Gilera Runner 500cc.
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #176
Gisteren de Runner 500 af laten stellen bij Tovami (Ruud Fredriks) in Goes.
De lambda waarde is aangepast, hij stond vooral hoger in de toeren te rijk.
En de ontsteking is iets vervroegd.
Dat is nu allemaal aangepast in de Ecu.
En dit is heel goed te merken, het gas respons is nu veel beter.
Hij schiet direct in de toeren, en blijft netjes in de toeren hangen waar de vario op afgesteld is en waar het maximale vermogen zit.
In dit bereik heeft hij zelfs 4 pk extra.
Het top vermogen is nu 34,8 Bhp op het achterwiel.
Dit is 35,2 Pk op het achterwiel.
Hoeveel dit op de krukas is, is lastig te zeggen ivm met de vario.
Hier zijn allerlei berekeningen voor, maar dat is ook afhankelijk van welke drukveer, welke sliders, bandenmaat enz enz.
Dus helaas geen grote kroeg pk's waar iedereen het toch beter over weet.
Maar gewoon 35,2 Pk op het achterwiel.
De blauwe lijn is de nieuwe afstelling.
De lambda waarde is aangepast, hij stond vooral hoger in de toeren te rijk.
En de ontsteking is iets vervroegd.
Dat is nu allemaal aangepast in de Ecu.
En dit is heel goed te merken, het gas respons is nu veel beter.
Hij schiet direct in de toeren, en blijft netjes in de toeren hangen waar de vario op afgesteld is en waar het maximale vermogen zit.
In dit bereik heeft hij zelfs 4 pk extra.
Het top vermogen is nu 34,8 Bhp op het achterwiel.
Dit is 35,2 Pk op het achterwiel.
Hoeveel dit op de krukas is, is lastig te zeggen ivm met de vario.
Hier zijn allerlei berekeningen voor, maar dat is ook afhankelijk van welke drukveer, welke sliders, bandenmaat enz enz.
Dus helaas geen grote kroeg pk's waar iedereen het toch beter over weet.
Maar gewoon 35,2 Pk op het achterwiel.
De blauwe lijn is de nieuwe afstelling.
Laatst bewerkt: