foute autobestuurders

... Als je zelf 100% voorzichtig rijdt heb je maar 50% kans om zonder kleerscheuren thuis te komen ...
Zo is het ook met de staatsloterij; je hebt 50% kans op de hoofdprijs want je wint hem wél of je wint hem niet...




....Ik rij meestal niet harder dan dat ik mag rijden ( PCX gaat ook niet echt veel harder ) maar ga toch graag even die auto's voorbij om vervolgens toch net even wat sneller bij het verkeerslicht weg te zijn....
Dat jíj niet zo hard rijdt wil nog niet zeggen dat verder niemand dat doet...
Ook al trek je nog zo snel op, sommigen zitten je zo weer op de hielen, ook als je niet al te bedaard rijdt.
Waarom zou ik die mensen moeten inhalen ? Dan zitten ze me daarna alleen maar aan de nummerplaat op te jagen.... en als ik ergens een hekel aan heb... juist.

Ik ga eigenlijk alleen vooraan staan als ik zeker weet dat ik niemand tot last ben, dus als ik niet alleen sneller optrek (dat is meestal niet zo moeilijk) maar als ik ook weet dat ik een hoger tempo aanhoud. Dat kun je niet weten als je een stilstaande rij auto's aantreft; je kunt het trouwens vaak wel inschatten met redelijke nauwkeurigheid.

Anders zou dit wel een de aanleiding kunnen zijn dat zo'n automobilist ergens een topic opent dat heet "foute motorscooterrijders".
 
Laatst bewerkt:
Dat jíj niet zo hard rijdt wil nog niet zeggen dat verder niemand dat doet...
Ook al trek je nog zo snel op, sommigen zitten je zo weer op de hielen, ook als je niet al te bedaard rijdt.
Waarom zou ik die mensen moeten inhalen ? Dan zitten ze me daarna alleen maar aan de nummerplaat op te jagen.... en als ik ergens een hekel aan heb... juist.

Ik ga eigenlijk alleen vooraan staan als ik zeker weet dat ik niemand tot last ben, dus als ik niet alleen sneller optrek (dat is meestal niet zo moeilijk) maar als ik ook weet dat ik een hoger tempo aanhoud. Dat kun je niet weten als je een stilstaande rij auto's aantreft; je kunt het trouwens vaak wel inschatten met redelijke nauwkeurigheid.

Anders zou dit wel een de aanleiding kunnen zijn dat zo'n automobilist ergens een topic opent dat heet "foute motorscooterrijders".

Ik kan niet anders dan stellen dat dit wijze woorden zijn.

Ik probeer dit ook altijd, en op een uitzondering na lukt dit goed. Het zal best lollig zijn om de moraalridder uit te hangen en automobilisten op deze wijze te dwingen zich aan de maximum snelheid te houden, maar dat is niet mijn doel en zeker niet mijn taak.

Als automobilist zou ik dit uitdagend en ergerlijk vinden.
 
Dat jíj niet zo hard rijdt wil nog niet zeggen dat verder niemand dat doet...
Ook al trek je nog zo snel op, sommigen zitten je zo weer op de hielen, ook als je niet al te bedaard rijdt.
Waarom zou ik die mensen moeten inhalen ? Dan zitten ze me daarna alleen maar aan de nummerplaat op te jagen.... en als ik ergens een hekel aan heb... juist.

Ik ga eigenlijk alleen vooraan staan als ik zeker weet dat ik niemand tot last ben, dus als ik niet alleen sneller optrek (dat is meestal niet zo moeilijk) maar als ik ook weet dat ik een hoger tempo aanhoud. Dat kun je niet weten als je een stilstaande rij auto's aantreft; je kunt het trouwens vaak wel inschatten met redelijke nauwkeurigheid.

Anders zou dit wel een de aanleiding kunnen zijn dat zo'n automobilist ergens een topic opent dat heet "foute motorscooterrijders".
Ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk. Doe het zelf bijna altijd als er ruimte genoeg is om vooraan te staan(en daar te komen). In de situatie dat dat mag(twee rijstroken naast elkaar, rechtdoor(want bij afbuigen mag dat officieel niet)). Dan trek je het snelste weg(wedstrijdzoekers zijn dat zelden, ze komen je dan wel iets later langs)en houd gewoon de rechterrijstrook aan zodat ze links langs kunnen gaan(of vliegen, net wat zij willen). Maak eigenlijk nooit mee in die situatie dat ze me dan in de kont komen kruipen. Inmiddels heb ik zo dan wel al zo'n 3 a 4 stoplichten met een hoop auto's gepasseerd.

Ik ben het hier dan ook geheel met Fourstroker eens, wat heb je anders aan zo'n ding?, kan ik net zo goed weer in de auto kruipen...nu moet ik wel zeggen dat dat met een SH een eitje is(om vooraan te komen), met menige andere scooter of motor zou ik dat ook wel uit mijn hoofd laten.
 
Laatst bewerkt:
AANDACHT : :o

Een prioritair voertuig met "blauw"-licht en/of "2-klank" heeft ALTIJD VOORRANG. :Y
Ook in Nederland als in België !!!

Ik kan het weten want ik ben chauffeur bij de pompiers...
Nu hoor ik al iedereen hardop denken.. "In de rijschool zeggen ze dat een prioritair voertuig altijd met blauw licht en 2-klank moet rijden om voorrang te krijgen.... wel; alle rijscholen die dit zeggen zijn verkeerd en ER ZIJN VEEL RIJSCHOLEN DIE HET NIET GOED WETEN LAAT STAAN DEFTIGE RIJOPLEIDING TE GEVEN. (of te snel een rijbewijs afgeven..)
Ik weet even niet hoe het excact in Nederland zit maar heb het inderdaad zo geleerd(voorrang hebben ze:met signalering en sirene).

Toch doet(deed) dat hier niet ter zake vind ik. Dus eigenlijk eigent de politie zich toe dat ze iemand op een voorrangsweg, die op dat moment groen heeft, zomaar van de weg af mogen rammen, op een onoverzichtelijke kruising, met een rotvaart van rechts komend???, met alleen zwaailichten aan...

Als je dat vindt daalt mijn achting voor de politie nu wel in een weerzinwekkend tempo, sorry. Er is namelijk ook nog gewoon zoiets als verstand gebruiken.
 
Volgens mij is het geen discussie over vooraan gaan staan, maar over het vooraan rijden zonder andere weggebruikers te hinderen, waarbij de nodige ergernis kan leiden tot een gevaarlijke en ongewenste situatie.
 
ook binnen de groep chaffeurs van die lawaaiblikken zit allerlei slag van mensen , zo ook de macho's die denken dat ze door de macht van hun status wel even door kunnen rammen ..
kunnen doen wat ze doen en daarbij de veiligheid voledig aan de laars lappen..(niet tijdig denken)

het lullige is dat de andere weggebruikers altijd het onderspit delven als ze een ongeluk veroorzaken ..ze hebben immers voorrang en hebben het recht..

de bedoeling van die signalen is dat ze een vrij baan krijgen en zo door kunnen , daarbij wordt dan nog wel is vergeten dat ze toch ook hun voertuig binnen de afstand waarin ze de weg kunnen overzien tot stilstand kunnen brengen ..
kunnen of konden ze dat niet dan zitten ze dus fout, in elk geval in gedrag ..en zijn de genomen risico's te hoog geweest..
(zo ook in het geval van vox, wat dan gelukkig goed afliep )

de hoge snelheden die ze in het drukke stadsverkeer maken lijken me ook onverantwoord tenzij de baan echt helemaal ruim vrij is ..iets wat in het drukke stadsverkeer nauwelijks voorkomt..

v.b. we hebben voorrang , maar voorrang nemen , dan moeten we toch echt van goede huize komen om er dan nog veilig doorheen te geraken...het heeft toch allemaal te maken met denk ik , inzicht , ervaring en zeker moraal...(eerst denken, dan doen)
en net als bij de gewone verkeersdeelnemers ontbreekt het daar nog al is aan bij deze groep chauffeurs...

niet iedereen is bekwaam voor elk beroep , maar iedereen rijdt wel auto, is verkeersdeelnemer hoe dan ook ..(nou ja de meesten), ra, ra .
we gunnen natuurlijk iedereen zijn vrijheid met het verkeer , iets wat moeilijk is in een landje met 17 milj inwoners.
zo rijdt veilig , denk vooruit met het verkeer , bedachtzaam behoedzaam..en dan nog is het elke dag weer ons leven wagen ..inschatten blijft moeilijk ..

gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Ik weet even niet hoe het excact in Nederland zit maar heb het inderdaad zo geleerd(voorrang hebben ze:met signalering en sirene).

Toch doet(deed) dat hier niet ter zake vind ik. Dus eigenlijk eigent de politie zich toe dat ze iemand op een voorrangsweg, die op dat moment groen heeft, zomaar van de weg af mogen rammen, op een onoverzichtelijke kruising, met een rotvaart van rechts komend???, met alleen zwaailichten aan...

Als je dat vindt daalt mijn achting voor de politie nu wel in een weerzinwekkend tempo, sorry. Er is namelijk ook nog gewoon zoiets als verstand gebruiken.


Mijn achting voor de Politie in België staat al heel m'n leven beneden het vriespunt, maar toch hebben we ze vroeg of laat nodig. Ik weet het leuk is anders maar ja. Af en toe moeten we samen werken met ze op interventie en de helft van de keren proberen we elkaar net niet in de broek te bijten om afstand te houden van elkaar...
De oudere agenten, ja die hebben wel nog zo nog de houding van vroeger en knijpen af en toe nog een oogje dicht. Maar de jeugd bij de Politie schrijft z'n eigen vrouw nog een boete (met plezier). PAS OP het is in België een sport om ter meest boetes te schrijven want het wordt gepromoot van bovenuit . DE REGERING.... |( |( |(

In Brugge ben ik zelfs verhuisd wegens dispuut in de rechtbank omdat ik weigerde te betalen voor een boete voor parkeren aan de overkant van de straat voor een garagepoort van m'n overbuur die niet thuis was. Ik heb zo een aantal van die boetes gehad in stad Brugge waarna ik gewoon de daad bij het woord gevoerd heb ... en verhuisd ben. *O*

De Politie bij ons denkt ook dat ze alles mogen en neen niemand kan er iets tegen beginnen. Stond ik daar schoon op de openbare zitting tussen 80 andere veroordeelden in de POLITIE-rechtbank. "En mijnheer de beschuldigde, U heeft een VOORBEELDFUNKTIE als brandweerman, daar u zo uw onschuld staande houdt met uw parkeer boete denkt U er zo vanaf te geraken door uw ongezouten mening tot bij mij te brengen. Geen denken aan "
De boete werd gewoon verdubbeld + de gerechtskosten.
En dat luid en duidelijk zodoende de hele zaal het horen kon. Van vernedering gesproken. :?

Zal ik maar m'n best doen de volgende interventie.... Nu stop ik voor alle hoeken van de straat en rijd ik zelden nog rapper op interventie.
Sorry voor de bevolking, maar als zelfs onze commandant niet tussenkomt bij boetes op interventie weet ik ook niet meer waarom we zwaailicht en 2-klank nog nodig hebben? |( |( |(

Wel weet ik dat de Politie in NL wel een pak vriendelijker is en bereidt te luisteren naar jou als je zelf aan het woord bent.

Met m'n scooter houd ik me wel rustiger. Overal gratis parkeren, overal tussendoor kunnen en je hoeft echt niet sneller te rijden om ergens sneller te geraken. Ik wordt de rust in mezelf als ik scooter.
Wel leuk zo'n X-MAX zelfs voor autostrade. Velen die toch even kijken van .. Verdorie zeg, die haalt ook z'n 120/u. :Y
 
Mijn achting voor de Politie in België staat al heel m'n leven beneden het vriespunt, maar toch hebben we ze vroeg of laat nodig. Ik weet het leuk is anders maar ja. Af en toe moeten we samen werken met ze op interventie en de helft van de keren proberen we elkaar net niet in de broek te bijten om afstand te houden van elkaar...
De oudere agenten, ja die hebben wel nog zo nog de houding van vroeger en knijpen af en toe nog een oogje dicht. Maar de jeugd bij de Politie schrijft z'n eigen vrouw nog een boete (met plezier). PAS OP het is in België een sport om ter meest boetes te schrijven want het wordt gepromoot van bovenuit . DE REGERING.... |( |( |(

In Brugge ben ik zelfs verhuisd wegens dispuut in de rechtbank omdat ik weigerde te betalen voor een boete voor parkeren aan de overkant van de straat voor een garagepoort van m'n overbuur die niet thuis was. Ik heb zo een aantal van die boetes gehad in stad Brugge waarna ik gewoon de daad bij het woord gevoerd heb ... en verhuisd ben. *O*

De Politie bij ons denkt ook dat ze alles mogen en neen niemand kan er iets tegen beginnen. Stond ik daar schoon op de openbare zitting tussen 80 andere veroordeelden in de POLITIE-rechtbank. "En mijnheer de beschuldigde, U heeft een VOORBEELDFUNKTIE als brandweerman, daar u zo uw onschuld staande houdt met uw parkeer boete denkt U er zo vanaf te geraken door uw ongezouten mening tot bij mij te brengen. Geen denken aan "
De boete werd gewoon verdubbeld + de gerechtskosten.
En dat luid en duidelijk zodoende de hele zaal het horen kon. Van vernedering gesproken. :?

Zal ik maar m'n best doen de volgende interventie.... Nu stop ik voor alle hoeken van de straat en rijd ik zelden nog rapper op interventie.
Sorry voor de bevolking, maar als zelfs onze commandant niet tussenkomt bij boetes op interventie weet ik ook niet meer waarom we zwaailicht en 2-klank nog nodig hebben? |( |( |(

Wel weet ik dat de Politie in NL wel een pak vriendelijker is en bereidt te luisteren naar jou als je zelf aan het woord bent.

Met m'n scooter houd ik me wel rustiger. Overal gratis parkeren, overal tussendoor kunnen en je hoeft echt niet sneller te rijden om ergens sneller te geraken. Ik wordt de rust in mezelf als ik scooter.
Wel leuk zo'n X-MAX zelfs voor autostrade. Velen die toch even kijken van .. Verdorie zeg, die haalt ook z'n 120/u. :Y

hi de Bezuinigerrrr

leuk om dit verhaal te lezen van iemand met ervaring bij die diensten ..
dank je

gr smokey :W
 
hi de Bezuinigerrrr

leuk om dit verhaal te lezen van iemand met ervaring bij die diensten ..
dank je

gr smokey :W


Je begint bij zo'n dienst met het gedacht van "Ha , hier heb ik een streepje voor en mag ik al eens iets meer!"

NIEEEEEEEETTTTTT !!!

Moet ik nu dubbel goed opletten want met zo'n knal rood voertuig ziet iedereen je. *D


Maar met m'n camouflage kleurige kledij en onzichtbare scoot kan ik , zip , zip overal door, om , geraken waar ik wil.

Nou ja onzichtbaar met m'n fluo-hesje _O-
 
Wel weet ik dat de Politie in NL wel een pak vriendelijker is en bereidt te luisteren naar jou als je zelf aan het woord bent.
inderdaad een leuk verhaal wat je met ons deelt, bezuinigerrrr. Toch hadden de politieagenten bij jullie vroeger wel veel meer aanzien(de Bobby's). Ze traden veel strenger en zonder al te veel gezeur op. Dat missen wij juist wel eens hier, die daadkracht.

Al is dat bij jullie ook een stuk minder geworden, ook allemaal doordat ze zich meer aan regeltjes moeten houden.
 
Gister moest ik "even" naar Arnhem op en neer mijn ouders ophalen met het koekblik, toen we terugreden via Utrecht kwam er op een gegeven moment iemand een invoegstrook oprijden met een VW golfje, een jonge blonde dame met 3 kids achterin...

Ik kijk eigenlijk bij een oprit altijd al naar rechts of er iets aankomt en probeer hier dan rekening mee te houden en bij deze "bestuurder" kreeg ik een gevoel van oppassen en dit kwam (helaas) ook uit...

Ik keek al naar de linkerbaan waar een auto vlak achter me zat en kon dus niet uitwijken, voor mevrouw, zij reed nog niet op de helft van de invoegstrook en nauwelijks 80 toen ze knipperde en hop naar links, ik had gelukkig nog tijd om te kijken en langzaam naar links te sturen, de bestuurder die vlak naast/achter me zat inmiddels week ook iets uit en remde iets bij zodat ik de ruimte kreeg van hem.

Van schrik drukte ik de claxon in maar mevrouw "duwde" gewoon door, afijn ik er voorbij en gelukkig eind goed al goed, even later echter kwam ze me voorbij en remde vlak voor me af, gek genoeg rekende ik hier al op en had al gezien dat ik naar links kon, op het moment dat zij voor me reed zat ik al links en ging haar weer voorbij...

De volgende 30KM ongeveer heeft ze konstant voorbijgereden middelvinger omhoogstekend claxonerend me voorbij gereden en ik daarna haar weer, op het laatst liet ze me haar telefoon zien zo van ik heb gebeld hoor...

Ik dacht goed zo ik hoop dat straks de politie op me staat te wachten als je die gebeld hebt kan ik mijn verhaal doen...

Op zich niet zo erg dat je een inschattingsfout maakt natuurlijk doen we allemaal wel eens maar waar ik me echt over verbaasde dat je dan 30KM lang met van alles bezig bent behalve met het verkeer en dat met 3 kinderen in je auto, dit zegt naar mijn idee toch echt wel iets over je verstandelijke vermogens...

Was trouwens blij dat ik daar niet net met de scoot reed op dat moment, als je dan zo een figuur naast je krijgt ben je niet echt blij denk ik dan maar...
 
1Paul we kunnen natuurlijk weer het een en ander gaan oprakelen over foute auto's, blonde vrouwen of sowieso vrouwen achter het stuur, leeftijd van bestuurders en vele andere, vaak vooroordeel bevestigende, kenmerken. De ander heeft altijd een afwijkende perceptie van het gebeuren. Wellicht dat zij niet zag dat jij haar weinig ruimte kon geven en van mening was dat ze weer een haantje op haar weg trof, met als gevolg het weinig flatteuze gedrag van haar kant en het verlies van haar verantwoordelijkheidsgevoel voor de drie kleine inzittenden. Dit is een poging tot een geciviliseerde kijk op het gebeuren (stuurlui die aan de wal staan modus O-) ).

De primaat in ons zal haar een vreselijke ziekte toegewenst hebben of een slachtofferrol in een uit de hand gelopen paringsritueel van een kudde hitsige bavianen :j .

Gelukkig heb jij (zo lees ik dat ) je gedragen en aangepast aan het naderend gevaar.
Ik kan mij zo voorstellen dat dit niet altijd even gemakkelijk is, je moet zelf maar eens een k#t dag hebben, dan ga je voor dat je het weet uit je ster }) .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee Jansovic dat jij het verhaal verkeerd interperteert, ik heb het niet over het al dan wel of niet blond zijn van een bestuurdster omdat een stereotiep neer zou zetten dit is jouw eigen perceptie en dit zegt meer over jouw dan over mij trouwens...

Waar het mij om ging was dat ik dit een op zijn zachts gezegd niet zo een slimme aktie vind en dat je dus altijd met verstand moet gaan rijden, vooral op de scoot, vandaar ook mijn opmerking je zou er maar met de scoot rijden...

Dat dit soort dingen dagelijks gebeuren in het verkeer dat weet ik maar al te goed en ja ik ben soms OOK een van die domme onoplettenden net als jij ongetwijfeld...
 
Ik blijf dat ook altijd vervelende situatie's vinden, die opritten. Er zitten wel eens van die koekkoeksklokken tussen. De kans op ongelukken is daar vrij groot. Nu hebben ze daar wel iets op gevonden(de lange doorgetrokken streep), zodat men langer links blijft hangen. Soms een voordeel, soms een nadeel.

Ik heb daar wel eens respect voor vrachtwagenchauffers, die het immers nog een stuk lastiger hebben omdat ze niet "even een beetje meer" gas kunnen geven en afhankelijk zijn van inzicht van de autobestuurders op dat moment.
 
Nu was het toevallig een vrouw die "geen heer in het verkeer was" ;)
Maar 99,9 procent zijn het mannen die dit aso rijgedrag vertonen :Y
En heeeeel vaak zijn het de "zakelijke rijders" in hun dure audi / mercedes / volvo
achtige leasebakken die hem er gewoon voor gooien en doordouwen met een mentaliteit van
"Ik heb schijt aan jou..wie ben jij dan wel" B| ...en ik zit te bellen..zie je dat dan niet |(
En..uhhh...(sommige) vrachtwagenchauffeurs hebben ook niets te klagen hoor :N want die hebben er ook totaal geen moeite mee om jou "opzij" te drukken bij het naar links opschuiven en invoegen :Y
 
Laatst bewerkt:
Men had het hier over prioritaire voertuigen en zelf rijd ik vaak met een prioritair voertuig.
In Belgie heeft een prioritair voertuig niet meer rechten dan elkander voertuig en zeker niet ten allentijde voorang. Zelfs niet als men in code2 (met alleen zwaailicht) of in code3 (met zwaailicht en sirene) rijd. Een prioritair voertuig met zwaailicht en sirene moet zich aan de verkeersregels houden. Men moet vertragen aan een rood verkeerslicht en er zich van vergewissen dat het kruispunt vrij is alvorens door te rijden. Dat geld zowel voor politie, brandweer, ambulance en eender welk ander prioritair voertuig. Het in code rijden dient alleen als een soort verwittiging dat men in interventie is en om de andere weggebruikers tot oplettendheid aan te manen.
Een chauffeur van een prioritair voertuig die iemand aanrijd of door rood rijd en een ongeluk veroorzaakt is evengoed in fout als eenders wie anders.
Op dat ogenblik zal een rechter steeds de vraag stellen, was er iemand in levensgevaar? En meestal is dat heel moeilijk te bewijzen en valt dat negatief uit voor de bestuurder van het prior. voert. Want men heeft nooit het recht om anderen in gevaar te brengen. Logisch toch?
Men moet zich echter niet aan de snelheidsbeperkingen houden maar weeral. Als er wat gebeurd wordt het advocatenvoer. En zal de chauffeur van het pr. vr zich moeten verantwoorden.

Dat betekent niet dat men vanaf nu geen rekening meer moet houden met prioritaire voertuigen in interventie. Zoals men tegenwoordig steeds vaker ziet. Het gaat vooral om goodwill.
En je moet maar denken, mss rijden ze wel voor iemand uit mijn familie?

Een prioritair voertuig met één of andere minister aan boord of begeleiding van een geldtransport, maakt dan mss heel wat indruk? Maar uiteindelijk hebben ze geen enkel meerrecht dan welk voertuig ook.
 
...Nu was het toevallig een vrouw die "geen heer in het verkeer was" ;)
Maar 99,9 procent zijn het mannen die dit aso rijgedrag vertonen :Y ...
Nou.... dat ben ik toch niet met je eens.

Cijfers heb ik natuurlijk niet, ik vraag me af of er gegevens over bestaan maar mijn indruk is dat de vrouwen dit minstens net zo goed beheersen als de mannen. Ik heb tenminste al een aantal gevallen meegemaakt...
Vrouwen rijden minder kilometers, daarom zal het in die verhouding ook minder voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
... Want men heeft nooit het recht om anderen in gevaar te brengen. Logisch toch?
Men moet zich echter niet aan de snelheidsbeperkingen houden maar weeral. Als er wat gebeurd wordt het advocatenvoer. En zal de chauffeur van het pr. vr zich moeten verantwoorden.

Dat betekent niet dat men vanaf nu geen rekening meer moet houden met prioritaire voertuigen in interventie. Zoals men tegenwoordig steeds vaker ziet. Het gaat vooral om goodwill.
En je moet maar denken, mss rijden ze wel voor iemand uit mijn familie?

Een prioritair voertuig met één of andere minister aan boord of begeleiding van een geldtransport, maakt dan mss heel wat indruk? Maar uiteindelijk hebben ze geen enkel meerrecht dan welk voertuig ook.


Je bent precies ook al iemand met meerjaren ervaring...

Wel, niet altijd even makkelijk die "Prior" - rijden hé.
Zit je daar als chauffeur bij de pompiers , rechts van je een Sergeant of Adjudant, achter je nog een aantal testosteron hoog gehalte aan medelui... te roepen, allez, allez ,ALLEZ rijd door...
(We zullen de scheldwoorden maar achterwege laten die dan geroepen worden naar andere bestuurders die voor je blijven hangen e.d.

Nou, dan moet je kalm en beheerst door kunnen rijden volgens de regeltjes... ;)


Hou je zo lang mogelijk "COOL" zoals ze zeggen en probeer jezelf niet vast te rijden en of gevaarlijk... want daar komt het op neer.
Liever 1 minuut later aankomen, maar aankomen ; dan NIET aankomen door je zelf te verwikkelen in een ongeval. Want dan sta je der plots alleen voor met je knalrode wagen.. :+



Voor iedereen op de weg, wens ik iedereen... Probeer (ook al lukt dit niet altijd) vergiffenis te schenken aan die ene of meerdere bestuurders. Ook al gaat de andere nadien door het lint voor weet ik veel wat.
De dag komt (en daar ben ik zeker van voor iedereen) dat jij ook die ene andere ook toevallig niet gezien hebt ook al keek je in die richting (verstrooit, blik op oneindig, woorden thuis, zo zijn er nog miljoenen excuses). En dan reageert iemand vreselijk naar je, ...

De reactie vul je dan maar zelf in ...

Zowel scoot, camion, auto, prioritair...
Zolang de regering het toelaat dat de mens het stuur neemt en sneller voortbeweegt dan we kunnen lopen zullen we deze situaties blijven tegenkomen.
Verdraagzaamheid vergroot alleen met onze ervaring, ouder worden, en tegenslagen.
De tijd die het nodig vergt om terug op te bouwen wat we stuk geslagen hebben door woede. (mondeling en in gedachten, liefst niet in praktijk)

Voor IEDEREEN... veilige kilometers :} . ( EN VEEL KILOMETERES *O* )
 
Wat men mij heeft geleerd is dat je eerst en vooral aan je eigen veiligheid en die van je collega's moet denken. Jij als chauffeur van een prioritair voertuig de beslissingen neemt. En niemand je kan of mag dwingen. Je beter iets later aankomt, dan helemaal niet.
Want eens je voor een rechter staat, zal je daar helemaal alleen staan.
En zal men jouw heldendaden al lang vergeten zijn. Je zal berecht worden zoals elke andere doodrijder.
 
Maar 99,9 procent zijn het mannen die dit aso rijgedrag vertonen :Y
Vrouwen vertonen aso voorkruipgedrag aan de kassa...je wilt niet weten hoe vaak ik ze terugfluit....tjonge, tjonge zeg

(Vox zegt: we kunnen blij zijn dat ze dat niet kunnen in de file).
 
Want eens je voor een rechter staat, zal je daar helemaal alleen staan.
En zal men jouw heldendaden al lang vergeten zijn. Je zal berecht worden zoals elke andere doodrijder.


Ik probeer niet meer voor dat ventje te staan op de politierechtbank om opnieuw vernederd te worden.
Dit soort type rechter kan voor de rest van z'n hele leven nergens meer op café gaan zonder op z'n gezicht te krijgen. Want op diezelfde zitting heeft hij zo'n 40-tal bestuurders hun rijbewijs ingetrokken voor echte onbenulligheden.
Nee , voor mij hoeft die confrontatie geen tweede keer plaats te vinden.
Hopelijk binnenkort korporaal worden of cursus sergeant volgen!! ;) dan hoef ik niet meer te rijden. :W
Als ik kan hou ik het voor bekeken op de baan. :r (is een veel te dure sport geworden :Y )
Als ik gevoerd kan worden, waarom niet :Z

Veel scooten *O* *O* *O* dat wel nog :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan