Goldwing topic

Er is geen 2 takt voor weggegaan Paul
En nee past niet
Vanwaar het idee om zo,n bakbeest te kopen?🤭,lijkt me nou geen motor voor jou,
niet echt iets sportiefs aan,of ben je gedwongen door je vrouw🥵;)
Ik heb het excuus dat ik oud en stram aan het worden ben😱,dus geen sportieve zithouding meer voor mij:N
 
Vanwaar het idee om zo,n bakbeest te kopen?🤭,lijkt me nou geen motor voor jou,
niet echt iets sportiefs aan,of ben je gedwongen door je vrouw🥵;)
Ik heb het excuus dat ik oud en stram aan het worden ben😱,dus geen sportieve zithouding meer voor mij:N

Ik moet ook heel eerlijk zeggen Paul
Het rijd comfortabel en als het eenmaal rolt is het net een brommert
En je kan er eigenlijk best wel een beetje mee gooien

Had een motor voor mijn vrouw gekocht (ze vind 2takt niks) een CBR 600
Maar die heeft 3 jaar in de garage gestaan zonder dat ze er mee is gaan rijden.
De VFR1200 zat niet zo comfortabel
duzzzzz dan weet je het wel
rijdend bankstel
 
Ik moet ook heel eerlijk zeggen Paul
Het rijd comfortabel en als het eenmaal rolt is het net een brommert
En je kan er eigenlijk best wel een beetje mee gooien

Had een motor voor mijn vrouw gekocht (ze vind 2takt niks) een CBR 600
Maar die heeft 3 jaar in de garage gestaan zonder dat ze er mee is gaan rijden.
De VFR1200 zat niet zo comfortabel
duzzzzz dan weet je het wel
rijdend bankstel
Ja ja gedwongen aanpassen dus🥶 ,maar ja zolang ze je dan met rust laat met de 2 taktjes valt er mee te leven🤫;)
 
Ik ken mensen die een 1500 kiezen boven een 1800. Iets met betrouwbaarheid (eerste modellen?) en sleutelgemak. Als je zo’n 1800 opentrekt weet je niet wat je ziet. Letterlijk.
zelf vind ik de 1500 nog steeds mooier er uit zien en de motor klinkt ook mooier dan de 1800, maar als je echt lekker gas geeft en houd van snelle bochten (140+) dan is een 1800 toch wel een heel stuk stabieler..
maar om te beginnen met een goldwing is een 1500 een leuke 'beginners' motor.. en die uit 1999 zijn dan ook wel de beste
 
Ik ken mensen die een 1500 kiezen boven een 1800. Iets met betrouwbaarheid (eerste modellen?) en sleutelgemak. Als je zo’n 1800 opentrekt weet je niet wat je ziet. Letterlijk.
Sleutelgemak?er is niets makkelijk bij een Goldwing,zelfs een achterbandje ben je uren mee zoet.Kwaaltje van de eerste 1800 was
dat het frame kon scheuren(garantie) en de versnellingsbak kon kapot gaan,maar dat laatste kan bij een 1500 ook,
maar ja dat is ook niet zo vreemd als je ziet wat sommige er achter en aan hangen.
Wat betreft de 1500 kiezen,tja kijk wat er staat op een GW treffen,95% is 1800.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de voorvorkbrug geplaatst , ik denk dat het schudden in de kop nu wel over is(snel omgooien bij lagere snelheid, rotondes e.d.)


De 1500 kun je echt mee vegen , wel wat aanpassingen doen , progessieve veren voor, voorvorkbrug, stalen remleidingen en veering achter.
Hij is hoger als een 1800 dus je raakt niet zo snel de grond.
 
Gisteren de voorvorkbrug geplaatst , ik denk dat het schudden in de kop nu wel over is(snel omgooien bij lagere snelheid, rotondes e.d.)


De 1500 kun je echt mee vegen , wel wat aanpassingen doen , progessieve veren voor, voorvorkbrug, stalen remleidingen en veering achter.
Hij is hoger als een 1800 dus je raakt niet zo snel de grond.
Schudden in de kop heb ik geen last van,vegen gaat prima zolang je niet over enthousiast doet ik heb 1x geprobeerd een bocht te nemen met rond de 150 op de teller,ik ben blij dat ik dat net overleefd heb,de motor begon te deinen en liep zo naar de buitenkant toe,ik heb flink m,n best
moeten doen om de enorme massa weer onder controle te krijgen,ik heb dat 1x eerder meegemaakt met een Magna V65,
die ging al deinend richting de vangrail,die kreeg ik ook net op tijd weer onder controle,ik laat het voortaan we uit mijn hoofd
om zo enthousiast met hoge snelheid een bocht in te duiken met een toermotor 🥵 ;)
 
Sleutelgemak?er is niets makkelijk bij een Goldwing,zelfs een achterbandje ben je uren mee zoet.Kwaaltje van de eerste 1800 was
dat het frame kon scheuren(garantie) en de versnellingsbak kon kapot gaan,maar dat laatste kan bij een 1500 ook,
maar ja dat is ook niet zo vreemd als je ziet wat sommige er achter en aan hangen.
Wat betreft de 1500 kiezen,tja kijk wat er staat op een GW treffen,95% is 1800.

Ik heb tot nu toe vooral gesleuteld aan mijn 1000. De 1500 (met zijspan hebben we net). We hebben het niet slecht, maar bij de aanblik van al die 1800’s denk ik wel regelmatig ‘waar doen ze het van’. Aan de andere kant, voor de prijs van de 1500 met Hannigan zijspan hadden we ook een wat oudere 1800 kunnen kopen.
 
Ik heb tot nu toe vooral gesleuteld aan mijn 1000. De 1500 (met zijspan hebben we net). We hebben het niet slecht, maar bij de aanblik van al die 1800’s denk ik wel regelmatig ‘waar doen ze het van’. Aan de andere kant, voor de prijs van de 1500 met Hannigan zijspan hadden we ook een wat oudere 1800 kunnen kopen.
Van de Rabo denk ik;)
 
Kan. Moet iedereen ook zelf weten. Ik weet wel dat ik van een motor van 20.000 euro niet per sé meer lol heb dan een motor van 1000 euro.
Dat klopt,maar mensen zijn net apen,ze moeten nu eenmaal na-apen en het nieuwste van het nieuwste hebben om
de anderen te laten zien hoe succesvol ze wel niet zijn,vroeger hadden wij een klant die kocht 1 van de eerste1500,s in
NL,tuigde hem helemaal op,er kwam een aanhanger achter en nog een zijspan er aan,hij voelde zich helemaal het mannetje
want hij dacht iets unieks te hebben wat niemand anders al had, het mannetje ging zijn trots showen op een Goldwing treffen
in Duitsland,dacht dat hij wel de enigste zou zijn,dat viel toch ff tegen er stonden meerdere GL1500,s met aanhanger en zijspan,
hij baalde flink. }) En zo kan ik zovele voorbeelden opnoemen van het zelfde gedrag bij mensen,niet alleen met motoren,maar ook huizen en auto,s.
Dit ik moet meer en mooier hebben en er flink voor in de schulden steken heeft ons de laatste crisis opgeleverd. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ben aan het overwegen om mijn ct van de hand te doen. Welke Goldwing raden jullie mij aan ?
 
Ben aan het overwegen om mijn ct van de hand te doen. Welke Goldwing raden jullie mij aan ?
Ik zal beginnen met een gl1500, die zijn nog wel voor 3500 euro te koop als je zoekt. Een gl1800 wordt snel 9000 euro's.
Een 1200 wordt wel erg oud en zijn qua motor kracht iets te weinig (imo)
 
Ik zal beginnen met een gl1500, die zijn nog wel voor 3500 euro te koop als je zoekt. Een gl1800 wordt snel 9000 euro's.
Een 1200 wordt wel erg oud en zijn qua motor kracht iets te weinig (imo)
Sorry laat ik duidelijk zijn. Ik koop in principe nieuw of zeer recente tweedehands.
 
Tja dan heb je de keus uit een DTC of een voetgeschakelde dus een 1800 heeft beide voor en tegens, heb al verhalen gehoord dat bij een clubrit er mensen waren die voor het pontje bleven staan omdat de dtc niet vrij schakelde en dus de motor niet gestart kon worden, maar het rijd natuurlijk wel heel ontspannen.
En je hebt bij de nieuwe het nieuwe frame met dito voorvork schijnt super te sturen.
 
Tja dan heb je de keus uit een DTC of een voetgeschakelde dus een 1800 heeft beide voor en tegens, heb al verhalen gehoord dat bij een clubrit er mensen waren die voor het pontje bleven staan omdat de dtc niet vrij schakelde en dus de motor niet gestart kon worden, maar het rijd natuurlijk wel heel ontspannen.
En je hebt bij de nieuwe het nieuwe frame met dito voorvork schijnt super te sturen.

Te overwegen ?
 
Oma maar even wakker schudden...

Ik heb jeuk, het n+ 1 virus. We hebben al zat motoren, maar overweeg nog weer wat anders. We hebben een GL1500 met zijspan. Daar rijdt mijn vrouw op. Ik heb van alles, maar ook een GL1000 (met Vetter kuip ;)). Nu twijfel ik of ik met die GL1000 met mijn vrouw meerijdt, of toch ook voor een solo GL1500. Lijkt me leuk en machtig, maar aan de andere kant het is wel echt een slagschip. Daarbij moet ik zeggen dat ik nog nooit een GL1500 solo heb gereden. Maar wat vinden jullie? Doen of op de GL1000 blijven?

(ik ben me ervan bewust dat ik waarschijnlijk verschillende meningen krijg en ik gewoon zelf de beslissing moet nemen. Maar ben benieuwd naar de discussie)


 
Laatst bewerkt:
Tja wat wil je horen,ik heb op alle GL modellen gereden en hoe nieuwer des te beter rijden ze,aan de andere kant ben ik dol op een GL1000
en dan het liefst zonder alle bagage troep en kuip,gewoon kaal dat rijd heerlijk,en inderdaad een solo 1500 is een zwaar monster als je er mee moet manoeuvreren ,eenmaal rijdend merk je er niets meer van,dus de keuze is geheel aan jezelf,niemand kan voelen wat jij voelt,wat de 1 heerlijk vind
kan voor de ander een marteling zijn,ga gewoon eens proefrijden op een 1500,dan weet je wat meer of het wat voor je is.
Of koppel dat paarse gevaarte los van de bak. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan