. Maar helaas dit geldt niet voor mij :( wachten dus maar weer

4 weken zijn ondertussen ruim voorbij....

Update?
 
4 weken zijn ondertussen ruim voorbij....

Update?


Jaja er is een update en dat is, o nee geen update omdat het cjib maar 1 x in de 3 maanden een update krijgt van de deurwaarder.. Ik moet dus tot september wachten tot ik iets te horen krijg. Daarmee gaan we ook jaar 6 in van dit ongelovelijke verhaal.
 
Jaja er is een update en dat is, o nee geen update omdat het cjib maar 1 x in de 3 maanden een update krijgt van de deurwaarder.. Ik moet dus tot september wachten tot ik iets te horen krijg. Daarmee gaan we ook jaar 6 in van dit ongelovelijke verhaal.

:/ ;(
 
Elke keer weer het gevoel van ongeloof wanneer ik dit topic open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan