Grxs srad achterkant verhogen

Jaaah okee, maar bij de meesten van mijn motoren loopt de ketting over een geleider en zit dus het punt waarvandaan trekkracht plaats vindt best ver boven de achterbrug. Nogmaals vind ik het zeer geloofwaardig maar mijn logica is in strijd met de techniek
Misschien helpt dit: stel je voor dat het scharnierpunt van de achterbrug 5cm hoger zit. En de hoek van de achterbrug veel steiler is. Even praktische zaken zoals kettinggeleiding enzo buiten beschouwing gelaten. Maakt dat het makkelijker voor te stellen dat een achterwiel met 100pk erop heel graag onder de motor door wil?
 
Aaaaaah, okee, het gaat dan al helemaal niet meer om de kracht die de ketting op het achterwiel uitoefent maar de "negatieve" hoek van de brug tov het wegdek waarbij dan het wiel eigenlijk onder de motor naar voren toe getrokken wil worden *D
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Aaaaaah, okee, het gaat dan al helemaal niet meer om de kracht die de ketting op het achterwiel uitoefent maar de "negatieve" hoek van de brug tov het wegdek waarbij dan het wiel eigenlijk onder de motor naar voren toe getrokken wil worden *D
8-)

De trek op de ketting doet ook mee hoor! Die wil de kettingwielen naar elkaar toe trekken. En de afstand tussen uitgaande as en achteras korter maken. En 'knikken' bij de achterbrug as.
 
als het centerpunt van het voorste TW lager ligt dan de centerlijn van de achterbrug (as-achtergrug en as achterwiel) heb je anti-squat en zal de kracht van de motor de vering uit trekken.
 
Nee hoor :+

IMG_1917.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan