Gl1100 met EML zijspan

Demonteren was snel gebeurd.
Ik had alleen niet door dat de voorste motor bevestiging een draadeind is die door beide carterhelften loopt.
Normaal geen probleem, maar bij mij was die krom.

IMG_20240313_202946_100.jpg

De ovaliteit valt mee, maar de hoon sporen zijn niet zo mooi.
Verder is er wat waterschade aan de cilinder wanden.

IMG_20240307_195717_449.jpgIMG_20240307_195726_106.jpg

Heb de drijfstanglagers met plastigage gemeten en er zitten er wat aan de grens.

IMG_20240313_210220_422.jpg
 
Het is toch al stuk 😅

Is er al een diagnose gesteld voor jouw motor?
Nope, ik had een afspraak maar dart liep even anders, en toen was ik weer druk enzovoort. Mijn motorman is in zijn eentje dus ik vermoed dat het een herfst ding wordt. Als ik alle commentaren lees, hoop ik dat ik met nieuwe klepseals al voldoende op pad ben. Jouw foto's maken me niet geruster.... maar goed bezig zeg!
 
Nope, ik had een afspraak maar dart liep even anders, en toen was ik weer druk enzovoort. Mijn motorman is in zijn eentje dus ik vermoed dat het een herfst ding wordt. Als ik alle commentaren lees, hoop ik dat ik met nieuwe klepseals al voldoende op pad ben. Jouw foto's maken me niet geruster.... maar goed bezig zeg!
Afgelopen week bij de XS Klub in Barneveld nog een blok losgehad en weer met goed gevolg in elkaar gezet.
 

Bijlagen

  • IMG_1695.jpeg
    IMG_1695.jpeg
    316,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1650.jpeg
    IMG_1650.jpeg
    373,2 KB · Weergaven: 0
Vandaag toch een ander blok erbij gekocht.
Plan is nu dit blok eronder bouwen met de nieuwe delen die ik al heb verzameld en dan eerst hier mee gaan rijden.

Mocht het nog nodig zijn, kan ik het oude blok rustig klaarmaken.


IMG_20240316_164124_731.jpg

Tevens een cardan gescoord.
De beste raad is voorraad.

IMG_20240316_164146_667.jpg
 
Het blok kan er bijna weer onder.

Ik heb veel delen overgezet:
Dynamo
Koppeling
Sensoren
Nieuw oliefilter
Frisse signaalgever gemonteerd
Alle keer- en o-ringen vervangen
Nieuwe water pomp
Likje verf erover

IMG_20240331_184819_623.jpg

De distributie riem heb ik ook over gezet van het ene op het andere blok, omdat deze nog geen 3000 km geleden nieuw gemonteerd is.
Nu heeft 1 riem alleen een rare schade in het midden.

IMG_20240331_184855_892.jpg

Vind het wel bijzonder, zijn gates riemen. Stonden zekers niet te strak en ik zie niets aan de poelies of looprol.
Woensdag komen de nieuwe binnen.
 
Daar zou ik ook nieuwe riemen voor gebruiken ja! Vreemd, al zo snel schade eigenlijk:?
We hebben een keer bij Boele's gestaan, en toen wilde EHE's GL ook niet starten. Na insectie bleek dat de GL alle tanden van de riemen opgevreten had. Ze kunnen rare kunsten uithalen met de riemen, blijkbaar. Ik weet niet wat die riemen kosten, maar ik ging ook voor nieuw...
 
Zijn al onderweg. 17 euro per stuk. Ik heb het idee dat er tegenwoordig ook veel imitatie op de markt is.
 
Dat dacht ik ook eerst misschien een beschadiging van het er net overheen drukken, maar de spanners gaan zo ver terug dat je ze er zo overheen legt.
 
Mooi he zo'n forum, een foto verder en alles zit weer in elkaar.

IMG_20240413_165452_296.jpg

IMG_20240413_165433_371.jpg

Net de eerste testrit gemaakt, hoor (nog) geen rare geluiden.
Blok loopt en schakelt goed. Olie verbruik is nog even afwachten.

Deze week het achterwiel lager ook nog onder handen gehad.
Voor het aet had ik deze verlijmd met locktite, maar dat heeft niet lang gehouden.
Ik heb er nu voelerband omheen geplaatst. Zit er mooi strak in, het lager moest in de vriezer en heb de naaf opgestookt.


IMG_20240409_194125_884.jpg

IMG_20240409_194153_799.jpg

Nu eerst maar eens kilometers gaan maken en kijken hoe alles zich houdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan