Goldwing topic

het is inderdaad een andere manier van bochten nemen met zo'n ding, ik had een gl1500 en die begon bij mij redelijk te zwabberen daarom ben ik overgegaan naar een gl1800. Deze is steviger in de bochten maar minder grondspeling, nu na een jaar heb ik eindelijk mijn bochten weer een beetje onder controle en raak ik de grond niet meer, maar ga er wel sneller door.. het kan dus wel, ik heb wel een paar filmpjes gezien van een wing op een circuit of hoe ze een racer inhalen op de tail of the dragon :)
maarrrr de gl1500 is al meer dan 20 jaar oud en ook de techniek qua remmen en buizenframe komt uit die tijd. dus maar lekker voorzichtig en het rubber beneden houden!
 
het is inderdaad een andere manier van bochten nemen met zo'n ding, ik had een gl1500 en die begon bij mij redelijk te zwabberen daarom ben ik overgegaan naar een gl1800. Deze is steviger in de bochten maar minder grondspeling, nu na een jaar heb ik eindelijk mijn bochten weer een beetje onder controle en raak ik de grond niet meer, maar ga er wel sneller door.. het kan dus wel, ik heb wel een paar filmpjes gezien van een wing op een circuit of hoe ze een racer inhalen op de tail of the dragon :)
maarrrr de gl1500 is al meer dan 20 jaar oud en ook de techniek qua remmen en buizenframe komt uit die tijd. dus maar lekker voorzichtig en het rubber beneden houden!
Hoezo Goldwings op het circuit ;)
 
Hoezo niet plat door de bocht,8-)
_honda-motos-honda-bikes.jpg

76a56abd821ff29a9120359ae75ab353.jpg
 
Inderdaad,blijf de 1100 1 van de mooiste wings vinden,rijd ook erg fijn,maar mijn favoriet blijft de eerste GL1000 zonder kuip.
 
mijn 1e echte motor was ook een 1100, daarna niet meer van de goldwing afgekomen (1e 1 jaar een jawa 350cc 2takt gehad, maar dat is meer een brommer).
een 1000 ook gehad en die sturen idd erg strak..
 
Ja als ik ooit weer eens in m,n rijke dagen kom en een net exemplaar vind voor een niet te gekke prijs
koop ik er 1,ik heb zelf een dag lang op een hele mooie gerestaureerde K0 gereden,dat was erg leuk.
 
Daar kan ik wel over meepraten, ik kan niet merken dat hij het niet leuk vind om hard door een bocht te gaan dat gaat prima beter als ik had verwacht.
Ik rij ook altijd best wel hard, wat ik wel merk is dat in vergelijking met bv de DL1000 die we hiervoor hadden dat je in een bocht meer rekening moet houden en er dus langzamer door heen moet met tegenliggers.
Hij heeft zeg maar iets ruimte nodig :)
 
Ik heb ooit eens met een zijspan gereden,daar moet je echt aan wennen,het rijd heel anders dan
een motor alleen.ik zat bijna tegen geparkeerde auto aan toen ik voor het eerst een bocht wou nemen 😨 ,
ben maar gauw weer terug gegaan.Nog meer wennen is het rijden met een trike,je moet constant rekening houden dat
je breder ben dan een 2 wieler,ik pakte dan ook in het begin nog wel een stoeprandje mee :$
 
Ik heb ooit eens met een zijspan gereden,daar moet je echt aan wennen,het rijd heel anders dan
een motor alleen.ik zat bijna tegen geparkeerde auto aan toen ik voor het eerst een bocht wou nemen 😨 ,
ben maar gauw weer terug gegaan.Nog meer wennen is het rijden met een trike,je moet constant rekening houden dat
je breder ben dan een 2 wieler,ik pakte dan ook in het begin nog wel een stoeprandje mee :$
De eerste bocht naar rechts met mijn net gekochte eerste eigen zijspan ging het bakje de lucht in en eindigde ik op de andere weghelft waar een heel oplettende automobilist mijn leven redde door op tijd stil te staan. Les 1: bochten nemen gaat heel veel rustiger dan op een solo.
 
Ik heb een keer de wedstrijd aangegaan met een zijspan, kon hem (bochtig parcours) niet bij houden dus het kan wel.
Ja wij hadden vroeger een klant die kon letterlijk alles met een zijspan,maar ja die reed dan ook al vele jaren en
deed ook demo,s met die motor.
 
Past dat nog 😱 ,of staat ie bovenop alle 2 taktjes:+.Altijd handig zo,n vrachtwagen om 2 takt onderdelen mee op
te halen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan