Goedkope en zuinige toermotor gezocht

Bluedog

MF'er
9 nov 2008
218
0
Deventer
Hallo allemaal,

net nieuw op het forum en meteen al een vraag. Hij is misschien al vaker gesteld, maar ik kan niet alles terugvinden op het forum.

Aangezien mijn lieftallige vriendin binnenkort (hopelijk) haar rijbewijs haalt, zal ik af en toe mijn auto moeten inleveren (ja, ik zit onder de plak :') ). Maar dat biedt mij ook de mogelijkheid om voor het eerst een motor aan te schaffen.

Ik ben dus aan het rondneuzen naar een leuke motor. Ik heb alleen ervaring met de BMW K75 en 1100 en de Pan European (allemaal via mijn werk). Ik vond deze allemaal erg prettig rijden. Ik heb alleen totaal geen verstand van motoren. Er zijn vast zoveel andere fijne motoren te vinden. Ik hoop dat jullie wat goede tips hebben.

Waar moet "mijn" motor aan voldoen:

- Mijn budget is maximaal 2500 euro, liefst iets minder.
- Voornamelijk voor woon-werkverkeer, zo'n 60 km per dag. Zowel binnenwegen als snelweg.
- Zo zuinig mogelijk in vebruik
- Goedkoop in onderhoud
- Comfort en veiligheid vindt ik (veel) belangrijker dan snelheid, de gemiddelde motor
trekt de auto's er toch wel uit)

Waar kan ik volgens jullie het beste naar gaan zoeken? Geef me aub duidelijke merken en types, want zoals gezegd, ik heb er nog totaal geen kaas van gegeten *D

En bij wat voor kmstand moet ik zo'n motor laten staan? Wanneer krijg je een hoop onderhoudskosten? Bij auto's kom ik daar wel uit, maar ik heb dus geen idee hoeveel km de gemiddelde motor mee moet kunnen.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

Groeten van Bas
 
Bas,

Ik kom net van een Honda Deauville af. Voor het budget wat je noemt wordt het lastig maar je kan ook zijn vorganger nemen.
Daarvoor had ik een Yamaha 600 Diversion.