GP Quatar (voorbeschouwing)

De man van de wedstrijd en het hele weekend was wat mij betreft toch wel Ruben Xaus. Hij heeft met zijn geweldige prestatie het officiele fabrieksteam behoorlijk te kijk gezet. Bij Ducati moeten ze onderhand ook wel doorhebben dat ze de 2004 versie beter bij het oud ijzer kunnen neerzetten.
:^ en hulde aan Edwards :}
 
Jammer dat Rossi viel. Hij liet toch wel even zien waartoe hij in staat is zeg :} Gewoon in twee of drie rondjes naar plek 7 of 8 rijden terwijl inhalen moeilijk zou zijn :? Jammer dat ie dan net te veel wil en op zijn plaat gaat. Hij sloeg zichzelf lettelijk en figuurlijk voor zijn kop. Als ie Edwards had gevolgd had ie dus gewoon 3e geworden en nu heeft ie niets. Biaggi deed het slimmer/rustiger. Ben benieuwd wie er uiteindelijk het beste met de druk kan omgaan.....Rossi of Glibbernau??????? Jammer dat de anderen er niet meer in de buurt kunnen komen.
 
Wat een klote actie van Rossi op Barros. Barros reed super, had zeker op het podium kunnen klimmen als die er niet zo aso van afgezet was. Gelukkig strafte Rossi zichzelf al *D . En het kampioenschap is ook weer helemaal open!!!!
 
Wat een klote actie van Rossi op Barros. Barros reed super, had zeker op het podium kunnen klimmen als die er niet zo aso van afgezet was. Gelukkig strafte Rossi zichzelf al *D . En het kampioenschap is ook weer helemaal open!!!!

Je doet nu net of ie hem opzettelijk aan de kant zette. Het lijkt mij overigens nog de vraag wie er hier fout zat. Rossi remde gewoon later en zat aan de binnenkant. Misschien had Barros effe gelegenheid/ruimte moeten geven. Overing vind ik bij deze wel aangetoond dat de omstandigheden in Quatar motorraces niet toelaten. Het is natuurlijk van de zotte dat je buiten de ideale lijn gewoonweg geen grip hebt. Zo vraag je om optochtjes. Leuk voor de F1 maar verder...... :? Geen publiek, geen drank, geen vrouwen en dus geen race-sfeer. Puur voor de poen en de televisiekijkers. Volgend jaar lekker van de kalender schrappen die hap.
 
Wat een klote actie van Rossi op Barros. Barros reed super, had zeker op het podium kunnen klimmen als die er niet zo aso van afgezet was.

Wat lul jou nou slap.

Als barros echt zogoed was had ie gerust wel op het podium gereden,ondanks die lichte aanvaring met rossi,die hem echt niet veel meters/tijd heeft gekost.
 
Wat lul jou nou slap.

Als barros echt zogoed was had ie gerust wel op het podium gereden,ondanks die lichte aanvaring met rossi,die hem echt niet veel meters/tijd heeft gekost.

:^

Erg klote dat rossi neer ging.Het zag er toch goed waar hij mee bezig was.
Het is nu wel erg spannend.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met nog 3 races te gaan.
Volgende week Sepang(MAL)
 
Wat lul jou nou slap.

Als barros echt zogoed was had ie gerust wel op het podium gereden,ondanks die lichte aanvaring met rossi,die hem echt niet veel meters/tijd heeft gekost.
De aanvaring met Rossi was niet het probleem, wel het feit dat hij vlak achter Nakano zat toen die zijn blok opblies en imo veel te lang door bleef rijden. Door die mist moest Barros rechtdoor en viel hij helemaal ver terug.
 
Dikke race van Max :} :} :} :} :} :} :} . Jammer dat Edwards, Sete niet meer passeerde, dat zou heel mooi zijn geweest. Formidabele rondes van Rossi die toch net over de grens ging, deed Max slimmer :) . En Ruben Xaus laat even de hele wereld zien dat je met een "oude" machine ook goed kunt presteren :} .En Tamada......huilen met de pet op. Rossi in japan het .... voor de ogen uitrijden en meteen menen mensen dat hij wereldkampioen kan worden en nu weer helemaal niets presteren. Nee mijn favoriet zal het nooit worden!
Tsjee toch best een toffe race :) :) :) !!!
 
Overing vind ik bij deze wel aangetoond dat de omstandigheden in Quatar motorraces niet toelaten. Het is natuurlijk van de zotte dat je buiten de ideale lijn gewoonweg geen grip hebt. Zo vraag je om optochtjes. Leuk voor de F1 maar verder...... :? Geen publiek, geen drank, geen vrouwen en dus geen race-sfeer. Puur voor de poen en de televisiekijkers. Volgend jaar lekker van de kalender schrappen die hap.

Dat is in Zuid-Afrika en Laguna Seca niet anders, en daar wordt ook elk jaar weer lekker geraced. Volgens mij hebben de coureurs juist aangetoond dat ook hier prima in te halen valt. Alleen de grip van het kunstgras viel een beetje tegen :+

Vrouwen waren er ook, ze waren alleen iets meer aangekleed (ben je lekker mee, mag je op de TT bij 15° in je badpak rondlopen, kun je bij 40° je fijn goed aankleden }) ). Die drank lijkt me zeker niet onmisbaar voor mooie races, maar dat er nauwelijks publiek is vind ik wel een echt gemis voor de races '(
 
jJe zou bijna zeggen maak een sensor(lichtsensor) op die bike die kijkt naar de dichtheid van de uitlaatgassen, dus hoe veel "rook" ,mits veel rook rode lampen in de cockpit. Want dit was weer echt te gevaarlijk, zieke wolken uit die kawa...
En over het circuit en zn gladheid, laat er meer races gehouden worden, f1 misch maar ook gewoon race auto's ( geen TRUCKS) dan krijg je wel meer tractie.
En meer tribunes achterop het circuit, want taluden werken daar met 45 graden niet natuurlijk...
En mischien wat palmen rond de baan(buiten de grindbakken) zou niet mistaan.
 
Dat is in Zuid-Afrika en Laguna Seca niet anders, en daar wordt ook elk jaar weer lekker geraced. Volgens mij hebben de coureurs juist aangetoond dat ook hier prima in te halen valt. Alleen de grip van het kunstgras viel een beetje tegen :+

Vrouwen waren er ook, ze waren alleen iets meer aangekleed (ben je lekker mee, mag je op de TT bij 15° in je badpak rondlopen, kun je bij 40° je fijn goed aankleden }) ). Die drank lijkt me zeker niet onmisbaar voor mooie races, maar dat er nauwelijks publiek is vind ik wel een echt gemis voor de races '(

Oké oké daar zit wat in, maar het totaalplaatje haalt het gewoon wat mij betreft niet. Los van de drank en vrowuen, mis je hier gewoon sfeer, want die ontbreekt gewoon totaal. Vergelijk het maar eens met Assen, Mugello en bijvoorbeeld Jerz. Welkom en Laguna hebben dat wel, maar Quatar absoluut niet. Desondanks waren de races het bekijken waard, maar .................. ach genoeg over geluld. Op naar Sepang want daar gaan de gevestigde namen weer met elkaar de strijd aan. Bekend circuit dus bekende namen voorin........gok ik. Biaggi, Rossi en Glibernau dus.
 
volgens my zoals ik kon zien van de herhaling ,val van rossiis hy met zyn voorwiel beginnen te schuiven op de witte streep langs de baan (witte verf is glad) ;(
 
Is is reported that Ducati, Gresini Honda and Proton have signed the protest.
ZIEK!! Hoe naai ik iemand een oor aan en kan ik misschien een GP winnen :( En dan Proton! B| Hoe kunnen die er nou voordeel bij hebben/uit halen :? Ze starten achteraan en finishen achteraan..no respect :( Okay, een startplek 'behandelen' mag niet, maar ik vind 't een kinderachtig! :r
The decision has effectively ended Rossi's hopes of winning the inaugural Qatar Grand Prix as overtaking will be perilessly dangerous, and with Sete Gibernau in good shape up front, we could see the championship situation close up considerably...
Haha..maar waarschijnlijk niet op deze manier! Rossi heeft idd toch ff laten zien wat racen is..achteraan starten, na 3 bochten 9de en even later ligt 'ie al op een 4de plek :} Jammer, stom (..maar dat vond 'ie natuurlijk zelf ook..) dat 'ie er op deze manier afging..op diezelfde plek had Xaus in de 1ste kwalifikatietraining ook al een 'nasty moment' :P , maar die hield 'em op 2 wielen..
En over de sfeer..tsja, laten we het er op houden dat dit een 'TV GP' was ;)

[me=Arckira vraagt zich trouwens af [b]waar[/b] die toeschouwers vandaan moeten komen, hoe ze er moeten komen en of 't dan wel zo leuk is om in 40+ graden langs de baan te staan/zitten/liggen..







 
hohohohoh,....
Ging niet goed bij trainingen van hem....
Wacht vanmiddag maar af TIJDENS DE RACE.
Denk dat hij echt wel in de top 10 rijdt...... *D
Nou..dat is dan gelukt hoor, maar ja..als er maar 13 coureurs finishen :X (..1.18min. op Sete..)
Biaggi ook hoop ik.
Denk dat er aardig wat crashes komen (weer)!.
Maar hoop het natuurlijk van niet en denk dat Edwards op het podium komt, net als een malboro duc..... :}
Veel kijk plezier gewenst.... :]
Biaggi heft de race uitgereden en punten gepakt..nix meer..viel natuurlijk best tegen B| ..hoewel, ook achteraan gestart natuurlijk..
Edwards heeft een goede race gereden en had 'em in mijn ogen kunnen winnen! :}
O.K., geen Marlboro..toch een Duc..en heel goed gereden van Xaus..'t hele 'weekend' eigenlijk ;) :} ..en ja, ik heb er veel kijkplezier aan gehad! *D
 
Levert iig weer eens wat andere plaatjes op :z

full
 
Als ik de teksten op crash net goed begrijp was het het team van Gresini ( Glibernau ) dat een protest indiende.

Rossi said after the race on Italia Uno TV (National broadcaster in Italy) that the actions of the protesters were 'bastard like in their intentions' and that the 'ring leader is Juan Martinez who was well known in my team.' (Martinez, now crew chief to Gibernau used to be the Showa technician when Rossi was first at HRC.) Emotions were high.

Enge manier om een race te winnen. Natuurlijk volgens de regels juist, maar ik zou zo niet hoeven winnen. Daar wilde Rossi zo graag voorraan komen.....helaas mislukt :X
 
Als ik de teksten op crash net goed begrijp was het het team van Gresini ( Glibernau ) dat een protest indiende.

Rossi said after the race on Italia Uno TV (National broadcaster in Italy) that the actions of the protesters were 'bastard like in their intentions' and that the 'ring leader is Juan Martinez who was well known in my team.' (Martinez, now crew chief to Gibernau used to be the Showa technician when Rossi was first at HRC.) Emotions were high.

Enge manier om een race te winnen. Natuurlijk volgens de regels juist, maar ik zou zo niet hoeven winnen. Daar wilde Rossi zo graag voorraan komen.....helaas mislukt :X

Fijn, dan is Rossi nu zo gemotiveerd dat hij niet alleen de laatste drie races wil winnen, maar ook zijn tegenstanders (Honda) zal willen deklasseren. Let maar op, dat worden fijne races !!!
 
Ja lekker zeg, eerst zelf vals spelen en dan gaan klagen als er wat van gezegd wordt
full
 
Volgende week wordt weer als van ouds supergaaf.....
het kampioenschap ligt weer redelijk open en reken maar dat het spannend gaat worden ;)
Zie Edwards nog wel op de 3e plek komen aan het eind van het jaar.
Valencia kent ie ook als z'n broekzak...

Commentatoren op eurosport zeiden een aantal keer dat Edwards in 2005 NIET op Honda zal gaan starten!!!
Dat zou in mijn ogen erg dom zijn...... :(

Ik denk persoonlijk dat ie de nieuwe teammaat wordt van Rossi bij Yamaha en niet naar Ducati zal gaan.
Maar met die Honda van nu heeft Edwards wel het beste pakket.....

Waar zou Edwards naar toe gaan??? : :? :? :?
 
Ik viel er halverwege de wedstrijd in. Maar waarom zag ik nergens publiek? En dat zand op de baan. Dat is toch niet normaal? Zoals de commentator zei: als dat zand er niet lag hadden ze veel harder door de bochten kunnen gaan (en had de wedstrijd ongetwijfeld interessanter geweest). Dat de teams met zo'n baan instemmen :? Ik had die woestijnbaan links laten liggen. Er is toch geen ruk aan zo, de motoren vielen (sommige letterlijk) bij bosjes uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan