(John zucht diep)
Ok, nog 1 keer dan. Elke motor die in Nederland rond rijdt met een Nederlandse kenteken plaat, heeft een typegoedkeurings nummer. Dat krijgt elke motor die wordt geimporteerd door de importeur. Een bepaald aantal motoren krijgen 2 goedkeurings nummers, deze motoren kunnen op de legale manier teruggevoert worden, mits er ook een goed gekeurd 25kw kitje voor is. Als je het op de legale manier laat doen, dan besteld de erkende dealer van jouw merk z'n kitje, dat bouwt HIJ erin en HIJ stuurt de nieuwe papieren op, jij ontvangt dan nieuwe kenteken papieren van het RDW, waarop staat dat jouw motor als 'lichte' motor geregistreert staat met het aantal kw's (<25) . Heeft jouw motor maar 1 typegoedkeurings nummer en je wilt hem toch als lichte motor berijden dan kun je kiezen om de motor te exporteren naar Duitsland en weer te importeren (Duitsland 25kw maken)
Je kunt je motor ook zelf begrenzen en dan de motor op een vermogens testbank zetten, je krijgt dan een uitdraai mee. Als er op die uitdraai staat dat je motor onder 25kw uit komt, dan is het ook goed. Je moet dan wel altijd rijden met dat papiertje op zak en je moet en kopie sturen naar jouw verzekerings maatschappij. Al kan een agent je nog bekeuren omdat er niet op je papieren staat dat ie 25kw is (boete is ongeveer 200 euro)
je zucht.. maar ik denk dat je mn vraag niet snapt.. k snap dat met dat goedkeuren enzo wel.
maar de vraag is dus, als je er een 2e typekeuring is.... wordt ie dan automatisch ook op kenteken op 25 KW gezet? want k had dus een dealer gebeld en die zei dat het inbouwen van een setje 150 euro kost en op kenteken zetten 100 euro... voor een fiets waar een 2e typegoedkeuring voor is. vandaar dat ik het op kenteken zetten als iets afzonderlijks zag.. snappie?
maar wat uit je verhaal opmaak is dus dat als er een 2e typekeuring is, je em meteen via de dealer op 25 kW krijgt. en anders rij je dus alleen op uitdraai