Gevaarlijke autobestuurders

@Freewillie: ik zou er niet zwaarder aan tillen dan noodzakelijk, immers, uiteindelijk is er niks gebeurd...

Dat dit vrijdagmiddagtopic z'n tweede vrijdag heeft gehaald verbaast me..


Ik had ook niet gedacht dat er zoveel reactie op zou komen.

Ik ben deze morgen met de scooter naar de opleiding gereden en alles ging wel. De schrik is verdwenen en ik heb goed mijn ogen gebruikt. *O*

Maar die zwaardere scooter is nog altijd een wens natuurlijk *D
 
Bij een vrachtwagen uit de tegenovergestelde richting ga ik precies om deze reden een beetje verder naar rechts rijden. Veel sukkels gaan zo ongeveer tegen de vrachtwagen aan rijden zodat ze zo min mogelijk zien, als je dan wat verder rechts op de weg zit dan normaal dan zouden ze je nog net aan kunnen zien voor de rechter koplamp van een auto. En je hebt net wat meer ruimte voor als ze toch blind blijken.

edit: Let er ook op dat je van achteren goed zichtbaar bent. Deze week is hier in de buurt nog een 16-jarige jongen van z'n scooter z'n kist in gereden, de automobilist heeft hem niet gezien (waarschuwing: foto van ongeluk): https://www.motor-forum.nl/media/1019218/full
 
Laatst bewerkt:
Oplossing, zoals op mijn BMW R1200GS : twee wat breder uiteenstaande zeer felle LED-lampjes met een blauwig-wit licht

Da's inderdaad een goed idee, je verbreedt daarmee het oppervlak, juist omdat motorfietsen zo smal zijn worden ze vaak over het hoofd gezien.
 
@ nutty : Zeker niet. Vond het zelfs niet lollig, sorry. Zeikerd is die motorrijder van het filmpje.
Ik ben nochtans humoristisch van aard.

En die led-verlichting vind ik een goed idee maar ben niet echt handig en vind het nogal duur. De veiligheidseisen op motoren en scooters moesten meer gecontroleerd worden voordat ze de baan op mogen. De constructeurs mogen meer geld in veiligheid steken vind ik. Wat kost voor hun bvb. een led-lampje of betere verlichting in 't algemeen.

De meeste motoren en/of onderdelen worden toch in Azië gemaakt. Alles veel goedkoper en hier duur verkopen.
 
Laatst bewerkt:
van de week op weg naar mijn werk zag ik vanuit mijn auto al 3 gevaalrijke situatie s.
rijd ik op de a12 parelel aan de a2, zie ik vanuit mijn binnen spiegel een auto achter mij van baan wisselen zonder dat de bestuurster uberhoud naar links keek of het wel kon.
gevol is dat ze pal naast haar een auto had rijden die bijna de vangrails in ging en nog volop de rem moest.
de mw had het allemaal niet eens mee gekregen reed normaal verder alsof er niets was gebeurd.
kom ik op de a12 nieuwegein dit keer zie ik het vanuit mijn rechter buitenspiegel.
motorrjder voegt in op de snelweg auto erachter gaat er volgas rechts voorbij gooit hem weer naar link zo voor de motorrijder er bijna tegen aan.
motorrijder vol in de rem scherp naar links de 2de baan op slipende achterband.
ik schrok er zelf van.
neem ik even later de afrit bij umc rijd er een vrouw voor mij in de bocht de auto op en af van de vluchtstrook, zodra ik kan hup er voorbij weg bij die maniak.
zie ik gelukkig dat ze niets illegaals aan het doen is(ik dacht eerst bellen) was ze gewoon lekker aan het roken tja stuurt wel wat moeilijker in de bocht met 1 hand.
 
Tja lui..verkeer blijft hoe dan ook gevaarlijk en ik zie auto's of eigenlijk de rijders als de vijand...maar hoe goed je ook kijkt en voorzichtig bent...
Oftewel zo'n 3 maanden geleden ben ik op mijn motorscooter aangereden door een automobilist komende uit tegenovergestelde richting die ff voor me langs een dwarsstraat wilde pakken..en gewoon in een woonwijk met snelheid max 50 km/u...
Het resulteerde in een verwoeste scooter en mijn gezicht ook...heb 7 stukjes titanium in mijn gezicht en wonder boven wonder verder niks maar had ook hardstikke dood kunnen zijn of andere ellende..
Ik rij gewoon weer motor en heb sinds kort weer een motorscooter erbij ..en blijf gewoon nog beter uitkijken meer kan je niet doen
Ik wens iedereen verder een behouden rit,MZlllsss,Rob
 
Tja lui..verkeer blijft hoe dan ook gevaarlijk en ik zie auto's of eigenlijk de rijders als de vijand...maar hoe goed je ook kijkt en voorzichtig bent...
Oftewel zo'n 3 maanden geleden ben ik op mijn motorscooter aangereden door een automobilist komende uit tegenovergestelde richting die ff voor me langs een dwarsstraat wilde pakken..en gewoon in een woonwijk met snelheid max 50 km/u...
Het resulteerde in een verwoeste scooter en mijn gezicht ook...heb 7 stukjes titanium in mijn gezicht en wonder boven wonder verder niks maar had ook hardstikke dood kunnen zijn of andere ellende..
Ik rij gewoon weer motor en heb sinds kort weer een motorscooter erbij ..en blijf gewoon nog beter uitkijken meer kan je niet doen
Ik wens iedereen verder een behouden rit,MZlllsss,Rob

Je moet je rijplezier ook niet laten vergallen door sommige sukkels en egotrippers op de weg :N
Hopelijk heeft die veroorzaker van jouw ongeluk een flinke justitiele douw gekregen :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er altijd maar vanuit dat niemand iemand anders bewust aan rijd en hem of haar daarmee in het ziekenhuis rijd of erger nog, wel hou ik er altijd rekening mee dat men mij gewoon NIET opmerkt in het verkeer en zal me ook zo gedragen...

Als ik een kruising zie zal ik altijd iets gaan slingeren als er verkeer vanuit een andere weg aankomt, een bewegend object zie je altijd sneller dan iets wat rechtdoor rijdt valt gewoon meer op, ook als ik denk dat men mij niet ziet in een andere situatie doe ik dit standaard...


Maar ook het voldoende afstand houden, in de spiegels rijden en als er vrachtverkeer tegen over me aanrijd naar rechts gaan helpt hierbij vooral omdat auto's maar ook sommige motoren de gewoonte hebben echt dicht achter ander verkeer aan te kruipen en daarom het overzicht kwijtraken...

Niet alles is te voorkomen daar ben ik me direct bewust van maar als je zelf echt bewust rijd en goed anticipeert niet altijd de snelste of de eerste hoeft te zijn kun je al heel wat leed voorkomen op de weg!!!
 
...niet altijd de snelste of de eerste hoeft te zijn kun je al heel wat leed voorkomen op de weg!!!
Heel goed..."geduld"...zeker tijdens de spits, niet alleen op de motor, maar ook als je met de auto bent, voorkomt stress en ergenis.
En acceptatie dat er nou eenmaal ombehouwen, lompe, egotrippers en aso bestuurders op de weg rijden :/
 
Gisteren komt er zo'n idiote bestelbus me rechts, over de vluchtstrook voorbij met zeker 140km/h. Meteen daarachter aan de linkerkant een Belg die er met dezelfde snelheid achteraan zit.Duidelijk gevalletjes frustratie's.

Collega(paar weken terug):

ziet een auto met zeer hoge snelheid aankomen in z'n achteruitkijkspiegel. Die "mafkees" wordt op het laatste moment wakker, gaat vol op de rem, raakt in een slip, klapt rechts tegen de vangrail, dan links. Opel Corsa: total loss(t).

Het wordt steeds leuker op de weg...

full
 
Gisteren komt er zo'n idiote bestelbus me rechts, over de vluchtstrook voorbij met zeker 140km/h. Meteen daarachter aan de linkerkant een Belg die er met dezelfde snelheid achteraan zit.Duidelijk gevalletjes frustratie's.

Collega(paar weken terug):

ziet een auto met zeer hoge snelheid aankomen in z'n achteruitkijkspiegel. Die "mafkees" wordt op het laatste moment wakker, gaat vol op de rem, raakt in een slip, klapt rechts tegen de vangrail, dan links. Opel Corsa: total loss(t).

Het wordt steeds leuker op de weg...

[afbeelding]

uuuuhhhh....O ja...En acceptatie dat er nou eenmaal ombehouwen, lompe, egotrippers en aso bestuurders op de weg rijden ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan