Grotere sproeiers

Free rider

Rookie
31 jan 2014
1
0
Up North
Ik heb open luchtfilters geplaatst op mijn suzuki gs 450 Bobber en moet nu eea. veranderen wat de sproeiers betreft.
Iemand hier ervaring mee, en eventueel waar te verkrijgen ?

Groet 8-)
 
Laatst bewerkt:
Meer lucht needs more gasoline :Y

waar te verkrijgen dealer ? tunings zaken ?

experimenteel veranderen met steeds groter.

Maar hier zitten experts die jouw zeker kunnen helpen met maten en waarden
 
Laatst bewerkt:
Als het van die goedkope losse open luchtfiltertjes zijn dan kan het wel eens zijn dat je juist een kleinere sproeier nodig hebt. Maar als het groter moet zijn dan zou ik inderdaad ook rond de 10% gokken. Het blijft gokken.
 
Mijn ervaring ligt rond de vijftien procent.....
Misschien een idee voor een poll? })
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn ervaring zegt helemaal niets want ik vind mezelf al een hele pief als ik mijn oliepeil heb gecheckt en mijn bandenspanning heb gecorrigeerd. Maar toch vind ik dit een interessant onderwerp.
 
Dit weet ik uit ervaring, De grootte van de hoofdsproeier speelt al vanaf 1/4 gas mee.

Dat hangt ook af van de gasnaaldvorm/positie.

Als de gasnaalden niet verzet zijn of geen andere vorm hebben (en dan nog) dan tellen verschillen tussen hoofdsproeiers maar later mee.

Hangt ervan af hoeveel doorlaat er mogelijk is tussen de gasnaald en naaldsproeier lijkt me.

Bv 1/4 gas geeft X doorlaat door de naaldsproeier, als de hoofdsproeier groot genoeg is om die doorlaat te geven mag je 10,20,.. % groter gaan.

Dan zou in principe 1/4 gas geen merkwaardige verschillen gegeven tussen standaard hoofdsproeier en een grotere (of zelfs een kleinere).

Daarom afstellen vanaf hoofdcircuit (volgas en toeren) en daarna naar beneden afwerken.

CV Carb Tuning Procedures

Of gewoon eens een testrit maken, als die moto echt te arm loopt dan merk je dat wel.

Tevens een testje of je met die powerfilters wel meer luchtdoorlaat hebt (en dus mogelijk meer power).
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk tellen de hoofdsproeiers vanaf 1/4 gasstand al mee maar meestal ondervindt je geen problemen vanaf 1/4 gasstand.

Als er problemen zijn kun je dat oplossen door de gasnaalden te veranderen (positie of vorm), nadat volgas is afgesteld.

Maar zoals je zegt zullen de hoofdsproeiers waarschijnlijk wel te klein zijn.

Persoonlijk zou ik eerst een testrit maken en daarna hoofdsproeiers kopen, niet gewoon even een getal nemen op de gok.

Als je nog een motorzaak vindt waar ze sproeiers hebben kun je wel iets uitwerken om eerst die maat te proberen en daarna omruilen met een grotere/kleinere maat.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel groter de sproeiers moeten zal waarschijnlijk voornamelijk aan het luchtfilterhuis liggen.

Bij een GS1000 moeten de sproeiers dan zo'n 35% groter, bij mijn FZR250 moeten de sproeiers ook zo'n 35% groter.

Bij modernere mortoren zal het verschil waarschijnlijk kleiner zijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan