GSX 1100 ES

Oke thanks! Waar welke onderdelen moet ik nu bestellen? In ieder geval 9 x drive plate, 9 x driven plates en 6 x springs. Is het verstandig om ook nog andere onderdelen te vervangen nu ik toch bezig ben?

Koppelingsdekselpakking. en als je koppeling rammelt kan je daar een revisiesetje voor krijgen met nieuwe veren voor de backplate en popnagels.
 
Oke, heb weer wat onderdelen verzameld. Omdat ik een ZX9R USD heb aangeschaft, heb ik ook een Kawa wielset op de kop getikt om de voorkant in ieder geval passend te houden.

Via Ebay voor weinug een GSXR1100 achterbrug met assen en linkage gescoord. En nou komt het, het Kawa achterwiel heeft een dikkere (en langere) as dan in de GSXR brug past. Nou weet ik wel dat alles pas is te maken, maar heeft iemand nog tips hoe dat het beste aan te pakken?

@ Robinho, waar haal ik zo'n backplate revisiesetje?
 
Heb een mooie 4 in 1 yoshimura uitlaat gekocht op marktplaats. Verkoper zei dat dat ier voor een oliegekoelde 1100 was....

Alleen is de hartafstand van de bochten compleet anders. Gaat dus niet passen. Nou is mijn vraag, is er verschil in hartafstand tussen de 750 oliekoeler en een 1100 oliekoeler?
 
Nog ff een plaatje van de betreffende uitlaat:

full
 
Oke, heb weer wat onderdelen verzameld. Omdat ik een ZX9R USD heb aangeschaft, heb ik ook een Kawa wielset op de kop getikt om de voorkant in ieder geval passend te houden.

Via Ebay voor weinug een GSXR1100 achterbrug met assen en linkage gescoord. En nou komt het, het Kawa achterwiel heeft een dikkere (en langere) as dan in de GSXR brug past. Nou weet ik wel dat alles pas is te maken, maar heeft iemand nog tips hoe dat het beste aan te pakken?

@ Robinho, waar haal ik zo'n backplate revisiesetje?

GS Zone - Clutches
 
Nou is mijn vraag, is er verschil in hartafstand tussen de 750 oliekoeler en een 1100 oliekoeler?

Dat denk ik wel.
Op mijn EFE(en bijv ook op die van Ron) zit 'n Laser 4-in-2-in-1 bochtenset v.e. '88-'92-er R1100.
Minimale aanpassingen nodig d.w.z. de gaten in de uitlaatflenzen opruimen of sleuven van maken.
Grtz,Fred



p.s. piccie van mijn EFE (in 'n bep. fase) met de Laser-set eronder.
full
 
Heb een mooie 4 in 1 yoshimura uitlaat gekocht op marktplaats. Verkoper zei dat dat ier voor een oliegekoelde 1100 was....

Volgens mij heeft die pijp heel lang op MP gestaan.
Zei toen dat ie onder zijn eigen W vandaan kwam maar dat ie ook onder 'n oliekoeler pastte ...... dat kan dus niet. (zou dus wel verklaren waarom ie niet past)
Is dacht ik (maar weet 't niet helemaal zeker) geen Yoshi-pijp is omdat daar de "kamertjes" aan de binnenkant v.d. pijp zitten.
Dennis(Fighterfan) heeft 'n Yoshi-catalogus uit die tijd en kon 'm daar ook al niet in vinden.
Vroeg er toen €150 voor, dacht ik.


p.s. piccie van (toen nog) mijn R met zoals je ziet de "kamertjes" aan de binnenkant.
full
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft die pijp heel lang op MP gestaan.
Zei toen dat ie onder zijn eigen W vandaan kwam maar dat ie ook onder 'n oliekoeler pastte ...... dat kan dus niet. (zou dus wel verklaren waarom ie niet past)
Is dacht ik (maar weet 't niet helemaal zeker) geen Yoshi-pijp is omdat daar de "kamertjes" aan de binnenkant v.d. pijp zitten.
Dennis(Fighterfan) heeft 'n Yoshi-catalogus uit die tijd en kon 'm daar ook al niet in vinden.
Vroeg er toen €150 voor, dacht ik.


p.s. piccie van (toen nog) mijn R met zoals je ziet de "kamertjes" aan de binnenkant.[afbeelding]


Da's balen... :(

De verkoper zei dat ie niet op zijn waterkoeler pastte, en ging er dus vanuit dat het voor een oliekoeler moest zijn. Maarja, de hartafstand is veel te klein voor een 1100.

De vraag is nu, voor welke fiets is deze uitlaat wel? Ik wil hem graag weer kwijt....
 
hmm.. ook te klein voor een 1100 oliekoeler blok dus?
wat is het? pisbakkenstaal of RVS?

Misschien wat voor mijn 7/12 fighter...moet toch de zaag erin zetten dan..

t' Is gewoon staal, geen RVS. Zit wat oppervlakkige roest op. Demper heeft wel een grote open diameter, dus er zal flink wat herrie uit komen! Materiaal van de demper zelf weet ik niet. Ik denk Alu ofzo. Zal vanaaf 's goed kijken.

Mocht je interesse hebben, dan graag per email
 
JAja, oma, heb niet zoveel tijd tegenwoordig.


Vandaag een poging gedaan de ZX9R vork te monteren. Maar zoals verwacht gaat dit niet zonder aanpassingen.

Nou vraag ik mij af hoe de middelste vorkas normaliter vastzit in de onderste kroonplaat. Is dit gewoon geschroefd?
 
nope, pers passing.

die pen moet er van boven naar onder uit perst worden,

anders breekt je kroon plaat in 2en (dat heeft een lul bij die mijne gedaan, 2 jaar geleden).

Gr.
 
Laatst bewerkt:
nope, pers passing.

die pen moet er van boven naar onder uit perst worden,

anders breekt je kroon plaat in 2en (dat heeft een lul bij die mijne gedaan, 2 jaar geleden).

Gr.


Is dus vrij lastig..... Heeft iemand ervaring met het pas maken van een ZX9R USD voorvork en t-stuk op een GSX (R)? Of is het eenvoudiger om een GSXR 1100 USD te zoeken..... '(

Ik zal zo 's wat plaatjes posten van de grote verschillen
 
Ga eerst eens meten hoeveel verschil er in de lagerpassingen zit, en hoe veel langer of korter de huidige pen is.
 
Hier alvast het verschil :

[imgatt]

Compleet andere pen. Onderste lager lijkt op het eerste gezicht best te passen. Alleen de hoogte van het lager verschilt, maar de hoek is identiek. Hier kan ik dus best een passend lager voor vinden.

Probleem is de bovenkant.... het dikke stuk van de ZX9R as loopt te ver door. Hierdoor past het lager niet. Een mogelijkheid zou zijn om de bovenkant een stukje af te draaien, maar dan krijg ik wellicht een probleem met de interne diameter. Ik zal het ff proberen te tekenen en dan post ik zo ff wat ik bedoel.
 
En nog even een plaatje van hoe de fiets er nu bijstaat. Wilde eigenlijk pas in de winter beginnen, maar ik kon het weer niet laten.... kan ik weer niet rijden.... :(

full
 
Lagers/schalen zijn van de 1100 van '90er en meer modellen hetzelfde....


Yep, helaas heb ik een ZX9R USD gekocht..... hieronder ff een snel schetsje. De rode lijnen zijn de binnenkant. De blauwe lijnen zijn wat ik eraf zou kunnen draaien.

Iemand andere suggesties hoe deze vork pas te maken?

full
 
Ten eerste, die naalden+kooi alleen zijn niet het lager..... Je moet het deel uit het balhoofd er ook uit halen en die buiten diameter opmeten.

Pen afdraaien is opzich best een redelijke optie lijkt me, mits je passende lagers er voor kunt krijgen en je een vulring/bus kunt maken om je lagers nog te kunnen spannen.

Succes ermee.
 
De Kawa-pen past toch wel in het balhoofd?
Dan kan je toch gewoon passende lagers erbij zoeken?
ff zeker weten dat de lengte goed is en klaar.

En anders , kun je de beide pennen niet gewoon omwisselen?
Eruit persen ........ erin persen.
Klaar.
 
Denk dat ik beide t-stukken gewoon even bij Carlow langsbreng (weet ie nog niet overigens). Zag dat hij een bedrijfje in Rotterdam heeft (motormaatwerk). Zij kunnen de as wel pas maken dacht ik zo.

Weet iemand wat voor olie de GSX 1100 ES het liefst heeft?
 
Denk dat ik beide t-stukken gewoon even bij Carlow langsbreng (weet ie nog niet overigens). Zag dat hij een bedrijfje in Rotterdam heeft (motormaatwerk). Zij kunnen de as wel pas maken dacht ik zo.

Weet iemand wat voor olie de GSX 1100 ES het liefst heeft?
als je Carlow Fatlegs bedoelt :9 die is toch(tijdelijk)gestopt??
 
klopt, carlo gaat eerst zen eigen bike opbouwen,

maar een zxr vork heeft idd een flinke lager maat. had er zelf een hoop gelul mee voordat hij eindelijk eens in men bike zat.

maar ik zou idd de gsxr pen erin maken (als het nodig is, gewoon een bus in de kroonplaat boven en onder om het pas te maken).

Gr. steven
 
Denk dat ik beide t-stukken gewoon even bij Carlow langsbreng (weet ie nog niet overigens). Zag dat hij een bedrijfje in Rotterdam heeft (motormaatwerk). Zij kunnen de as wel pas maken dacht ik zo.

Weet iemand wat voor olie de GSX 1100 ES het liefst heeft?

Die van mij heeft het liefst 10W40 halfsynt. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan