Groetjes uit Curacao

full
 
haha! Ja, zit je lekker op het terras op otrabanda achter je Amstel Bright, komt om de 5 minuten dezelfde wapperbloes op slippers langsrijden op z'n Hayabusa, AS IF je daar uberhaupt de max. snelheid kunt halen op dat eiland.

En bij de echte enige bocht die die zandplaat telt, die aan 't eind van de Julianabrug (vanaf marinebasis gezien) gaan alle natives VOL in de ankers, want oei-oei hier moet je ineens kunnen sturen. Met rijles wordt je zelfs gewaarschuwd voor 'die gevaarlijke bocht in de weg mevrouw'. HAHA! Schoonzus lief wist niet wat ze hoorde, toen ze daar haar A-papiertje ging halen.

Maar wel heel leuk hoor, die motoren. Om te zien bedoel ik :)

De kwaliteit van het astfalt is niet te vergelijken met Nederland, er is totaal geen grip en tijdens een regenbui is het gladder dan bevroren ZOAB !
En in de beruchte bocht zijn al veel zware ongelukken gebeurd en niemand rijdt met beschermende kleding dus is het niet zo vreemd dat er gewaarschuwt wordt voor die bocht.
 
De kwaliteit van het astfalt is niet te vergelijken met Nederland, er is totaal geen grip en tijdens een regenbui is het gladder dan bevroren ZOAB !
En in de beruchte bocht zijn al veel zware ongelukken gebeurd en niemand rijdt met beschermende kleding dus is het niet zo vreemd dat er gewaarschuwt wordt voor die bocht.

8-)

Je hebt wel een beetje gelijk. Maarre, welke regenbui... :?




:+
 
ik zou ook beslist niet motor willen rijden op curacao

- na regen is het idd spek en spekglad
- overal gaten in de weg
- overal zand op de weg
- straat honden/geiten over de weg
- men kan daar gewoon NIET rijden.
- 90% van het jaar te warm om te rijden (als je iig beschermd wil rijden)
- als je daar je nieuwe gsx-r op otrabanda zet is ie binnen 5 minuten weg
- leuke/veilige bochten zijn er ver te zoeken. die bocht die hierboven genoemd wordt is er een met kut asfalt, vangrail EN daarachter een afgrond. als je valt ben je dus dood :X

pluspuntje is dat je wel maximaal kan pimpen daar als je een beetje een lekkere bike hebt. motor is daar een absoluut status symbool. owja. ze kennen er ook geen pekel :+

nee doe dan maar nederland waar het een paar maanden wat kouder is.
 
Motorrijden op Curacao is alleen maar leuk met een OTR. Maar ik zag afgelopen zomer (2004) dat er al heel veel onverhard is vervangen door asfalt, sinds ik er in 1994 heb gezeten. '(
 
volgens mij komen ze allemaal uit nederland en zijn hier gewoon gejat.en worden om gebouwd.controleer even de frame nr
 
Wel eens gehoord van vooroordelen ? Met de handel in cocaine wordt genoeg verdiend dus zullen ze niet allemaal gestolen zijn :+

Die handel is met de 100% controle een stuk slechter geworden :+ .

Maar motor rijden lijkt me daar ook niet echt rielekst nee. Met de auto was je al snel aan het glijden (zelfs op droog wegdek).

S'avonds zou ik daar al helemaal geen motor willen rijden met al die halve zolen zonder licht of met heel slecht licht.
 
De vader van mijn huisgenoot is marinier op Curacao en vertelde me dat ze daar vaak van die gasten oppakken i.v.m. handel in "poedersuiker" kan ook niet anders als je ziet waar die gasten op rijden..
 
Toen ik nog in Julianadorp woonde, huurde ik wel eens een motor bij dat verhuurbedrijfje ergens richting Oostpunt – kweet de naam niet meer.
Over de wegen ed heeft Base alles al geschreven. En geen woord te veel.
M'n vriendin kwam een keer over, wij met die motor tuffen richting de Tafelberg. Ik was nog niet aan de voet of ik ging op m'n plaat, gleed in de flank van een auto. Van hun dagverzekering heb ik tot op heden nog geen cent ontvangen en mijn doorlopende reisverzekering vond dat ik een onaanvaardbaar risico had genomen...
Gewoon niet tuffen daar; d'r eigenlijk geen klap aan.
 
Toen ik nog in Julianadorp woonde, huurde ik wel eens een motor bij dat verhuurbedrijfje ergens richting Oostpunt – kweet de naam niet meer.
Over de wegen ed heeft Base alles al geschreven. En geen woord te veel.
M'n vriendin kwam een keer over, wij met die motor tuffen richting de Tafelberg. Ik was nog niet aan de voet of ik ging op m'n plaat, gleed in de flank van een auto. Van hun dagverzekering heb ik tot op heden nog geen cent ontvangen en mijn doorlopende reisverzekering vond dat ik een onaanvaardbaar risico had genomen...
Gewoon niet tuffen daar; d'r eigenlijk geen klap aan.

:^

Vollop kut daar, beter huur je gewoon een auto dan heb je nog een beetje kans om levend terug te komen.

Had er wel een relaxed baantje maar verder zit ik liever hier dan daar, ja zelfs met dit weer :+
 
Daar mag je toch niet meer rijden... ?

op sommige stukken niet nee. maar als je net voor hato erafgaat kan je langs het vliegveld zo de vlakte op rijden. tot dat kleine 'dorpje'. met de jeep gewoon door de pika strijken heen raggen om verder te gaan. dan kan je gewoon tot die geul rijden.

als het allemaal afgesloten is moet dat wel recent gebeurd zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan