GSX 1400 ** The Bullbar ** deel 10 - Bataafse manieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Joop,

kijk eens op het GSX-_1000 forum er staan daar regelmatig setjes op te koop.

volgens mij stond er € 500,- bij die arrows

deze zijn ook leuk ook van het gsx-1000 forum

gr.Peter[afbeelding]
Wauw die zijn mooi, als ik deze zou kopen kan ik ze dan eenvoudig zelf monteren ? zie foto van mijn huidige uitlaat.
rcmtua.jpg
 
klopt peter heb contact gehad die ik had gezien waren nieuw en titanium uitvoering maar ga voor die carbons dus wacht op zijn antwoord en nogmaals bedankt voor het meedenken

en een vraag aan een ieder heeft iemand een linker uitlaatsteun of te ruilen voor een enkelset als het lukt heb ik een laser dualtech te koop
 
Joh, TTS.... onze Bull heeft standaard voor 18 en achter 41 tandjes.
Als je achter 43 tandjes neemt (2 tandjes meer, zo'n mooi tandwiel van Supersprox) dan trek je de keien uit de grond met dat powerpakket van jou.
Bovendien blijft je rubberen slijtbescherming van je achterbrug in goede staat.
Nog een voordeel is, dat je kilometerteller niet te veel gaat afwijken.

TIP; trek de bouten van je nieuwe achtertandwiel niet te hard aan. 60Nm is voldoende.
(in sommige werkplaatshandboeken staat 102 Nm)
[afbeelding]
Dit is die kettinggeleider

Hé Koffiefreak,

Ik ben eens aan het rekenen geweest, maar volgens mij kom ik er niet met 2 tandjes achter extra. Dit komt door de 190/55 achterband i.p.v. de 190/50 band.
Bij 18/43 i.p.v. 18/41 wordt de totale verhouding 5 % korter dan bij het orgineel.
Een 190/55 achterband heeft 3,06 % grotere omtrek dan de orginele achterband.
Als ik dus achter 2 tanden extra heb, is mijn verhouding 1,77 % korter geworden.
Bij 3 tanden extra achter kom ik nog maar op 4,14 %.
4 Tanden extra geeft 6,50 % en 5 tanden extra 8,89 %.

Bij mijn vorige motor de GSX-R 750 SRAD had ik een 8,32 % kortere overbrenging, wat zeer goed beviel, dus ik denk dat ik voor 5 tanden extra ga achter.

Kloppen mijn berekeningen en is een achtertandwiel met 46 tanden wel te koop?
 
Hé Koffiefreak,

Ik ben eens aan het rekenen geweest, maar volgens mij kom ik er niet met 2 tandjes achter extra. Dit komt door de 190/55 achterband i.p.v. de 190/50 band.
Bij 18/43 i.p.v. 18/41 wordt de totale verhouding 5 % korter dan bij het orgineel.
Een 190/55 achterband heeft 3,06 % grotere omtrek dan de orginele achterband.
Als ik dus achter 2 tanden extra heb, is mijn verhouding 1,77 % korter geworden.
Bij 3 tanden extra achter kom ik nog maar op 4,14 %.
4 Tanden extra geeft 6,50 % en 5 tanden extra 8,89 %.

Bij mijn vorige motor de GSX-R 750 SRAD had ik een 8,32 % kortere overbrenging, wat zeer goed beviel, dus ik denk dat ik voor 5 tanden extra ga achter.

Kloppen mijn berekeningen en is een achtertandwiel met 46 tanden wel te koop?
nondeju alfons wa kunde gij rekenen zeg...da gij nie meteen het atheneum het gedaan ..._O-..hi hi
 
Hé Koffiefreak,

Ik ben eens aan het rekenen geweest, maar volgens mij kom ik er niet met 2 tandjes achter extra. Dit komt door de 190/55 achterband i.p.v. de 190/50 band.
Bij 18/43 i.p.v. 18/41 wordt de totale verhouding 5 % korter dan bij het orgineel.
Een 190/55 achterband heeft 3,06 % grotere omtrek dan de orginele achterband.
Als ik dus achter 2 tanden extra heb, is mijn verhouding 1,77 % korter geworden.
Bij 3 tanden extra achter kom ik nog maar op 4,14 %.
4 Tanden extra geeft 6,50 % en 5 tanden extra 8,89 %.

Bij mijn vorige motor de GSX-R 750 SRAD had ik een 8,32 % kortere overbrenging, wat zeer goed beviel, dus ik denk dat ik voor 5 tanden extra ga achter.

Kloppen mijn berekeningen en is een achtertandwiel met 46 tanden wel te koop?

Jeetje TTS,

Je bent behoorlijk aan het rekenen geweest, maar het klopt wel wat je zegt.
Maar hoe kom je aan een 190/55 band ipv. een 190/50 ??
Een 46- tands zal ongetwijfeld te koop zijn, maar dat is een behoorlijk zaagblad, hoor !!
Met een standaard kettinglengte (118 schakels) zal je wiel helemaal naar voren staan.

Ik heb dat al een beetje.....had een 120 schakels ketting gekocht....2 schakels er af gehaald....achteraf had ik die er beter aan kunnen laten zitten.....het kan nog wel, maar mijn achterwiel staat al behoorlijk naar voren. Hij gaat wel lekker de bocht om (kortere wielbasis)
Heb je er ook verhogers op zitten?
 
Hoe moet de achtervering versteld worden? Staat nu op 4 , moet je dan dat kleine schroefje lossen en dan verstellen? Klopt het dat 4 een langere veerweg geeft en 1 korter is, dus stugger veren...?
 
klopt peter heb contact gehad die ik had gezien waren nieuw en titanium uitvoering maar ga voor die carbons dus wacht op zijn antwoord en nogmaals bedankt voor het meedenken

en een vraag aan een ieder heeft iemand een linker uitlaatsteun of te ruilen voor een enkelset als het lukt heb ik een laser dualtech te koop

Hoi Joop,

Ik ben benieuwd Joop of het wat word, ik vind ze wel onwijs mooi,en zo als hij zeg en zo als je kan zien puntgaaf.

ik ben benieuwd

Gr.Peter
 
sjongejonge wat zijn we weer in de dempers !!1 maar je hebt gelijk peetbull ...die carbon dempers zijn ook heel gaaf !!!!
shit weer geen smilies voor mij ........
 
Jeetje TTS,

Je bent behoorlijk aan het rekenen geweest, maar het klopt wel wat je zegt.
Maar hoe kom je aan een 190/55 band ipv. een 190/50 ??
Een 46- tands zal ongetwijfeld te koop zijn, maar dat is een behoorlijk zaagblad, hoor !!
Met een standaard kettinglengte (118 schakels) zal je wiel helemaal naar voren staan.

Ik heb dat al een beetje.....had een 120 schakels ketting gekocht....2 schakels er af gehaald....achteraf had ik die er beter aan kunnen laten zitten.....het kan nog wel, maar mijn achterwiel staat al behoorlijk naar voren. Hij gaat wel lekker de bocht om (kortere wielbasis)
Heb je er ook verhogers op zitten?

Motorbanden (onder andere extreme maten) bestel je gewoon supergoedkoop online bij www.motorbandenmarkt.nl en je kunt op die site motorzaken bij jou in de buurt selecteren die ze er dan voor een vast tarief onder zetten. Een motorzaak 8 kilometer van mij vandaan is bij deze site aangesloten.

Mijn Bull staat wel redelijk ver voorover, want ik heb er inderdaad verhogers onder zitten van 4 cm en ook de achterband is nog eens bijna 1 cm hoger. Het stuurt geweldig (mede door de rondere achterband), maar ik denk niet dat ik het achterwiel veel verder naar voren moet hebben i.v.m. de stabiliteit. Ik zal dus ook een langere ketting moeten hebben.
 

Ik heb beide sites eens bekeken, maar volgens mijn gaat het alleen over aluminium tandwielen. In het verleden heb ik hier geen goede ervaringen mee opgedaan, want deze haddenb ij mij een zeer hoge slijtage.

Is er toevallig een adres in Nederland die stalen tandwielen in de verhouding 18/46 kan leveren met de bijbehorende ketting?
 
Ik heb beide sites eens bekeken, maar volgens mijn gaat het alleen over aluminium tandwielen. In het verleden heb ik hier geen goede ervaringen mee opgedaan, want deze haddenb ij mij een zeer hoge slijtage.

Is er toevallig een adres in Nederland die stalen tandwielen in de verhouding 18/46 kan leveren met de bijbehorende ketting?
hoi,
informeer eens bij STS security&tuning solutions in hoogwoud tel 06 29409001
vr gr erik --- je kunt het ook proberen bij info@mega-moto.nl voor meer info omtrent de ketting en tandwielen
 
Laatst bewerkt:
Hoe moet de achtervering versteld worden? Staat nu op 4 , moet je dan dat kleine schroefje lossen en dan verstellen? Klopt het dat 4 een langere veerweg geeft en 1 korter is, dus stugger veren...?
Onze Bull heeft 6 afstellingen, wat betreft de vering:

ACHTER voorbelasting (grote zwarte knop bovenaan achtervering)
ACHTER uitslag (zwart wieltje onderaan achtervering)
ACHTER kompressie (kleine zwarte knop bovenaan piggybag reservoir)

VOOR voorbelasting (steller bovenaan voorvork)
VOOR uitslag (schroef bovenaan voorvork)
VOOR kompressie (schroef onderaan voorvork)
 
Hoe moet de achtervering versteld worden? Staat nu op 4 , moet je dan dat kleine schroefje lossen en dan verstellen? Klopt het dat 4 een langere veerweg geeft en 1 korter is, dus stugger veren...?

Geesix, ik zie dat je een K4 hebt....dan zullen er ws. geen lekkage problemen optreden bij het verstellen van de vering. De Bull is daar namelijk om berucht, maar voornamelijk de K2 modellen bij het verstellen van de veervoorspanning (grootste zwarte knop aan de zij kant).
Het verdraaien van het knopje boven op de demper zul je geen problemen bij ondervinden.
Het probleem is (was) de veervoorspannings regelaar. Je kunt dat eenvoudig controleren door te kijken naar de kunststof keerring die tussen de twee ringen zit (net boven de zwarte draaiknop)
Is die wit....afblijven ! Is die zwart....voorzichtig zijn. Zit er niks (zichtbaar) tussen...OK
Suzuki heeft nl. 3 types gemaakt.

Ik heb al diverse van die dempers open gehad en er is veel over geschreven, hier en op andere fora. Hij is ook wel te repareren, hoor, maar vervelend karweitje.
full

Meer info nodig.....mail me
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan