GL1000 1975 Bobber project (te koop)

Ik ben begonnen met ontwerpen van mn eigen FC's en heb deze gelijk verstuurd naar iemand die deze voor mij zou kunnen maken. Dat wil zeggen ik hoop een offerte te krijgen die me niet tegen valt :P
Ik hoop dat de prijs redelijk is anders kan ik misschien beter een nieuwe set kopen.
Weten jullie niet iemand die erg handig is in het draaien en frezen?
full

Ik zou u de tekeningen kunnen sturen zodat u een juiste indruk krijgt van de FC's
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een vlambooglassertje gekocht via MP. Was het wachten op plaats en tijd beu aan het worden. Morgen nog even wat elektrodes scoren en we kunnen aan gang! 8-)
Alles netjes hechten en aanpassen zodat hij straks kan worden afgelast door iemand die ik dat wel toe vertrouw. ;)
 
Ik had veel eerder een eigen apparaat moeten kopen! Er zit nu vorm in het frame en het lijkt al steeds meer op een hardtail. Moet alleen nog even een nette manier weten te vinden voor de aansluiting op de achteras. Omdat het een cadan is hoeft deze niet verstelbaar te zijn net als bij een ketting.
 
Let wel, je kan niet verschillende las soorten over elkaar heen leggen, dat verdraagt elkaar niet! Met CO 2 hechten = ook CO 2 aflassen, electroden hechten dan is aflassen een ellende, TIG hechten werkt super indien TIG aflassen, en daar ben je maar een simpel TIG apparaatje voor nodig.
 
als je de hechten weg slijp heb je er geen last van c02 en tig zzijn erg gevoelig omdat je met elektrode hecht zit je met de slak en dat is vernest
ben wel benieuwd naar de foto`s
 
Komt goed beste forum leden. Ik wil wel eerst de achterbrug klaar maken voordat ik foto's zet. Kwestie van pasmaken en hechten maar zonder dit onderdeel is het frame niet compleet. Zodra ik zover ben zijn jullie de eerste die het zullen horen!

Maar hier dan toch maar een voorproefje.

PICT3184.jpg


PICT3185.jpg


Tijdens het lassen en aflassen staat het frame opgesteld in een JIG. Wegens ruimte gebrek staat het frame als ik er niet aan werk op de werkbank.
 
Laatst bewerkt:
Vind het een apart frame, moet het denk ik in't geheel zien.
Snel aflassen en rollend maken, wil de lijn wel eens zien!!!

Wel fijn hé zo'n opgeruimde werkbank ;-)
 
Laatst bewerkt:
De achterbrug is passend gemaakt. Binnenkort deze verder vasthechten en een afspraak maken bij de man die mn frame gaat aflassen. Hoop daar binnenkort wel terecht te kunnen. Het weer trekt weer aan en ik heb zin om te rijden... Geduldig wachten tot de dag is misschien het verstandigst
 
heb je hem al verteld dat die met gegalvaniseerde pijp aan het lassen mag?

zal die vast heeeeel erg blij van worden..... (edit: zag dat er al veel meer over gezeurd was dus laat maar.... maar galvaniseren zit inderdaad ook aan de binnenkant van de pijp dus uitwendig wegslijpen heeft niet veel zin en inderdaad krijg je een vervuilde las die dus lange niet zo sterk is als eeentje die met "schoon" materiaal is opgebouwd)

vind de oplossing zoals je de twee middelste buizen laat lopen naar onder je balhoofd wel grappig gevonden.

ben benieuwd naar het eindresultaat wanneer die op de wielen staat (ga je de achterbrug niet meer helemaal vervangen door een ander hardtailframe dan ?)

grootste uitdagind die je gaat krijgen wanneer je het achterframe gaat maken zoals je nu van plan bent ( volgens je cadmodel) is dat je relatief ver boven en onder de montagepunten van de cardan af komt te zitten waardoor je behoorlijk grote schetsplaten daar nodig zult hebben, waar die weer niet mooier van wordt, tenzij je het hele rechterachterbruggedeelte in tact wilt laten, maar of dat echt sjiek gaat staan met een frame in een frame....

dus nogmaals ben benieuwd hoe je hier verder vorm aan gaat geven (blijft toch best een uitdaging om van een GL iets te maken....)
 
Laatst bewerkt:
Hij weet er van en is er zeker van dat dat geen probleem hoeft te zijn. Zeker omdat mijn pijpen een grotere diameter hebben dan org. en de dikte is een heel stuk meer. Alle lassen zijn volle V lassen die goed zijn doorgelast.
Qua achterbrug laat ik het even zo als het nu is. Wie weet kom ik hier later op terug maar nu vind ik het er goed uitzien.

PICT3186.jpg


PICT3187.jpg


PICT3188.jpg


Voor het idee ook even mn tanje er op gezet. Moet deze nog verder afhechten maar zoals gezegd, voor het idee...

PICT3189.jpg


PICT3190.jpg


Het ziet er aardig uit en ik ben best te vrede over deze eerste keer.
 
Da ziet d'r inderdaad netjes uit ja!!!
Zou het zadel iets lager leggen als de tank ongeveer op deze hoogte komt, is je lijn iets beter.
 
De tank komt iets hoger te liggen. En loopt aan de achterkant mooi af in de lijn van 2 horizotale frame buizen. Nu nog een nette mannier weten te vinden voor de onderste achterbrug buizen.
 
keurig...ziet er niet verkeerd uit..... ben zeker benieuwd naar het eindresultaat..

zou alleen die achterkant niet zo houden.... beetje zonde van het werk om dat niet aan te pakken ...
 
Laatst bewerkt:
lijn is mooi maar die achterkant is idd geen gezicht.....idee om daar een achterwiel ven een
f6c valkdingenstcustombroertje in te hangen die zijn breder en 16 inch diameter.
 
Je hebt helemaal gelijk Pepe, ik hebt vandaag de achterbrug verandert. Voorlopig blijft de org. achterbrug een onderdeel van de achterkant maar misschien dat ik deze er later tussen uit slijp. Ik heb er een setje schetsplaten voor gemaakt en nu lopen de buizen door en komen elkaar tegen achter de as. Dat smoelt een stuk beter dan 1 pijp, en een driehoek is altijd beter natuurlijk.
Maar ik ga er geen ander achterwiel in hangen omdat dit niet in de begroting past.
 
foto's?.....

wat voor nut heeft je achterbrug nog als het achterframe helemaal klaar is?.....

....precies; weg met dat ding dus

(anders is het een beetje als of je een stenen schuur over je grenen tuinhuisje hebt gebouwd, maar het tuinhuisje toch maar binnen in de schuur laat staan....)
 
Daar zit wel iets in ja. Maar droog zitten doe je in ieder geval :P

Een maatje had nog een boor liggen van 20mm dus dat was zo gedaan. Van de week zal ik deze schetsplaten in het frame lassen. Er moet nog een strip komen op de plaats waar de 3 pijpjes samen komen onder het zadel. Het frame is nu voor de helft afgelast en het ziet er goed uit. Ik heb vandaag ook mn tank deeltjes aan elkaar gehecht en het ziet er erg gaaf uit zo! Straks nog een tunnel en bodem erin lassen en klaar. Later moet ik nog even langs bij Rinky toys voor een tankdop en oude tank om de tank kompleet te maken. Ik heb de tank deeltjes om de 2cm een klein lasje gegeven. Ik zal deze later vertinnen en een goedje gebruiken om eventuele openingen te dichten.
 
Laatst bewerkt:
Joh, laat je niet naaien door sukkels die het zelf niet kunnen.
Een goed lasser, last gewoon elke buis goed, niet bang zijn.
Waarom zou je dunne troep nemen als je aan dikke kunt komen immers.
110 PK vergt wat van een frame, dus moet goed zijn.

Persoonlijk vindt ik dat stuurtje er goed bij passen, ik had ooit zo'n hele grote, widebar ofzo, 1 x gassen en had het handvat in handen, dat was gevaarlijk.

Drag stuur is nog veiliger, maar ut oog wil ook wat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan