Sommige gaan inderdaad erg gemakkelijk om met lijm/kit en dergelijke,als het maar weer effen werkt.Ben dat soort dingen(prutswerk) ook wel eens tegengekomen meestal inderdaad vroeger bij de brommers.
Zelf los ik iets in principe nooit met lijm,kit,plakband en dergelijke op.
Het liefst monteer ik het ook mooi schoon zonder wat dan ook.
Alleen bij 1 rubber moet ik wel iets doen omdat er op de plaats van de zitting een stukje uit is.
Maar ik zat net te kijken of ik ze ergens voor een normale prijs nieuw kan kopen(hierboven staat 65 euro p/set of 35 p/st!!)
Aangezien de GS niet mijn dagelijkse motor is,gratis gehad,is het eigenlijk meer een sport om hem geheel goed en duurzaam lopend te krijgen zonder al te makkelijk van alles nieuw te kopen.
Maar wat moet dat moet uiteraard.
Ik had hem ook zo door kunnen verkopen dan was alles wat ik ervoor kreeg pure winst geweest maar de motor ziet er nog zo goed uit en is geheel origineel.
Hij liep ook direct vrij mooi nadat ik er een nieuwe accu in had gezet,en dat is ongeloofelijk als ik vandaag zag hoe dicht gekoekt de sproeiers waren plus een vast zittende vlotternaald.
Dit gaat dan wel niet meer over de rubbers maar misschien toch leuk om erbij te melden.
Als de motor uiteindelijk goed loopt (met nieuwe of bijgewerkte rubbers)dan worden de banden op spanning gebracht,remmen gecheckt en remvloeistof vervangen,niveau blokolie gecontroleerd,rijd de motor goed en is het blok warm dan vervang ik de olie en het oliefilter.
Daarna laat ik er een nieuwe voorband opzetten,die is redelijk versleten.
De achterband was net vervangen voordat de vorige eigenaar stopte met motorrijden dus die ziet er nog perfect uit zonder haarscheurtjes.Racen zal ik er nooit mee doen,en vervangen kan altijd nog.
Daarna was ik het stof van de motor en krijgt die een goede poetsbeurt.
Hierna lijkt het mij leuk om een foto van de GS op het forum te plaatsen.
Bedankt voor al jullie reactie,s.