Sproeiers Honda cb750 1977

20 jul 2022
67
7
Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen waar de sproeiers zitten in de carbs van een Honda cb750 1977?
Ik heb een stationair sproeier maar kan de hoofdsproeier niet vinden. Carbs twee keer zover mogelijk uit elkaar gehaald, ultrasoon gereinigd en weer alles in elkaar. Maar vind geen hoofdsproeier en carb 1 geeft geen brandstof.
Wie oh wie weet waar deze zit.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    315,6 KB · Weergaven: 44
  • image.jpg
    image.jpg
    271,7 KB · Weergaven: 38
  • image.jpg
    image.jpg
    270,4 KB · Weergaven: 40
Als het met geen mogelijkheid schoon te krijgen is dan vlotter weg halen en de omgeving van
het buisje goed warm stoken met bv een hobbybrander en met bv een griptang dat buisje er uit trekken.
 
Buisje zit goed vast, krijg deze met geen mogelijkheid los. Had een mooie oplossing geweest, maar zoals eerder vermeld, deze carburateur zag er echt slecht uit, behuizing was zelfs aangetast door de corrosie. Ik denk dat het daarbinnen goed zit vastgekoekt. Maar blijf met ideeën komen, wie weet krijg ik het los. Een tweedehands is niet zomaar te vinden of best prijzig.
 
Sorry, dat is te ver van Utrecht om "even" langs te rijden.
Maar ik heb nog geen week geleden de staitonairsproeiers van een F2 die jaaaren had gestaan probleemloos verwijderd met een kleine waterpomptang, gewoon met een licht draaiende beweging recht eruit trekken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan