GS550E toonbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo RaffelGs,

wat bedoel je met: 28s?

Bouweluit:

Goed idee, die houden we erin!

Vroembert:

Die X kan mischien van gebruikte plaatjes zijn, dat zou best kunnen.
Dat stond wel in het handboek.
 
Laatst bewerkt:
Die x geeft aan dat het een grotere maat is. Dus 2,75x is een maat tussen de 2,75 en 2,80.
Daar was ik ooit eens achter gekomen toen ik deze plaatjes gewoon geplaatst had bij het kleppen stellen en er later achter kwam dat de klepspeling nog steeds niet goed was.

Ga je nog nieuwe zuigerveren plaatsen nu je alles toch open hebt? En zijn de zuigers nog op maat?

Mooie foto reportage hoor :Y.
 
Jkoekhorst,

Ik zal binnenkort de dikte is meten, dan weet ik ook wat die X betekent.
Ik denk niet dat ik de zuigerveren vernieuw, de cilinderwanden en zuigers zien er nog gaaf uit.
Evenals de nokken en nokkenas lagers.
Er zijn wel gladde plekken ontstaan bij het zuiger hemd.
Ik maak me meer zorgen om de uitlaatklep speling, lijkt mij groter dan een tiende mm te zijn.
Zal ik ook tzt opmeten.

Fotografie is ook mijn hobby, dus dat is geen probleem.
Is wel leuk om te doen hoor, zo'n verslag...
 
Die x op de stelplaatjes is misschien van een dealer die gebruikte plaatjes weer herplaatst en de x erbij etst, omdat de plaatjes door slijtage vaak dunner worden. stelplaatjes, die bovenop de stoter liggen altijd opmeten met een micrometer i.v.m. slijtage.

Idd, opmeten op de plaats waar de nok van de nokkenas raakt en met dezelfde schroefmaat (!) bij de dealer meten om passende stelplaatjes te hebben.
Ik heb al eens 3x heen en weer naar de dealer moeten rijden met de auto omdat de schroefmaat van mij (merk gamma 5 euro bak) nogal afweek van de 300 euro schroefmaat in de werkplaats van de dealer.. (ja duh.. |( )

De bouten van de inlaatrubberhouderdingesen willen wel eens loskomen met een slagschroevendraaier..
 
Ook ben ik erachtergekomen dat de vier inlaatrubbers hard en gescheurd zijn, ze moeten dus vervangen worden. Wie heeft nog een set liggen?
Hallo Hans,
die inlaatrubbers heb ik nog wel liggen (van een GS750, zijn denk ik hetzelfde..)
Heb je nog interesse in de andere onderdelen?
 
Nou, het ziet er goed uit allemaal en de vaart zit er in! Mooi verslag en leuke foto's! :Y
Ik blijf het volgen, succes!
 
Wat ik zoek staat op Marktplaats en Speurders: gevraagd onderdelen GS550E.
Ik heb de advertentie onlangs ge-updated.
Bedankt alvast, RaffelGS en Rednas.

Groeten,
HAPO.
 
Ik heb nog even gekeken naar de carburateurgegevens in het Peter's handboek.
Het gaat om Mikuni BS32SS, tenminste t/m bouwjaar 1982.
Ik heb dus een 84ger en wordt niet in het boek genoemd, want deze gaat t/m '82 helaas.
Binnenkort zal ik de aansluitdiameter eens meten, dat zal ik dan wel hier kenbaarbaar maken, vergezeld van een foto.

HAPO.
 
Hallo sleutelaars,

Ik heb me vanmiddag aangemeld en me net voorgesteld.
Na ruim 15jaar geen motor meer hebbben gehad heb ik twee weken geleden
een Suzuki GS550E gekocht en deze is zwaar verwaarloosd.
Deze ga ik weer toonbaar maken en wil jullie hiermee gaan lastig vallen.
Hier alvast een foto van hoe het blok er uit ziet...

Hans.[afbeelding]
 
Hoi hans,je hebt de boel al aardig klein gemaakt.
ik moet eerst eens kijken of dit bij je overkomt.
groeten van de ouwe hond
 
Het gaat geloof ik nog goed ook.
het is met de foto's mooi overzichtelijk,als je straks teveel onderdelen
overhoudt, kun je er voor mij nog wel een Spartametje van maken.
ik blijf het bekijken hoor.
ouwe hond
 
Ja hoor, ouwe hond! Je hebt het goed gedaan.
Bedankt voor je reaktie!

(ouwe hond, dit is mijn schoonvader)
 
Mooi om te volgen met al die foto's!
Effe een tip: die lastige kruiskopschroeven aan de kop krijg je het beste los met een slagschroevendraaier. Die dingen zijn niet duur, en besparen je een hoop gedonder.
 
CB750F2:

Bedankt voor de tip, die slagschroevendraaier hebben we op mijn werk wel.
Die hoef ik dus niet te kopen.

Oude hond:

Van wat ik overhoud kan ik best een Spartamet maken, alleen dat met zal wel zonder
met
worden! Of bijzonder met... Of zoiets...

Ik ga nu naar bedje toe, het is alweer laat geworden!
Tot de volgende keer maar weer.
HAPO.
 
R6Tim:

Ik ga stug en onverdroten voort, ook al duurt het 2jaar...

Rednas, ik mail je. Tenminste als ik er achterkom hoe ik dat doe.

Vandaag de gietstukken schoongespoeld en geborsteld met ontvetter. Ook heb ik
iemand gesproken die de gietstukken wilt zandstralen, vereiste was wel dat er geen verf opzat...

HAPO
 
Plaatje onder het voortandwiel is om het tandwiel zelf te borgen maar zelfs zonder krijg je de moer meestal amper los, dit gaat een stuk makkelijker als het blok in de motor zit en je het achterwiel blokkeerd zodat het voortandwiel door de ketting word tegengehouden.

Dat bedoelde ik dus, verder goed bezig! Slim bedacht die kleptool.
 
Plaatje onder het voortandwiel is om het tandwiel zelf te borgen maar zelfs zonder krijg je de moer meestal amper los....


Die moer zit niet voor niks zo vast. Mijn eerste motor was een '79 GS550E. Bij een grondige poetsbeurt bleek de moer verdwenen. Het tandwiel zat nog op de as en het plaatje lag gewoon in het kettingvet. Ik weet niet hoe lang ik al met een 'los' tandwiel reed. De moeren had de dealer gewoon op voorraad (ik heb het over ca '81) omdat die dingen nogal eens los wilden lopen. Ga er dus maar vanuit dat degene die de moer heeft bevestigd echt zijn best heeft gedaan om dat goed vast toe doen.

Mooie plaatjes trouwens. Ik blijf je topic volgen.

Succes!

Frans
 
Zoals tremalzo als zei: Goede foto's :)

Altijd goed om te zien dat er wat meer aandacht aan de foto's is besteed dan klakkeloos van de memorykaart plukken en uploaden (een 5d gooit toch niet standaard zulke foto's eruit of wel ?)

Verder, keep up the good work :)
 
Hallo Robinjo, Tremaljo en eTM,

Ik heb het eigenlijk over een ander plaatje, deze dus:

full


Het plaatje wat op deze foto onder het kettingwiel ligt,
het is maar een dun plaatje van een halve mm ofzo. Stelt geen reet voor. Zit met drie boutjes vast, over de carterdelen heen.
Het tandwiel had ik zo los, nadat ik de lip weer vlak gebogen had. Eigenlijk hoeft het tandwiel niet zo vast te zitten, als het maar goed geborgd zit! Daarom is de ring plaatselijk om de moer gebogen.
Het is zelfs zo, als de twee kettigwielen in een lijn staan, loopt het kleine tandwiel er niet af. Ook al zit ie los, zonder moer dus!

De EOS 5D neemt nog veel te grote fotoos, ook al stel ik hem in op het kleinste formaat en de meeste compressie. De 5D is dan ook een 12,8 MP kamera met een zg full frame sensor.
Omdat fotografie mijn hobbby is, geef ik er aandacht aan.

Vandaag is het frame enzo naar de straler/coater gegaan. Ben benieuwd!!
Als het goed is kost het hele zakie me 120euro. Wanneer het inderdaad 120euro is valt het me reuze mee!

HAPO.
 
Die x geeft aan dat het een grotere maat is. Dus 2,75x is een maat tussen de 2,75 en 2,80.
Daar was ik ooit eens achter gekomen toen ik deze plaatjes gewoon geplaatst had bij het kleppen stellen en er later achter kwam dat de klepspeling nog steeds niet goed was.
Mooie foto reportage hoor :Y.

Klopt precies, heb me er ooit ook al eens over verwonderd.
 
Hallo Robinjo, Tremaljo en eTM,

Ik heb het eigenlijk over een ander plaatje, deze dus:

[afbeelding]

Het plaatje wat op deze foto onder het kettingwiel ligt,
het is maar een dun plaatje van een halve mm ofzo. Stelt geen reet voor. Zit met drie boutjes vast, over de carterdelen heen.
Het tandwiel had ik zo los, nadat ik de lip weer vlak gebogen had. Eigenlijk hoeft het tandwiel niet zo vast te zitten, als het maar goed geborgd zit! Daarom is de ring plaatselijk om de moer gebogen.
Het is zelfs zo, als de twee kettigwielen in een lijn staan, loopt het kleine tandwiel er niet af. Ook al zit ie los, zonder moer dus!

De EOS 5D neemt nog veel te grote fotoos, ook al stel ik hem in op het kleinste formaat en de meeste compressie. De 5D is dan ook een 12,8 MP kamera met een zg full frame sensor.
Omdat fotografie mijn hobbby is, geef ik er aandacht aan.

Vandaag is het frame enzo naar de straler/coater gegaan. Ben benieuwd!!
Als het goed is kost het hele zakie me 120euro. Wanneer het inderdaad 120euro is valt het me reuze mee!

HAPO.

Dat plaatje houd een paar keerringen op hun plek geloof ik, en inderdaad mooie foto's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan