GPS op scooter

Dat open source gedoe,je moet er de tijd voor nemen.
En het moet je Interesseren ,bij mij was het een kwestie van veel forums bezoeken.
En veel lezen en vragen stellen.
En dan gewoon met je navigatie systeem en computer aan de gang gaan.


Gaat wel eens mis,maar al doende leert men.
Weet niet hoe het met tom tom zit,maar voor garmin toestellen zijn er vele mogelijkheden.

Ben momenteel bezig om geheel europa binnen te halen.
Schijnt dat je nu ook op adressen kunt zoeken met deze map.

Google maar eens op www.team-oid.
 
:] aangaande die gps'en op de scooter : ik heb zelf een Vespa GTS300ie, ik heb een TomTom One V3, die ik meestal in de auto gebruik. Ik zou die dus nu op de scooter willen gebruiken, enig probleem : de batterij is nogal rap leeg ;(
Hoe kan ik mijn TomTom van stroom voorzien op de scooter (waar kan ik stroom "aftappen", ik heb enkeleen stroomkabel bij de TomTom die ik in de wagen in de sigarettenaansteker stak ?
Wie heeft (hopelijk niet te moeilijke :$) raad ??
Jos
 
12v aansluiting maken ja. Zo lang mijn accu goed is doe ik dat niet, accu gaat zo'n 8 uur mee ofzo en zo lang rijd ik toch niet.
 
Je moet overigens wel bedenken dat je bij die speciale motorgevallen de headset voor in je helm er vaak bij krijgt. En dan werkt de bluetooth naar verwachting WEL.

ga daar maar niet van uit dat je er die bij krijgt

kopen ja
 
:] aangaande die gps'en op de scooter : ik heb zelf een Vespa GTS300ie, ik heb een TomTom One V3, die ik meestal in de auto gebruik. Ik zou die dus nu op de scooter willen gebruiken, enig probleem : de batterij is nogal rap leeg ;(
Hoe kan ik mijn TomTom van stroom voorzien op de scooter (waar kan ik stroom "aftappen", ik heb enkeleen stroomkabel bij de TomTom die ik in de wagen in de sigarettenaansteker stak ?
Wie heeft (hopelijk niet te moeilijke :$) raad ??
Jos

Hoi Jos,

Ik heb een Garmin op mijn Vespa GTS 250. Ik weet niet hoe het bij de 300 zit maar ik (mijn man eigenlijk heeft stroom afgetapt bi het kleine parkeer lichtje voor op de vespa.
Dan een klein draadje gewoon zonder boren en dergelijke naar boven toe en via de beugels van mijn windscherm met kleine zwarte tairepjes (hoe schrijf je zoiets) naar mijn garmin toe. Werkt uitstekend !! Voordeel,... zonder boren en schroeven. Dus geen gaten in mijn Vespa. Nadeel,.. ik kan de houder er niet van af halen mocht dat ooit nodig zijn. (nog nooit nodig geweest hem eraf te halen)
 
Foto :-) Alleen je ziet hier niet hoe het verder zit.
full
 
geloof dat mn broer het ook van de verlichting af heeft gehaald. Maar die heeft een ram mount erop gebouwd. Ook handig voor andere spullen met rammount bevestiging.
 
Mijn Garmin houder kan ik wel gewoon los schroeven hoor alleen dat draadje zit dus vast. Er zijn personen met een vespa die zo'n sigaretten aansteker geval bij het linker been scheeld hebben gemaakt en de stroom van de accu zelf halen. Dus draadje helemaal binnendoor getrokken. Als ze dan de navigatie erop willen zetten hoeven ze het alleen maar in te pluggen. Kan ook.
 
Ik heb een losse accu daar kan ik alles mee laden , telefoon mp3 navigatie enz. hem kan ik zelf weer laden onder het zadel .
De navigatie heb ik in een tasje zitten waar de accu ook inzit.
 
nog maar eens een oude oma uit de sloot gehaald

zo heb ik m'n Garmin i3 gemonteerd op het dekseltje van het remreservoir


een plaatje met een bol op gekocht en dat op een stukje aluminium geschroefd

DSC06957.jpg



De gaten van het dekseltje van het remreservoir overgehaald en verzonken. Tussen het dekseltje en de houder zit een stukje fietsband om beschadigingen te voorkomen.
Ik heb nieuwe schroeven gebruikt die langer zijn dan de originele

DSC06959.jpg


DSC06960.jpg



En dit is het resultaat

DSC06961.jpg



Gisteren eens een stukje gaan rijden en alles blijft goed zitten
 
afahnkelijk van de ruimt kan je hem op verschillende manieren plaatsen zonder teboren of gaaten te maken.

Heb vandaag toevallig een garmin2720 op mijn Burg650 geplaats.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan