Bitacticus gehaasticus
MF veteraan
- 11 nov 2009
- 3.846
- 2.047
Mooi kleurtje ook, had hier vroeger precies een schaalmodel van
Ziet er best nog wel netjes uit voor een 21 jaar oude motor
Zal er wel wat aandacht aan geven
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi kleurtje ook, had hier vroeger precies een schaalmodel van
dank uMooie motor
Vanwaar het idee om zo,n bakbeest te kopen?,lijkt me nou geen motor voor jou,Er is geen 2 takt voor weggegaan Paul
En nee past niet
Vanwaar het idee om zo,n bakbeest te kopen?,lijkt me nou geen motor voor jou,
niet echt iets sportiefs aan,of ben je gedwongen door je vrouw
Ik heb het excuus dat ik oud en stram aan het worden ben,dus geen sportieve zithouding meer voor mij
Ja ja gedwongen aanpassen dus ,maar ja zolang ze je dan met rust laat met de 2 taktjes valt er mee te levenIk moet ook heel eerlijk zeggen Paul
Het rijd comfortabel en als het eenmaal rolt is het net een brommert
En je kan er eigenlijk best wel een beetje mee gooien
Had een motor voor mijn vrouw gekocht (ze vind 2takt niks) een CBR 600
Maar die heeft 3 jaar in de garage gestaan zonder dat ze er mee is gaan rijden.
De VFR1200 zat niet zo comfortabel
duzzzzz dan weet je het wel
rijdend bankstel
Maar waarom niet voor een 1800 gegaan,zo duur zijn de ook niet meer.
Nou ja je moet maar zo denken zo hou je meer geld over om aan de 2 takjes te bestedenOmdat de 1500 bij mijn dealer stond
En ik daar mijn VFR en de CBR op kon inruilen
2 weg 1 terug.............
Ik ken mensen die een 1500 kiezen boven een 1800. Iets met betrouwbaarheid (eerste modellen?) en sleutelgemak. Als je zo’n 1800 opentrekt weet je niet wat je ziet. Letterlijk.Maar waarom niet voor een 1800 gegaan,zo duur zijn de ook niet meer.
zelf vind ik de 1500 nog steeds mooier er uit zien en de motor klinkt ook mooier dan de 1800, maar als je echt lekker gas geeft en houd van snelle bochten (140+) dan is een 1800 toch wel een heel stuk stabieler..Ik ken mensen die een 1500 kiezen boven een 1800. Iets met betrouwbaarheid (eerste modellen?) en sleutelgemak. Als je zo’n 1800 opentrekt weet je niet wat je ziet. Letterlijk.
Sleutelgemak?er is niets makkelijk bij een Goldwing,zelfs een achterbandje ben je uren mee zoet.Kwaaltje van de eerste 1800 wasIk ken mensen die een 1500 kiezen boven een 1800. Iets met betrouwbaarheid (eerste modellen?) en sleutelgemak. Als je zo’n 1800 opentrekt weet je niet wat je ziet. Letterlijk.
Schudden in de kop heb ik geen last van,vegen gaat prima zolang je niet over enthousiast doet ik heb 1x geprobeerd een bocht te nemen met rond de 150 op de teller,ik ben blij dat ik dat net overleefd heb,de motor begon te deinen en liep zo naar de buitenkant toe,ik heb flink m,n bestGisteren de voorvorkbrug geplaatst , ik denk dat het schudden in de kop nu wel over is(snel omgooien bij lagere snelheid, rotondes e.d.)
Nieuwe alu brug
myalbum.com
De 1500 kun je echt mee vegen , wel wat aanpassingen doen , progessieve veren voor, voorvorkbrug, stalen remleidingen en veering achter.
Hij is hoger als een 1800 dus je raakt niet zo snel de grond.
Sleutelgemak?er is niets makkelijk bij een Goldwing,zelfs een achterbandje ben je uren mee zoet.Kwaaltje van de eerste 1800 was
dat het frame kon scheuren(garantie) en de versnellingsbak kon kapot gaan,maar dat laatste kan bij een 1500 ook,
maar ja dat is ook niet zo vreemd als je ziet wat sommige er achter en aan hangen.
Wat betreft de 1500 kiezen,tja kijk wat er staat op een GW treffen,95% is 1800.
Van de Rabo denk ikIk heb tot nu toe vooral gesleuteld aan mijn 1000. De 1500 (met zijspan hebben we net). We hebben het niet slecht, maar bij de aanblik van al die 1800’s denk ik wel regelmatig ‘waar doen ze het van’. Aan de andere kant, voor de prijs van de 1500 met Hannigan zijspan hadden we ook een wat oudere 1800 kunnen kopen.
Van de Rabo denk ik
Dat klopt,maar mensen zijn net apen,ze moeten nu eenmaal na-apen en het nieuwste van het nieuwste hebben omKan. Moet iedereen ook zelf weten. Ik weet wel dat ik van een motor van 20.000 euro niet per sé meer lol heb dan een motor van 1000 euro.
Ik zal beginnen met een gl1500, die zijn nog wel voor 3500 euro te koop als je zoekt. Een gl1800 wordt snel 9000 euro's.Ben aan het overwegen om mijn ct van de hand te doen. Welke Goldwing raden jullie mij aan ?
Sorry laat ik duidelijk zijn. Ik koop in principe nieuw of zeer recente tweedehands.Ik zal beginnen met een gl1500, die zijn nog wel voor 3500 euro te koop als je zoekt. Een gl1800 wordt snel 9000 euro's.
Een 1200 wordt wel erg oud en zijn qua motor kracht iets te weinig (imo)
Tja dan heb je de keus uit een DTC of een voetgeschakelde dus een 1800 heeft beide voor en tegens, heb al verhalen gehoord dat bij een clubrit er mensen waren die voor het pontje bleven staan omdat de dtc niet vrij schakelde en dus de motor niet gestart kon worden, maar het rijd natuurlijk wel heel ontspannen.
En je hebt bij de nieuwe het nieuwe frame met dito voorvork schijnt super te sturen.