Ik start hier een nieuwe topic om weer een nieuwe deuren te openen voor de GPZ en GPX rijders ons.
Zelf heb ik er pas ook 1 gekocht, en heb al een hoop informatie hier en daar gevonden. Hopelijk help ik andere GPZ en GPX rijders hier ook mee.
Zucht helaas moet ik zelf dan nog 8 dagen wachten voor ik de mijne kan ophalen ( lijken wel 8 eeuwen
Maar goed, heb zelf ook een plaatje van de motor erbij gedaan die ik zelf heb gekocht, kijk maar eens naar het attachment links in de topic
Hoi leuk dat je een gpx 600 heb ik heb er van vorig jaar 1 en bevalt hartstikke goed,ik denk dat je er nog niet 1 in deze kleurstelling hebt gezien(usa import)maar ik vind het persoonlijk een hele mooie kleur,trouwens hij is nu ook te koop omdat ik een zx 9 r wil hebben(1500 euroos en ze mogen hem meenemen)
Greetz Heavey
En nog eentjeIk start hier een nieuwe topic om weer een nieuwe deuren te openen voor de GPZ en GPX rijders ons.
Zelf heb ik er pas ook 1 gekocht, en heb al een hoop informatie hier en daar gevonden. Hopelijk help ik andere GPZ en GPX rijders hier ook mee.
Zucht helaas moet ik zelf dan nog 8 dagen wachten voor ik de mijne kan ophalen ( lijken wel 8 eeuwen
Maar goed, heb zelf ook een plaatje van de motor erbij gedaan die ik zelf heb gekocht, kijk maar eens naar het attachment links in de topic
Hoi leuk dat je een gpx 600 heb ik heb er van vorig jaar 1 en bevalt hartstikke goed,ik denk dat je er nog niet 1 in deze kleurstelling hebt gezien(usa import)maar ik vind het persoonlijk een hele mooie kleur,trouwens hij is nu ook te koop omdat ik een zx 9 r wil hebben(1500 euroos en ze mogen hem meenemen)
Greetz Heavey (Afbeelding)
Als je je afbeelding in je topic wilt hebben moet je imgatt tussen [ ] typen en dan je afbeelding aanklikken en dan posten.Nice bike Heavey
Staat ie ook al op www.marktplaats.com?
Oh, en hoe doe je het eigenlijk dat je je motor in de topic meteen als afbeelding kan zien?
en niet als attachment?
Vroeg ik me al een tijdje af
Van de Gpz weet ik niet zo goed weet wel dat het vermogen minder is als van de Gpx,een nadeel van de Gpx vind ik het erg rauwe lopen van de moter vooral als hij koud is(lijken wel of er knikkers in je blok zitten)en de choke vind ik een ramp deze is met goed fatsoen niet goed af te regelen,de voorvork is ook aan de slappe kant vooral als je een beetje hard rijd voel je hem behoorlijk deinen.Heej Kawaninja600!Welkom op de site.
Hmm ik een nieuwbee? hehe welnee, ben meteen een volleerd ervaren motor aap.
Welke kant zat de gas ook alweer?hehe
Nee hoor geintje, ik denk dat ik heel goed mee kan met die motor die ik heb gekocht, hoop positieve dingen al over gehoord.
Vraag me af wat nou de echte negatieve kwalen zijn van de gpz600r.
Bij een bandenboer bij ons in de buurt heb ik een BT 45 laten monteren ,inc achterwiel eruithalen balanceren en montage ,was iets van 130 euro had ook een Bt 10 van voren laten monteren maar daar was niet mee te rijden en die kon ik ook terug inleveren en heb toen de originele Dunlop 206 of zo laten monteren en hij gaat als op een rail,maar de bandenkeus is niet zo groot omdat het 16 inch velgen zijn BTW ik heb er wel een instructieboek van Peeters over,dus als je wat technische dingen wil weten moet je het maar mailenBridgestone schijnt goed genoeg te zijn
Dus mijn keuze is al gemaakt.
Maar weet je toevallig wat het ongeveer kost om je achterband te laten vervangen( inclusief dan de montage, hehe want dat red ik echt niet zelf )
Van de Gpz weet ik niet zo goed weet wel dat het vermogen minder is als van de Gpx,een nadeel van de Gpx vind ik het erg rauwe lopen van de moter vooral als hij koud is(lijken wel of er knikkers in je blok zitten)en de choke vind ik een ramp deze is met goed fatsoen niet goed af te regelen,de voorvork is ook aan de slappe kant vooral als je een beetje hard rijd voel je hem behoorlijk deinen.
Maar dat weegt niet op tegen de voordelen met duo kan je heel goed rijden en de passagier zit behoorlijk comfortabel,en het vermogen doet mij nog steeds verbazen ze gaan gewoon als de Brandweer,en het benzinegebruik ik haal makkelijk 1 op 20,
O ja nog een nadeel is dat je beperkt ben in je bandenkeuze.
Heavey
Neem aan dat jou voorvork ook elektronisch geregeld word een soortje antiduik,ik heb hem op delichste stand staan anders gaat die in de bocht nogal een beetje stempelen ,maar dat is voor iedereen weer anders ,je moet hem zo instellen dat je er het lekkerst mee kan rijden maar over het algemeen vind ik hem behoorlijk slap in en uitgaande demping bedoel ik daarmee,O ja die bandenboer bij mij in de buurt is Riedam in Heinkeszand (ik woon in Zeeland).Vermogen GPX is wat meer door een grotere compressieverhouding. Choken is inderdaad wennen, van de slappe voorvering heb ik geen last ik heb 'm op de hardste stand staan.
Van de Gpz weet ik niet zo goed weet wel dat het vermogen minder is als van de Gpx,een nadeel van de Gpx vind ik het erg rauwe lopen van de moter vooral als hij koud is(lijken wel of er knikkers in je blok zitten)en de choke vind ik een ramp deze is met goed fatsoen niet goed af te regelen,de voorvork is ook aan de slappe kant vooral als je een beetje hard rijd voel je hem behoorlijk deinen.
Maar dat weegt niet op tegen de voordelen met duo kan je heel goed rijden en de passagier zit behoorlijk comfortabel,en het vermogen doet mij nog steeds verbazen ze gaan gewoon als de Brandweer,en het benzinegebruik ik haal makkelijk 1 op 20,
O ja nog een nadeel is dat je beperkt ben in je bandenkeuze.
Heavey
Hoi van dat vermogen klopt de Gpz 75 en de Gpx 85pk,ik heb mijn antiduik niet losgekoppeld maar wel in de lichtste stand ,standje 1 mijn achtervering heb ik de demping op 2 staan en dat bevalt goed,trouwens de bandenspanning is ook heel belangrijk ik heb voor 2,5 bar en achter 2,7 en ik vind dat goed rijden.Hey Heavy,
klinkt allemaal erg herkenbaar. Ik moet mijn motor altijd starten met veel choke (maximum) en dan maakt ie gelijk 5000 toeren. FF laten razen en dan probeer ik te minderen naar 3000 toeren, hij wil dan ook met minder geweld in 1. Na 2 minuten rijden kan de choke er dan al wel af.
Over dat deinen wat je zegt, ik weet zelf niet of het voorvork, achtervork of de gehele vering is, maar ik vind hem bij hoge snelheden echt stuiteren! Ik reed laatst in het donker en kon aan mijn koplampen dus echt goed zien dat de motor erg hobbelig rijd. Kan dit kwaaltje verholpen worden doorde vering stugger of minder stug te maken??? (welke van de 2?)
Heb jij het antiduiksysteem losgekoppelt trouwens? Da's namelijk wel iets dat ik veel lees, dat de gpx dan beter rijd.
Oja, wat is nou het precieze vermogen van GPZ en GPX? Ik heb gelezen dat het 75 om 85 pk is, maar weet niet of dit klopt.
Grtz
Martian