Tailriser. Laten maken door een metaalbewerkingsbedrijf, hoeft niet al te veel te kosten.
Ik ben er zelf alleen bang voor dat het omhoog brengen van de achterkant de motor te nerveus maakt..
Ik heb zelf nog wel een Bos demper liggen. Die is een stuk slanker dan de originele. Maar om gezeur met de geluidsnormen te voorkomen op het circuit, rij ik dan net zo lief met de originele. Zoiezo is die nu al flink afgeschaafd, dus mocht ik een keer onderuit gaan, is het minder ernstig als ik 'm (nog meer) beschadig. Highmount uitlaat en andere steps praat je gelijk weer over honderden euro's, dus daar begin ik liever (nog) niet aan.Een iets stuggere achterveer helpt ook uiteraard.
Ik ken je probleem, en kom nog niet eens op het circuit.. Stepjes zijn weer een eind afgesleten, evenals een stuk op de kuip aan de rechterkant en het rempedaal, en links de jiffy...
Ik heb overigens een leovince sbk uitlaat... Maar dat mag niet op het circuit denk ik......
@peejay: Ik heb de voorspanning ook al maximaal staan... de tailriser is de enige optie die werkt denk ik.. Hogere steps ook wel en uitlaat ook wel, maar dan kom je nog links met het blok, en rechts met de kuip aan de grond...
Ik ben er zelf alleen bang voor dat het omhoog brengen van de achterkant de motor te nerveus maakt..
Ja dat zou ook kunnen, alleen moet je dan de clip-ons(evt andere) onder de kroonplaat gaan monteren. En dat is voor mij geen optie helaas..
Sjah, dat is ook zo. Daarom kijk ik ook naar goedkope oplossingen. Zó vaak ga ik ook weer niet naar het circuit (dit jaar 2x, volgend jaar misschien iets vaker). En anders kan ik 'm ws. beter inruilen op een gixxer oid ipv er heel veel geld tegenaan te gooien. Nadeel daarvan is dat de CBR een prettig allround karakter heeft voor woon-werk en dergelijke. Bij een Gixxer is dat minder.Dat vang je dan grotendeels op door de voorkant ook wat te verhogen.
En verder...tjah, met een CBR600F zit je nou eenmaal snel aan de grens van de grondspeling. Staan ze redelijk bekend om.
Volgens mij maar een paar mm. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je in de problemen komt de kuip als je de clip ons onder de kroonplaat zet.Is er bij een CBR maar zo weinig ruimte over boven de clip-ons? Kan ik me haast niet voorstellen.
Volgens mij maar een paar mm. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je in de problemen komt de kuip als je de clip ons onder de kroonplaat zet.
Ik denk ook dat de meeste mensen die een tailriser hebben, dit voornml gedaan hebben vanwege het pose-effect...
Ja, alleen over het algemeen rijden op 600F's net iets andere mensen zegmaar
Kun jij niet gewoon wat meer gaan 'verhangen' in de bocht? Je zit er zo recht op dat het me niet verbaasd dat je alles aan de grond rijdt. Beetje verhangen lostte bij mij op m'n CBR in ieder geval al veel op.Hm, jij hebt toch ook je groot vaarbewijs moeten halen voor die antieke gixxer? (of moet dat niet bij een olie-boot)
ff terug on-topic:
die plaatjes lijken mij te doen als ik zo bij mij kijk...
Fotootje van gisteren:
(Afbeelding)
Weet alleen niet of dit aan het begin van de dag is of aan het einde, toen ik er (voor mijn idee, iig) wat meer naast ging zitten.
Denk dat je veel meer kunt gaan verzitten, je hele kont mag er wel naast, wordt wel 'apengedrag' genoemd maar ach, het werkt wel.Fotootje van gisteren:
(Afbeelding)
Weet alleen niet of dit aan het begin van de dag is of aan het einde, toen ik er (voor mijn idee, iig) wat meer naast ging zitten.
Miep-Stein heeft nog wat foto's van mij van het einde van de dag. Zodra ik die heb zal ik es kijken of mijn houding daarop goed te zien is en die posten. Tips zijn altijd welkom.Je kan in elk geval nog veel winnen hier door echt te verzitten en niet alleen met je kont schuiven.
In het begin voelt dit trouwens al alsof je naast de motor hangt, dus dat is normaal.
Kun jij niet gewoon wat meer gaan 'verhangen' in de bocht? Je zit er zo recht op dat het me niet verbaasd dat je alles aan de grond rijdt. Beetje verhangen lostte bij mij op m'n CBR in ieder geval al veel op.
Miep-Stein heeft nog wat foto's van mij van het einde van de dag. Zodra ik die heb zal ik es kijken of mijn houding daarop goed te zien is en die posten. Tips zijn altijd welkom.
Verbeteren van de houding is nog altijd veruit het goedkoopst.