Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga er niet heen om motor te rijden, dus regen is niet echt een probleem dacht ik zo...Heb je het weerbericht voor NYC al gezien...
Hehe, goed punt Maar ik heb idd handschoenen aan. Het stomme is, het kruipt ook niet omhoog of omlaag, het komt er alleen op dat punt doorheen. Beetje vreemd allemaal... en vochtig ookHandschoenen aandoen, kan de regen niet bij je mouwen erin waaien.
Goede voorbereiding is het halve werk. Had afgelopen winter al geconstateerd dat de handvatverwarming het aan het begeven is. En gezien mijn handen pijn gaan doen als ze te koud worden wil ik voor deze winter gewoon goed voorbereid zijnaansteller
oh, het is weer zaterdag
ik had het tegen de TSGoede voorbereiding is het halve werk. Had afgelopen winter al geconstateerd dat de handvatverwarming het aan het begeven is. En gezien mijn handen pijn gaan doen als ze te koud worden wil ik voor deze winter gewoon goed voorbereid zijn
Ah, ik dacht alik had het tegen de TS
Goede voorbereiding is het halve werk. Had afgelopen winter al geconstateerd dat de handvatverwarming het aan het begeven is. En gezien mijn handen pijn gaan doen als ze te koud worden wil ik voor deze winter gewoon goed voorbereid zijn
aansteller
oh, het is weer zaterdag
Kutweer?
Nu ja, dat is jouw keuze.
Als jij slechte ervaringen hebt met kutten is dat jouw probleem.
Ik heb daar heel fijne ervaringen mee.
Groeten,
Eduard
Ik had het gelezen jaHad ik dus ook. Ik was alleen niet zo kapot van de verschillende uitvoeringen van die verwarmde handschoenen. Veel gedoe met kapotte bedrading, dat spul is nogal kwetsbaar.
Ik heb, hoe gek dat ook klinkt, een verwarmd Gerbing kraagje gekocht en een setje van die motorwanten van Dane. Geen kouwe klauwen meer........ Omdat die kraag je "kern" warm houdt blijft er ook voldoende (warm) bloed richting je handen stromen. Samen met goede handschoenen is dat voor mij voldoende om geen koude handen te krijgen.
Ik had het gelezen ja
Maar vrees dat dat niet zo goed zal werken bij mij, de kou trekt bij mij over het algemeen via de vingertoppen naar de rest van mijn handen. Afgezien van mijn handjes heb ik het ook nog nooit koud gehad op de motor in de winter. Zie er als een (knuffel)beer uit als ik met koud weer op de motor stap
Maar ik zal eens kijken, gezien dat colletje ook van gerbing is kan ik iig beginnen met een dubbele warmteregelaar te monteren op de motor. En dan ondertussen maar eens in de materie duiken
Ah keej, ik zal in de winter vooral snelweg rijden, of iig provinciale wegen. Weinig binnendoor, gok ik, hoewel je het maar nooit weet. Maar goed, denk dat ik maar ga beginnen met die dubbele warmte regelaar en een colletje als ik jouw verhaal zo lees.Het verhaal zit zo: als je kerntemperatuur (je romp) te laag dreigt te worden, gaat je lichaam aan het werk. Het zorgt er voor dat er minder bloed naar de extremiteiten (eerst handen en voeten, daarna armen en benen) gaat. Dat is dus het moment dat je last krijgt van kouwe jatjes.
Het gaat automatisch, zelfs al heb je zelf nog niet het idee dat je het koud krijgt, schakelt je lichaam de bloedtoevoer al deels af. De truc is dan: zorg dat de kerntemperatuur niet te laag wordt door je romp voldoende warm te houden. Zo'n kraagje kan daar prima bij helpen. Het zit tegen de halsslagaders aan en dat wil wel opwarmen...... zo goed dat ik 'm soms een tandje lager zou willen hebben.....
Uiteraard moet je dan evengoed wel goede handschoenen hebben.
Ik heb er de afgelopen twee winters mee gereden, pas bij temperaturen beneden de 5 graden onder nul en een hoop wind heb ik de indruk dat de temperatuur wat gaat zakken. Evengoed nog geen kouwe klauwen gehad...... al rijd ik het grootste deel binnendoor, dat kan wel verschil uitmaken met rijden op de snelweg.
Als je electrisch verwarmde spullen wilt gebruiken, is een extra aansluiting op je motor wel zo handig. Ik had al een accessoire-aansluiting gemaakt voor de navigatie, die heb ik via een relais aangesloten (staat ie stroomloos als het contact uit is, wel zo veilig) en voorzien van rechtstreekse stroom op de accu.
Het is niet slim bestaande bedrading te gebruiken, die electrische meuk trekt aardig wat stroom.
Ik had het gelezen ja
Maar vrees dat dat niet zo goed zal werken bij mij, de kou trekt bij mij over het algemeen via de vingertoppen naar de rest van mijn handen. Afgezien van mijn handjes heb ik het ook nog nooit koud gehad op de motor in de winter. Zie er als een (knuffel)beer uit als ik met koud weer op de motor stap
Maar ik zal eens kijken, gezien dat colletje ook van gerbing is kan ik iig beginnen met een dubbele warmteregelaar te monteren op de motor. En dan ondertussen maar eens in de materie duiken