Gevaarlijke Teerstrepen

*O* je moet gewoon niet bang zijn voor die strepen, net zo als de witte geplakte strepen waar iedereen zegt dat je er op onder uit gaat.
Ik zelf rij er express over heen om te voelen wat de motor doet, en inderdaad over
die witte strepen gaat de motor zoeken en dan weet je dan ook hoe dit voeld.
Een soort heen en weer op zij en hobbel gevoel, of zo iets.

:]
 
Och, teerstreepje schrik ook ook niet van.
Onze zuiderburen kunnen het beter :P
Wegbrede plakkaten gooien ze daar neer. :+
:P[afbeelding]
Ik vind onze wegen best goed hoor :P

6 weekjes op de Filipijnen gezeten, en daar rondgereden met een 125CC ... hopen lol aan beleefd ...

Beginne met een doorgang te forceren tussen de andere ontelbare motortjes, trycicles en jeepneys, en de compleet roekeloos rijdende taxischauffeurs ... geen tijd om op te letten voor teerstrepen daar ...

Ohw ... wacht is effe ... je hebt daar geen teerstrepen, de wegen zitten er vol met brede barsten, putten, losse brokken, verzakkingen, losse steentjes ... ze rijden er als zotten op hun motortjes, ongeacht de staat van de weg, klagen er niet over, en er gebeuren amper ongevallen. Mijn gedacht kunnen die mensen daar gewoon enorm goed rijden :]
(moet ook wel, anders hebt ge niet het lef en de zelfzekerheid om in korte broek, t-shirt en sletsen rond te rijden... en met 3 tot 5 personen op één motor te rijden :+ en ja, ik geef het eerlijk toe, ik reed er ook zo rond :$ )

O ja, de langere highways (dan hebben we het over een weg met soms gewoon 2x2 rijstroken) zijn doorgaans wel goed. Zeker als je de bergen in gaat. O ja, wegenwerken worden daar meestal niet aangegeven. Hoeft toch ook niet? Je merkt dat wel hoor, als je in het donker aan 70 à 80km/u plots 50cm naar beneden dondert met uw motor ... ge blijft immers gewoon doorrijden.

Het verkeer is daar een zottekot ... maar keiplezant gewoon, iedereen rijdt waar hij/zij wil en geven elkaar die vrijheid, geen verkeersagressie omdat de ene wat harder rijdt dan de andere enz.

Ik kan alleen maar vertellen, na mijn terugkeer na 6 weken ... wat is het verkeer hier SO BOOOOOORING!!! ... en wat hebben wij hier in B, jullie zuiderburen prachtige wegen :o (oke, in deze context zijn jullie wegen dus perfect :+ )
 
Volgens mij heb je een hele rijbaan ter beschikking als motorrijder.
Je mag dus ook best 10 cm naar links of rechts vanuit het midden van de rijbaan gezien hoor.

Ja, maar je rijdt daarheen waar je naartoe kijkt. Aangezien de teerstreep gevaarlijk is kijk je er naartoe. En daarom 'wil' je motor er automatisch ook naartoe. Als je een beetje fatsoenlijk kan motorrijden, dan gebeurt dat gewoon.

Erg irritant en ontzettend vermoeiend om kilometers lang proberen van die streep weg te blijven.
 
*O* je moet gewoon niet bang zijn voor die strepen, net zo als de witte geplakte strepen waar iedereen zegt dat je er op onder uit gaat.
Ik zelf rij er express over heen om te voelen wat de motor doet, en inderdaad over
die witte strepen gaat de motor zoeken en dan weet je dan ook hoe dit voeld.
Een soort heen en weer op zij en hobbel gevoel, of zo iets.

:]

Ja, als het droog is, gaat dat prima. Als het nat is, gaat het toch wat anders. Ik neem aan dat je mooiweerrijder bent, want anders had je dat wel erkend.

Maar, de remedie is inderdaad ontspannen blijven. De wobbel gaat vanzelf weg als je je stuur losjes vast houdt. Tenzij de wobbel zo erg is dat het stuur bijna uit je handen gerukt wordt. Loslaten is dan geen optie, maar vasthouden maakt het erger.
 
Laatst bewerkt:
Ja, als het droog is, gaat dat prima. Als het nat is, gaat het toch wat anders. Ik neem aan dat je mooiweerrijder bent, want anders had je dat wel erkend.

Met regen stelt het ook allemaal niet zo veel voor. Het ligt hier bij mij ook nog eens vol met tramrails, gewoon niet al te veel over nadenken en over doorrijden. Het wordt pas een probleem als je rare dingen gaat doen, met name als je uit paniek gaat remmen.

Maar, de remedie is inderdaad ontspannen blijven. De wobbel gaat vanzelf weg als je je stuur losjes vast houdt. Tenzij de wobbel zo erg is dat het stuur bijna uit je handen gerukt wordt. Loslaten is dan geen optie meer, maar vasthouden maakt het erger.

Gewoon, kwestie van gas geven, dat is eigenlijk altijd de oplossing om je motor weer stabiel te krijgen.
 
Of je nou 1 of 30 jaar motor rijd maakt volgens mij niet zoveel uit want die teerstrepen blijft altijd oppassen geblazen met warme temperaturen of een nat wegdek.
Ik rijd al aardig wat jaartjes motor en ik vind die teerstrepen nog net zo klote als het eerste jaar dat ik op een motor zat.
Hetzelfde met die witte wegmarkeringsstrepen of tramrails, ook daar moet je mee oppassen als het wegdek nat is en helemaal als je net een bocht in gaat.
Dat is mij tijdens het lessen voor het motorrijbewijs ook nadrukkelijk verteld door de instructeur.
Niemand gaat mij wijsmaken dat ze zonder te verblikken of verblozen gewoon in een bocht overheen scheuren tijdens regen.
 
Ik vind onze wegen best goed hoor :P

6 weekjes op de Filipijnen gezeten, en daar rondgereden met een 125CC ... hopen lol aan beleefd ...

Beginne met een doorgang te forceren tussen de andere ontelbare motortjes, trycicles en jeepneys, en de compleet roekeloos rijdende taxischauffeurs ... geen tijd om op te letten voor teerstrepen daar ...

Ohw ... wacht is effe ... je hebt daar geen teerstrepen, de wegen zitten er vol met brede barsten, putten, losse brokken, verzakkingen, losse steentjes ... ze rijden er als zotten op hun motortjes, ongeacht de staat van de weg, klagen er niet over, en er gebeuren amper ongevallen. Mijn gedacht kunnen die mensen daar gewoon enorm goed rijden :]
(moet ook wel, anders hebt ge niet het lef en de zelfzekerheid om in korte broek, t-shirt en sletsen rond te rijden... en met 3 tot 5 personen op één motor te rijden :+ en ja, ik geef het eerlijk toe, ik reed er ook zo rond :$ )

O ja, de langere highways (dan hebben we het over een weg met soms gewoon 2x2 rijstroken) zijn doorgaans wel goed. Zeker als je de bergen in gaat. O ja, wegenwerken worden daar meestal niet aangegeven. Hoeft toch ook niet? Je merkt dat wel hoor, als je in het donker aan 70 à 80km/u plots 50cm naar beneden dondert met uw motor ... ge blijft immers gewoon doorrijden.

Het verkeer is daar een zottekot ... maar keiplezant gewoon, iedereen rijdt waar hij/zij wil en geven elkaar die vrijheid, geen verkeersagressie omdat de ene wat harder rijdt dan de andere enz.

Ik kan alleen maar vertellen, na mijn terugkeer na 6 weken ... wat is het verkeer hier SO BOOOOOORING!!! ... en wat hebben wij hier in B, jullie zuiderburen prachtige wegen :o (oke, in deze context zijn jullie wegen dus perfect :+ )
Geloof je het zelf? :W
 
Geloof je het zelf? :W
Ja toch wel. De media zet de ongevallen (en vooral de erge ongevallen) lekker in de schijnwerpers. Maar in verhouding met west Europa weinig ongevallen. (je moet er rekening mee houden dat het daar vééél drukker is als bij ons he), en in combinatie met de verkeersinfrastructuur die te wensen overlaat.
 
Ja toch wel. De media zet de ongevallen (en vooral de erge ongevallen) lekker in de schijnwerpers. Maar in verhouding met west Europa weinig ongevallen. (je moet er rekening mee houden dat het daar vééél drukker is als bij ons he), en in combinatie met de verkeersinfrastructuur die te wensen overlaat.


Roads Kill Map | Pulitzer Center

Het verschil aan verkeersdoden Belgie -Nederland is enorm.

Belgie - Fillipijnen iets minder. Maar in de filipijnen vallen nog steeds veel meer verkeersdoden.
 
Niemand gaat mij wijsmaken dat ze zonder te verblikken of verblozen gewoon in een bocht overheen scheuren tijdens regen.

Gewoon even je gas inhouden voor je er overheen gaat en weer gas erop als je ervoorbij bent. En mocht je het even gemist hebben en je voelt de motor wegslippen, ook een beetje gas erbij en er is niets aan de hand.

Als ik me daar al zorgen over moet gaan maken kom ik hier niet eens de straat uit met al die tramrails.
 
Gewoon even je gas inhouden voor je er overheen gaat en weer gas erop als je ervoorbij bent. En mocht je het even gemist hebben en je voelt de motor wegslippen, ook een beetje gas erbij en er is niets aan de hand.

Als ik me daar al zorgen over moet gaan maken kom ik hier niet eens de straat uit met al die tramrails.

Ik hou mijn gas niet eens in als ik eroverheen rijd. Je moet niet als een gek gaan gassen maar normaal accelereren kan prima. Soms gaaf ik wat extra gas en ga ik wat slippen maar dat ben ik gewoon gewend. In rij ook in den haag en inderdaad zou je niet ver komen.
 
http://roadskillmap.com/

Het verschil aan verkeersdoden Belgie -Nederland is enorm.

Belgie - Fillipijnen iets minder. Maar in de filipijnen vallen nog steeds veel meer verkeersdoden.
Dat klopt, maar ...

Aantal inwoners België - 10.300.000
Aantal inwoners Filipijnen - 103.000.000

Volgende factoren dienen ook in aanmerking genomen te worden - In belgië maakt een groot percentage van de mensen gebruik van openbaar vervoer, op de Filipijnen ligt dat percentage lager (ook alis er daar veel meer "openbaar vervoer" dan hier)
En zeker niet onbelangrijk, de link die jij plaatste heeft het over dodelijke ongevallen. Ik ahd het in mijn post over ongevallen in het algemeen ;)
In België zijn de meeste ongevallen niet dodelijk, op de Filipijnen (in verhouding) veel minder ongevallen, maar de meesten daarvan zijn (jammer genoeg) dodelijk, vandaar dat de vergelijking niet eht klopt.

Geloof het of niet, ik rijd veel liever daar dan hier :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt, maar ...

Aantal inwoners België - 10.300.000
Aantal inwoners Filipijnen - 103.000.000

Volgende factoren dienen ook in aanmerking genomen te worden - In belgië maakt een groot percentage van de mensen gebruik van openbaar vervoer, op de Filipijnen ligt dat percentage lager (ook alis er daar veel meer "openbaar vervoer" dan hier)
En zeker niet onbelangrijk, de link die jij plaatste heeft het over dodelijke ongevallen. Ik ahd het in mijn post over ongevallen in het algemeen ;)
In België zijn de meeste ongevallen niet dodelijk, op de Filipijnen (in verhouding) veel minder ongevallen, maar de meesten daarvan zijn (jammer genoeg) dodelijk, vandaar dat de vergelijking niet eht klopt.

Geloof het of niet, ik rijd veel liever daar dan hier :X


Hoe weet jij dat daar minder ongevallen gebeuren?

En als je het gelezen had, is het aantal doden per 100.000 inwoners. Aantal inwoners maakt dus niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Hoe weet jij dat daar minder ongevallen gebeuren?

En als je het gelezen had, is het aantal doden per 100.000 inwoners. Aantal inwoners maakt dus niet uit.
Vorig jaar in November, 2 weken daar geweest,
en nu net een weekje terug van 6 weken daar geweest te zijn.
Ik heb er 6 weken veel rondgereden.
Heb er daar ruim 4000km motorrijden opzitten, en nog eens ruim 5500km met de auto, in meerdere grootsteden gezeten, en in die 6 weken zijn heb ik daar drie ongevallen gezien (niet zien gebeuren). In alle drie de gevallen waren er jammer genoeg wel dodelijke slachtoffers, en dat is natuurlijk niet goed.

Het probleem is natuurlijk wel zo, als er daar een ongeval gebeurt, is het wel meteen erg ... en de media gebruiken dat gegeven (enigszins ook wel terecht vind ik, want er moet aan gewerkt worden ... ) infrastructuur is er een erbarmelijk probleem, maar meer nog de staat van de voertuigen ...

O ja, ik ben er dus getrouwd vorige maand ;) en na verloop van tijd ga ik er ook naartoe verhuizen (lees: binnen ongeveer 10 jaar).

Edit: in België is het namelijk ondenkbaar om bijvoorbeeld naar Brussel te rijden zonder met een ongeval geconfronteerd te worden, maar doorgaans enkel materiele schade natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vorig jaar in November, 2 weken daar geweest,
en nu net een weekje terug van 6 weken daar geweest te zijn.
Ik heb er 6 weken veel rondgereden.
Heb er daar ruim 4000km motorrijden opzitten, en nog eens ruim 5500km met de auto, in meerdere grootsteden gezeten, en in die 6 weken zijn heb ik daar drie ongevallen gezien (niet zien gebeuren). In alle drie de gevallen waren er jammer genoeg wel dodelijke slachtoffers, en dat is natuurlijk niet goed.

Het probleem is natuurlijk wel zo, als er daar een ongeval gebeurt, is het wel meteen erg ... en de media gebruiken dat gegeven (enigszins ook wel terecht vind ik, want er moet aan gewerkt worden ... ) infrastructuur is er een erbarmelijk probleem, maar meer nog de staat van de voertuigen ...

O ja, ik ben er dus getrouwd vorige maand ;) en na verloop van tijd ga ik er ook naartoe verhuizen (lees: binnen ongeveer 10 jaar).

Fijn dat je het leuk vind, en proficiat met je huwelijk. :)


Maar je eigen waarneming is heel wat anders dan de harde cijfers he. :+
Jij kan toch niet even gauw alle ongelukjes tellen in dat enorme land.
Je kijkt een beetje door een roze bril.

MBM en ik zijn vorig jaar naar griekenland geweest. Aparte rijstijl hebben ze daar. Maar we hebben geen enkel ongeluk gezien en toch ook heel wat km's gemaakt. Dus... er gebeuren weinig ongevallen? O-)
Als je de verkeersdoden er op nakijkt zegt het toch iets anders. Net als de filipijnen... ;)
 
Fijn dat je het leuk vind, en proficiat met je huwelijk. :)


Maar je eigen waarneming is heel wat anders dan de harde cijfers he. :+
Jij kan toch niet even gauw alle ongelukjes tellen in dat enorme land.
Je kijkt een beetje door een roze bril.

MBM en ik zijn vorig jaar naar griekenland geweest. Aparte rijstijl hebben ze daar. Maar we hebben geen enkel ongeluk gezien en toch ook heel wat km's gemaakt. Dus... er gebeuren weinig ongevallen? O-)
Als je de verkeersdoden er op nakijkt zegt het toch iets anders. Net als de filipijnen... ;)
Dat klopt wat je zegt.
Maar wat ik wel weet is het volgende, en dat moet ik er eerlijk bji vertellen - ik zit in het zuiden van de Filipijnen, op het eiland Mindanao (meer bepaald regio Davao, bijna helemaal in 't zuiden dus), het noorden van de Filipijnen is een groter probleem (ook wat criminaliteit betreft trouwens ... :X ).
Het zuiden van de Filipijnen is een (relatief) veilige plaats (in vergelijking met het centrum, en meer nog met het noorden)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan