Gevaarlijke autobestuurders

Deze morgen bijna een frontale botsing gehad. Er komt deze morgen een vrachtwagen van de tegenovergestelde richting. Komt er plots een auto achter uit om in te halen. Ik me opzij gegooid.Hij is rakelings langs me afgereden.

Dit is al de tweede keer deze week. Ik weet niet meer wat te doen om zichtbaar te zijn.

Ik zal toch xenon-lichten moeten plaatsen.
 
dit zijn het type weg misbruikers die altijd oog kleppen zullen hebben wat je er ook aan doet om zichtbaar te zijn.
tuurlijk ga je xenon halen heb ik ook gedaan.
maar tegen de echte gekken is geen kruid tegen opgewassen.
ik ben blij dat je niets hebt.
 
Laatst bewerkt:
Deze morgen bijna een frontale botsing gehad. Er komt deze morgen een vrachtwagen van de tegenovergestelde richting. Komt er plots een auto achter uit om in te halen. Ik me opzij gegooid.Hij is rakelings langs me afgereden.

Dit is al de tweede keer deze week. Ik weet niet meer wat te doen om zichtbaar te zijn.

Ik zal toch xenon-lichten moeten plaatsen.
Ik draag altijd een fluo geel hesje bij duister weer.
En heb voor een spierwitte helm gekozen omdat mijn scooter een zwarte is.
En....vandaag is het vrijdag de 13e.... :N
 
Er rijden gewoon een hoop idioten op de weg. Net als Sossa al zegt: daar doe je niets aan. Je kunt alleen proberen zo alert mogelijk te zijn en hopen dat alles goed gaat. Gelukkig ging dit ook nog goed.

Afgelopen jaar heb ik al twee keer, met mijn auto ook nog, door een ruk aan het stuur de vluchtstrook op te duiken, een zware aanrijding kunnen voorkomen. Ze komen zo hard aangeblazen(sommige idioten) en zitten gewoon te suffen achter het stuur.

Ik verwacht dat het nog gevaarlijker gaat worden, nu er steeds meer auto's erg veel vermogen hebben(middels turbo, ed), dus ze gaan nog meer risico's lopen. Ook op veel plaatsen 130km/h mogen rijden(in de praktijk wordt dat dus al snel 140 km/h), gaat er niet positief op vooruit. Over het algemeen is het toch zo dat hoe sneller je voertuig is, des te sneller kom je ook in risicovollere situatie's terecht. Het ergste daarvan is dat je er anderen in betrekt.
 
Het blijft altijd een probleem. Volgens mij maakt het niet uit hoeveel licht of reflectie je als motorrijder hebt. Je blijft altijd de kwetsbaarste. Zolang andere weggebruikers niet kijken of denken ik kan het wel blijf jij met een probleem zitten.

Hoe dicht zat jij achter de vrachtwagen ?
 
Deze morgen bijna een frontale botsing gehad. Er komt deze morgen een vrachtwagen van de tegenovergestelde richting. Komt er plots een auto achter uit om in te halen. Ik me opzij gegooid.Hij is rakelings langs me afgereden.

Dit is al de tweede keer deze week. Ik weet niet meer wat te doen om zichtbaar te zijn.

Ik zal toch xenon-lichten moeten plaatsen.


Pfff goed voor je rikketik |(
 
Afgelopen jaar heb ik al twee keer, met mijn auto ook nog, door een ruk aan het stuur de vluchtstrook op te duiken, een zware aanrijding kunnen voorkomen. Ze komen zo hard aangeblazen(sommige idioten) en zitten gewoon te suffen achter het stuur.

Ik verwacht dat het nog gevaarlijker gaat worden, nu er steeds meer auto's erg veel vermogen hebben(middels turbo, ed), dus ze gaan nog meer risico's lopen. Ook op veel plaatsen 130km/h mogen rijden(in de praktijk wordt dat dus al snel 140 km/h), gaat er niet positief op vooruit. Over het algemeen is het toch zo dat hoe sneller je voertuig is, des te sneller kom je ook in risicovollere situatie's terecht. Het ergste daarvan is dat je er anderen in betrekt.

:Y
Hee, dat merk ik dus ook.....(rijdt zelf in een eco/greenline versie 1.6 diesel en ongeveer 50dkm per jaar)....als ik vanuit de auto al zie wat voor capriolen mensen uithalen.

Net ff inhalen en vlak voor het verdrijvingsvlak twee banen opschuiven en uitvoegen, snel ff door rood, snel ff aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel er voorbij. Overigens kom je dat soort artiesten later weer tegen bij een stoplicht en staan ze 3 auto's voor je :X
Ik ben ook wel eens te laat. Nou dan bel ik ff (wel met mn bleutooth oortje). Pech gehad dan wachten ze maar, die 5 minuten die je maximaal inhaalt ga je de wereld niet mee redden.

Ik zou in deze tijd niet meer zo happig zijn op woon-werk met de motor. -O-


Als koos Spee mij een camera meegeeft los ik het begrotingstekort wel op :P
 
Laatst bewerkt:
Wen er maar aan...het wordt inderdaad steeds erger...remedie...defensief rijden...
afstandhouden...zorg altijd voor uitwijkmogelijkheden :Y
 
Wen er maar aan...het wordt inderdaad steeds erger...remedie...defensief rijden...
afstandhouden...zorg altijd voor uitwijkmogelijkheden :Y

Deze motor kopen als voorrijd motor..... :P ....in 2039 ofzo.

full
 
Laatst bewerkt:
sinds kort 1 jaar heb ik dan ook mijn auto rijbewijs.
ik dacht al gekke dingen op de motor gezien te hebben in 7 jaar tijd.
maar nu zie en maak ik ook vanuit de auto de gekste dingen mee.
en ik heb een dikke sation wagen dus over zichtbaarheid hoeven we het niet te hebben.
dit zijn gewoon levens gevaarlijke mensen op de weg die alleen voor zichzelf leven en zelfs geen respect meer hebben over hun eigen leven laat staan dat van een ander.
ik heb mijn cammera altijd in de buurd in de auto als ik het nu echt te gortig vind of te gevaarlijk vind dowrden ga ik het filmen.
mocht er iets gebeuren dan heb het bewijs en vooral het kenteken op film staan.
ben in de auto banger voor ongelukken ondanks alle veiligheidsnetten abs airbag etc dan met de motor.
op de motor is een streepje gas altijd genoeg geweest om me uit de meest gekke situatie s te redden.
vloeken kan dan achteraf altijd nog.
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat het nog gevaarlijker gaat worden, nu er steeds meer auto's erg veel vermogen hebben(middels turbo, ed), dus ze gaan nog meer risico's lopen. Ook op veel plaatsen 130km/h mogen rijden(in de praktijk wordt dat dus al snel 140 km/h), gaat er niet positief op vooruit. Over het algemeen is het toch zo dat hoe sneller je voertuig is, des te sneller kom je ook in risicovollere situatie's terecht. Het ergste daarvan is dat je er anderen in betrekt.


Sorry, maar dit vind ik veel te kort door de bocht.

Ik heb nu een auto met 420Pk en met die enorme vermogensreserve ga je juist veel MINDER risicovolle dingen doen... :

1) je bent in een wip voorbij gestoken, want de acceleratie is zo snel dat je maar een paar seconden op de verkeerde weghelft rijdt bij inhaalmaneuvers

2) je hoeft niet elke halve gelegenheid te baat te nemen om toch maar per se in te halen, ook wanneer het met dat 1200cc-tje in je auto in feite niet echt veilig kan...

3) zowat elke auto (zelfs een 1400tje) haalt bijna 200 km/uur (al duurt het wel een eeuwigheid)... een zware automotor verandert aan die theoretische topsnelheid dus niets.

4) neen, ik rijd veel meer op de toppen van mijn kunnen met een (te) lichte auto, dan achter het stuur van mijn sportwagen met een groot overschot aan vermogen

5) ik ben wel een 50 plus-er met zeer veel kilometers achter de kiezen (en zowat geen ongevallen - touch wood) en dààr zal wel een groot verschil zitten, Vox !
 
Het blijft altijd een probleem. Volgens mij maakt het niet uit hoeveel licht of reflectie je als motorrijder hebt. Je blijft altijd de kwetsbaarste. Zolang andere weggebruikers niet kijken of denken ik kan het wel blijf jij met een probleem zitten.

Hoe dicht zat jij achter de vrachtwagen ?

Ik zat er niet achter maar kwam van de andere kant. Mijn neus was gelijk met de vrachtwagen en die idioot komt plots achter de vrachtwagen uit om die laatste in te halen. Dus had ik nog maar een paar meters om te reageren. Maar goed dat ik constant op mijn hoede ben.

Slechte tijd deze periode. Ik maak bijna elke dag zulke zaken mee. Ze rijden in uw achterwerk en steken dan rakelings voorbij. Ze vergeten dat daar een mens op dat scooterke zit.
Ik ben al eens uit mijn krammen geschoten met een bluts in de deur van de wagen tot gevolg. En de politie op mijn dak. :(
 
Let wel, ik ben ook (en vooral) een motorrijder en scooterrijder en besef dus maar al te goed mijn kwetsbaarheid in die hoedanigheid... toch rijden er in deze prut met opspattend regenwater en slechte zichtbaarheid ook een hoop idioten op tweewielers in donkere kledij en flutlampjes die dan nog eens flink vuil zijn ook... geen wonder dat je die niet tijdig ziet...

Dat moeten we OOK durven toegeven...
 
Let wel, ik ben ook (en vooral) een motorrijder en scooterrijder en besef dus maar al te goed mijn kwetsbaarheid in die hoedanigheid... toch rijden er in deze prut met opspattend regenwater en slechte zichtbaarheid ook een hoop idioten op tweewielers in donkere kledij en flutlampjes die dan nog eens flink vuil zijn ook... geen wonder dat je die niet tijdig ziet...

Dat moeten we OOK durven toegeven...

Daar hoor ik zeker niet bij.
Motorjas met reflectie, witte helm, verlichting altijd in orde.
Maar de meesten denken dat een 125 cc niet op de rijweg hoort maar op het fietspad.

Ik denk dat ik leds onder de scooter ga hangen en van die blauwe lampen die eerder in dit topic aan bod komen. Misschien nog lichtreclame : HIER RIJDT EEN SCOOTER. :]
 
Je kan xenon verlichting installeren, een fluoriserende helm op je kop zetten en retroreflecterende strepen op je pak en scooter plakken, maakt weinig uit. Nou goed dan, allicht een klein beetje.

Iemand die niet kijkt, ziet niks.
 
Tsjah ik herken het wel, toen ik nog MTSC reed heb ik het zelfs meegemaakt dat ik vlot een bocht om kom en dat er een automobilist BEWUST op zijn rem trapt terwijl ik in de bocht zit, om mij te dwingen te remmen. Het is dat mijn handelen op dat moment goed is, maar het had zomaar een ongeluk kunnen worden. Toen ik de man op zijn gedrag aan wilde spreken ging gauw het knopje van de deur op slot en het raampje omhoog. Helden...
 
Het is inderdaad steeds gekker op de weg,

Rij ik 150 komen ze me nog inhalen, rij ik net door rood ( zeg maar met een vleugje oranje) dan komen ze achter me gewoon meerijden door rood, dat is toch allemaal niet normaal toch.
 
Eigenlijk zou er een camera geinstalleerd moeten worden op elke verkochte motor/scooter. Dan is er altijd bewijs als er iets gebeurt.

Maar ik wil natuurlijk niet dat er iets gebeurt. Ik had er bijna het leven bij gelaten. Dan liever defensief rijden en extra voorzorgen nemen.

Bijna was het huis afbetaald en de vrouw gelukkig. :P
 
In wat voor auto je ook rijdt...op wat voor motorfiets je ook rijdt... })
Een modaal model of een dure met veel pk's en passieve en actieve veiligheidsmiddelen 8-)

Het blijft toch aan de karaktereigenschappen, kennis, inzicht en niet alleen beheersing van het voertuig maar vooral zelfbeheersing van de "bestuurder" om veilig deel te kunnen en willen nemen aan het verkeer.
Het gaspendaal is zo ingetrapt, de gashendel zo omgedraaid maar om dit juist niet te doen als daar een gevaarlijke situatie door ontstaat is voor veel weggebruikers het moeilijkste onderdeel van deelnemen aan het verkeer :/

Toch nog even snel inhalen, die kruising over, de rontonde op, terwijl je eigenlijk voorrang moet geven en daardoor het verkeer op die kruising/rotonde in gevaar brengt, hindert of ergert.

Slecht verkeersgedrag bij ons, lijdt ook tot slecht verkeersgedrag bij de ander.
Daarintegen doet goed verkeersgedrag, goed verkeersgedrag volgen.
Denk niet, die ander houd zich niet aan de regels, dus doe ik het ook niet, maar "geef" het goede voorbeeld en die ander "neemt" dat dan over.

Verkeersdeelneming kan zo leuk zijn, rijden in een auto, op een motorfiets, onafhankelijkheid...vrijheid...maar ook...verantwoordelijkheid...en daar moet je wel mee om kunnen en willen gaan.

Oftewel laten we het verkeer veiliger maken door bij onszelf te beginnen :Y
 
Sorry, maar dit vind ik veel te kort door de bocht.

Ik heb nu een auto met 420Pk en met die enorme vermogensreserve ga je juist veel MINDER risicovolle dingen doen... :

1) je bent in een wip voorbij gestoken, want de acceleratie is zo snel dat je maar een paar seconden op de verkeerde weghelft rijdt bij inhaalmaneuvers

2) je hoeft niet elke halve gelegenheid te baat te nemen om toch maar per se in te halen, ook wanneer het met dat 1200cc-tje in je auto in feite niet echt veilig kan...

3) zowat elke auto (zelfs een 1400tje) haalt bijna 200 km/uur (al duurt het wel een eeuwigheid)... een zware automotor verandert aan die theoretische topsnelheid dus niets.

4) neen, ik rijd veel meer op de toppen van mijn kunnen met een (te) lichte auto, dan achter het stuur van mijn sportwagen met een groot overschot aan vermogen

5) ik ben wel een 50 plus-er met zeer veel kilometers achter de kiezen (en zowat geen ongevallen - touch wood) en dààr zal wel een groot verschil zitten, Vox !

Uitzonderingen bevestigen de regel. Waarschijnlijk weet jij met de ervaring je beschikbare vermogen icm de situatie wel in te schatten.

Overigens denk ik wel dat iemand met 420 PK :9~ rijd wel weet waarmee die bezig is en dat zal ook geen middenklasserauto meer zijn. (die van jou gaat richting motor denk ik qua prestaties)

Ik denk dat we de gemiddelde bestuurder, die een 200pk leasehok heeft, in vorige berichten over 1 kam pogen te scheren :$ ...... (en daar zullen ook wel goede rijders tussen zitten)
 
Laatst bewerkt:
In wat voor auto je ook rijdt...op wat voor motorfiets je ook rijdt... })
Een modaal model of een dure met veel pk's en passieve en actieve veiligheidsmiddelen 8-)

Het blijft toch aan de karaktereigenschappen, kennis, inzicht en niet alleen beheersing van het voertuig maar vooral zelfbeheersing van de "bestuurder" om veilig deel te kunnen en willen nemen aan het verkeer.
Het gaspendaal is zo ingetrapt, de gashendel zo omgedraaid maar om dit juist niet te doen als daar een gevaarlijke situatie door ontstaat is voor veel weggebruikers het moeilijkste onderdeel van deelnemen aan het verkeer :/

Toch nog even snel inhalen, die kruising over, de rontonde op, terwijl je eigenlijk voorrang moet geven en daardoor het verkeer op die kruising/rotonde in gevaar brengt, hindert of ergert.

Slecht verkeersgedrag bij ons, lijdt ook tot slecht verkeersgedrag bij de ander.
Daarintegen doet goed verkeersgedrag, goed verkeersgedrag volgen.
Denk niet, die ander houd zich niet aan de regels, dus doe ik het ook niet, maar "geef" het goede voorbeeld en die ander "neemt" dat dan over.

Verkeersdeelneming kan zo leuk zijn, rijden in een auto, op een motorfiets, onafhankelijkheid...vrijheid...maar ook...verantwoordelijkheid...en daar moet je wel mee om kunnen en willen gaan.

Oftewel laten we het verkeer veiliger maken door bij onszelf te beginnen :Y

Inderdaad volkomen mee eens.

15 jaar geleden reed ik ook redelijk onbezonnen maar eens je een gezin hebt bekijk je alles anders.
Ik wil veilig thuis komen en zeker nog 60 jaar leven zonder te veel lichamelijke gebreken.

Ik ga morgen eens kijken om mijne PCX te verwennen met extra reflectiestrips ofzo.
 
In wat voor auto je ook rijdt...op wat voor motorfiets je ook rijdt... })
Een modaal model of een dure met veel pk's en passieve en actieve veiligheidsmiddelen 8-)

Het blijft toch aan de karaktereigenschappen, kennis, inzicht en niet alleen beheersing van het voertuig maar vooral zelfbeheersing van de "bestuurder" om veilig deel te kunnen en willen nemen aan het verkeer.
Het gaspendaal is zo ingetrapt, de gashendel zo omgedraaid maar om dit juist niet te doen als daar een gevaarlijke situatie door ontstaat is voor veel weggebruikers het moeilijkste onderdeel van deelnemen aan het verkeer :/

Toch nog even snel inhalen, die kruising over, de rontonde op, terwijl je eigenlijk voorrang moet geven en daardoor het verkeer op die kruising/rotonde in gevaar brengt, hindert of ergert.

Slecht verkeersgedrag bij ons, lijdt ook tot slecht verkeersgedrag bij de ander.
Daarintegen doet goed verkeersgedrag, goed verkeersgedrag volgen.
Denk niet, die ander houd zich niet aan de regels, dus doe ik het ook niet, maar "geef" het goede voorbeeld en die ander "neemt" dat dan over.

Verkeersdeelneming kan zo leuk zijn, rijden in een auto, op een motorfiets, onafhankelijkheid...vrijheid...maar ook...verantwoordelijkheid...en daar moet je wel mee om kunnen en willen gaan.

Oftewel laten we het verkeer veiliger maken door bij onszelf te beginnen :Y

Mee eens, het is alleen jammer dat veel mensen elkaar het daglicht niet in de ogen gunnen...Jammer genoeg.

Ik laat in het verkeer ook te vaak (denk ik achteraf) het kaas van mijn brood eten. Mensen die m ervoor gooien etc Maarja, dan maar de wijze zijn en dan ben ik 1 minuut later thuis.

p.s. over mafketels gesproken...hoe vinden jullie het sire spotje over het afblijven van hulpverleners. Ikvind de beelden die gebruikt worden echt...WTF!!
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar dit vind ik veel te kort door de bocht.

Ik heb nu een auto met 420Pk en met die enorme vermogensreserve ga je juist veel MINDER risicovolle dingen doen... :

1) je bent in een wip voorbij gestoken, want de acceleratie is zo snel dat je maar een paar seconden op de verkeerde weghelft rijdt bij inhaalmaneuvers

2) je hoeft niet elke halve gelegenheid te baat te nemen om toch maar per se in te halen, ook wanneer het met dat 1200cc-tje in je auto in feite niet echt veilig kan...

3) zowat elke auto (zelfs een 1400tje) haalt bijna 200 km/uur (al duurt het wel een eeuwigheid)... een zware automotor verandert aan die theoretische topsnelheid dus niets.

4) neen, ik rijd veel meer op de toppen van mijn kunnen met een (te) lichte auto, dan achter het stuur van mijn sportwagen met een groot overschot aan vermogen

5) ik ben wel een 50 plus-er met zeer veel kilometers achter de kiezen (en zowat geen ongevallen - touch wood) en dààr zal wel een groot verschil zitten, Vox !
Hier ga ik niet eens meer op reageren :N
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan