gs750 verherbouw

aller eerst wil ik jou zeggen wat een uber :9~ vette lijn komt er zo in die fiets, dat ziet er echt tof uit.

Heb jij toevallig die 4-1 uitlaat over ;) ? omdat je spreekt over holle pijpen en deze uitlaat mij iets te goed lijkt om te verslijpen.

Wij hebben thuis een GS750 uit '77 staan die wij aan het restaureren zijn en graag zouden wij hier een betere uitlaat opzetten omdat onze 4-1 gescheurd is bij de overgang naar de verrotte demper.

maar als jij toch van plan bent om zelf een uitlaat te creëren valt er misschien wel wat te regelen om te ruilen met bijbetaling vanuit mijn kant *D .
 
aller eerst wil ik jou zeggen wat een uber :9~ vette lijn komt er zo in die fiets, dat ziet er echt tof uit.

Heb jij toevallig die 4-1 uitlaat over ;) ? omdat je spreekt over holle pijpen en deze uitlaat mij iets te goed lijkt om te verslijpen.

Wij hebben thuis een GS750 uit '77 staan die wij aan het restaureren zijn en graag zouden wij hier een betere uitlaat opzetten omdat onze 4-1 gescheurd is bij de overgang naar de verrotte demper.

maar als jij toch van plan bent om zelf een uitlaat te creëren valt er misschien wel wat te regelen om te ruilen met bijbetaling vanuit mijn kant *D .

Dank voor het compliment, 8-)

Wat betreft de uitlaat,
ik kan je daar helaas niet mee helpen, Ik heb deze gs in onderdelen gekocht en de uitlaat was er net als enkele andere onderdelen van het motorblok niet meer bij.

De motor met uitllaat op de foto (die jij denk ik bedoelt)
is niet van mij maar van davedeboer, hij reageerde net als jij in dit topic. :Y
 
Laatst bewerkt:
Cool, deze ga ik volgen! Vind je vorige erg geslaagd!!! :9~
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels het originele frame met het nieuwe framewerk verenigd.

008gsframe.jpg

009gsframe.jpg
 
Daar zit een heel mooi lijntje in, ben benieuwd waar dit op aan gaat!! :Y

Dankzij jou Floris :Y dat lijntje......
Waar dit op aan gaat.... daar ben ik ook benieuwd naar, een beetje racy look lijkt me wel aardig, past wel bij de velgen.
een lange tank die boven de kroonplaat uitkomt met clipons of iets dergelijks.
Eerst het frame verstevigen en een motorblok plaatsen dan maar weer verder zien.
 
Dankzij jou Floris :Y dat lijntje......
Waar dit op aan gaat.... daar ben ik ook benieuwd naar, een beetje racy look lijkt me wel aardig, past wel bij de velgen.
een lange tank die boven de kroonplaat uitkomt met clipons of iets dergelijks.
Eerst het frame verstevigen en een motorblok plaatsen dan maar weer verder zien.

Cool cool, misschien een beetje de kant op van de Engelse stijl, hardtails met een race/streetfighter uitstraling?


gsxr_custom_chop.jpg


HPIM1072.JPG


full
 
Laatst bewerkt:
Die lijken wel op m'n andere GS 8-) 8-) 8-)



Al is mijn achterband niet zoo breed, en heb ik geen harley maar een suzuki (centjes hé )
dit is wat me wel aanspreekt, clipons haast onder de tank dat maakt em verdomd stoer.

Hier eerst maar eens naartoe proberen te bouwen.

.
gallery_5526_172_77258.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een compleet motorblok opgehaald uit Valkenburg,
het blok wat bij het gechopte frame hoorde miste nogal wat onderdelen, 'kheb deze niet horen lopen maar van 2 -1 maken is ook altijd nog een optie.
 
Morgen de schuur weer in het frame aflassen, nu koning winter ons land weer schijnt te verlaten,
blokje gaat rond en vonkt, hopen dat er behalve de cosmetische verder geen schokkende problemen mee zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een compleet motorblok opgehaald uit Valkenburg,
het blok wat bij het gechopte frame hoorde miste nogal wat onderdelen, 'kheb deze niet horen lopen maar van 2 -1 maken is ook altijd nog een optie.

Bij ene Ton?

Laatst ook een cb frame en 2 blokken opgehaald :) moderne caferacert is dat aan t worden
 
Deze staat bij mijn favotieren, ben eens benieuwd waar dit op uitdraaid...

Ziet er allemaal goed uit tot nu toe, vooral die vorige ook :9~
 
Bij ene Ton?

Laatst ook een cb frame en 2 blokken opgehaald :) moderne caferacert is dat aan t worden

Ja inderdaad die had er ook nog een knappe cb750 four staan die was eventueel ook te koop.
En een harley... maar hij reed toch liever met de honda :] :?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gerard, je bent duidelijk vol goede moed begonnen. Ik ben blij dat mijn wannabe GS750 project nu eindelijk eens begonnen is.

(Je werkplaats is trouwens wel iets ruimer en netter dan mijn!)

Ik zal het zeker volgen.
 
Even weer een update, tis alweer ff geleden. 8-)
Ik heb inmiddels de schetsplaten in het frame gelast, daarmee is in ieder geval de achterkant zover gereed.
Nu alleen aan de voorzijde het balhoofd nog, dan kan ze op haar wielen gezet worden en kan het motorblok erin.
012.jpg

006.jpg


Ook de kroonplaten zijn gesneden en kunnen geboord en verder bewerkt worden, dat zal hopelijk ergens in de komende week gaan gebeuren.
kroonplaten.jpg


Verder zijn ook de originele suzuki remschijven pas gemaakt op het yamaha voorwiel.
voorwiel.jpg


Komende week hopelijk de foto's van het frame met motorblok........... :W
 
ook even bij mijn favorieten gezet.

Niet echt mijn smaak maar wel mooi hoe zoiets opgebouwd wordt. En vooral dat het niet half hartig gebeurt.
 
Ach ja 'k doe m'n best maar het blijft wel een low budget project, er zullen toch wel veel oude originele onderdelen terug opgebouwd worden.
 
Laatst bewerkt:
Het verherbouwen staat dezer dagen ff op een laag pitje.
Nu het dan eindelijk weer wat beter weer lijkt te worden ben ik met m'n andere gs aan de slag gegaan om nog wat laatste dingetjes af te maken zodat ik er straks als de zon echt gaat schijnen de weg mee op kan.
Zo moet de voorrem nog ontlucht worden en de remlicht schakelaar aangesloten.
Geduld is zogezegd een schone zaak maar je wordt toch behoorlijk op de proef gesteld als je een voorrem moet ontluchten met alleen de klepel. B|
Ik heb nu een grote injectiespuit waarmee ik de lucht er van onderaf eruit ga proberen te zuigen.

gotta hava a hobby 8-)
 
Het verherbouwen staat dezer dagen ff op een laag pitje.
Nu het dan eindelijk weer wat beter weer lijkt te worden ben ik met m'n andere gs aan de slag gegaan om nog wat laatste dingetjes af te maken zodat ik er straks als de zon echt gaat schijnen de weg mee op kan.
Zo moet de voorrem nog ontlucht worden en de remlicht schakelaar aangesloten.
Geduld is zogezegd een schone zaak maar je wordt toch behoorlijk op de proef gesteld als je een voorrem moet ontluchten met alleen de klepel. B|
Ik heb nu een grote injectiespuit waarmee ik de lucht er van onderaf eruit ga proberen te zuigen.

gotta hava a hobby 8-)

Tip: moet je andersom doen, dus injectiespuit op de nippel v d klauw en dan de remhandel licht inknijpen en met de andere hand de spuit leeg drukken. Dan gaat de lucht naar boven (iets met natuurkunde) omdat de vloeistof de lucht voor zich aan duwt.
Ik doe dit al jaren zo, werkt altijd mits de inhoud van je injectiespuit voldoende is. suc6. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan