GPX600R of ZZR600

Ibuki2005

MF'er
25 jul 2005
64
0
Rotterdam
vraagje voor wie er één van de bovenstaande 2 modellen heeft (of gehad).

Na veel wikken en wegen heb ik mijn lijstje voor 1e motor terug gebracht naar deze keuze. Het wordt hoe dan ook een Kawa, keuze is dan tussen de GPX en de ZZR (kleur moet rood/zwart, die vind ik de mooiste :9 )

Mijn eerste keus gaat eigenlijk uit naar de GPX en dat is dan voornamelijk op de aanschafprijs gebaseerd. Aangezien ik vandaag gezakt ben voor mijn AVD is mijn budget weer iets geslonken B|

Maar nu wil ik heel graag weten of de twee modellen van elkaar in onderhoudskosten veel verschillen of niet. Zou graag een indicatie krijgen wat je zo gemiddeld kwijt bent aan onderhouds beurten e.d. (gewoon de dealer prijzen, niet de turk op de hoek ofzo ;) )

En voor wie daar nog info over heeft, de kawasaki ZL600 Eliminator (ja ja heel ander soort type ik weet het) die trekt me ook enorm, maar mijn vriend gaat die waarschijnlijk aanschaffen. (die is nú aan het afrijden :] hoop dat hij het wel haalt).

Alvast bedankt :} en tot ziens maar weer :W
 
Qua onderhoud verschillen deze 2 machines niet veel.

De ZZR is de moderne broer van de GPX, dus qua rijgedrag zit er wel verschil in.
Als het puur om budget gaat, dan kan je je beter richten op de GPX. Dan heb je altijd al een motor en toch nog geld over mocht er iets mee gebeuren.

Kan je terwijl je rijdt, rustig doorsparen voor een andere motor.
 
*O* *O* Rood/zwarte ZZR 600 *O* *O*

full
 
Volgens mij zit er qua rijgedrag wel een aardig verschil tussen die twee. De GPX staat op diagonaal banden, de ZZR op radiale. (dus wel weer duurder, maar wel veel betere keuze van merk en type banden)
Ik heb 7 jaar op een GPZ 600 gereden. 1 ritje op een ZZR was toch wel een hele andere ervaring. Betere bochten stabiliteit, meer kracht etc.

Ik zou voor de ZZR gaan.
 
Volgens mij zit er qua rijgedrag wel een aardig verschil tussen die twee. De GPX staat op diagonaal banden, de ZZR op radiale. (dus wel weer duurder, maar wel veel betere keuze van merk en type banden)
Ik heb 7 jaar op een GPZ 600 gereden. 1 ritje op een ZZR was toch wel een hele andere ervaring. Betere bochten stabiliteit, meer kracht etc.

Ik zou voor de ZZR gaan.

dat is alleen af-fabriek. lijkt mij niet echt een argument om een motor wel of niet te kopen. mijn GPX staat ook gewoon op radiaalbanden :Y

De ZZR is echt een verbetering tov de GPX: stijver frame, betere vering. maar ook veel zwaarder. Neemt niet weg dat de GPX ook een fijne beginmotor is
 
Terug
Bovenaan Onderaan