GSX 1400 *The Bullbar* part 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry blue maar er is overboden ;( ;( ;(


tuurlijk kan ik dat waarderen gooz.....

nou mn eerste boete is binnen ...... :( 11DB te veel lawaai en daar moet ik 270 harde euro's voor neer leggen :( :X B|

nou nog 90 voor spiegel en 30 voor kenteken


full
 
Laatst bewerkt:
in een ander topic hier op het forum staat iets over een veroordeling van een motorfietsdief.
die is schuldig bevonden en veroordeeld tot een straf van 1 week hechtenis. jawel 1week.

en jij krijgt zo'n achtelijke boete voor die 3 OVERTREDINGEN ???

typisch nederlands, slaat totaal nergens op.
 
tering,dat ze zeiden dat het een dure hobby was hadden ze dit er niet bij verteld.
sterkte man


ze zijn wel snel hoor .....maar ik ga het voor laten komen hoor ...waar haal ik nou ff snel 400 euro vandaan ....er komt nog een nieuwe voordeur compleet aan .....en heb net veel geld uitgegeven ......ergens belachelijk dat als je een wat oudere motor hebt dat je dan geen rechter psiegel erop hoeft :( :( :( en nu bij mijn bike schijn ik een misdrijf te plegen :r :r :r :r belachelijk toch ......dan moeten die ouwe ook een spiegel hebben ....die zit er met 2 min, op .....kl#te politie........vindt het niet gek dat ze niet met respect worden behandeld.



net als toen ik mijn remschijven er net op had zitten :9~ het was s'avonds en reed echt bijna stapvoets (viel bijna om) zonder helm om te luisteren of ik geen gekke geluiden hoor.........reed voor mn garage .....en ja hoor ....dikke prent van zo een k#t van een politie wijf.......70 euro .......... :r :r :r :r hoe misselijk ben je dan .....

zo dat ben ik ff kwijt .... *O* *O* *O*
 
in een ander topic hier op het forum staat iets over een veroordeling van een motorfietsdief.
die is schuldig bevonden en veroordeeld tot een straf van 1 week hechtenis. jawel 1week.

en jij krijgt zo'n achtelijke boete voor die 3 OVERTREDINGEN ???

typisch nederlands, slaat totaal nergens op.
;(


geef mij ook maar een week hechtenis ....zit toch met rug klachten thuis nu .... :Y B|
 
ze zijn wel snel hoor .....maar ik ga het voor laten komen hoor ...waar haal ik nou ff snel 400 euro vandaan ....er komt nog een nieuwe voordeur compleet aan .....en heb net veel geld uitgegeven ......ergens belachelijk dat als je een wat oudere motor hebt dat je dan geen rechter psiegel erop hoeft :( :( :( en nu bij mijn bike schijn ik een misdrijf te plegen :r :r :r :r belachelijk toch ......dan moeten die ouwe ook een spiegel hebben ....die zit er met 2 min, op .....kl#te politie........vindt het niet gek dat ze niet met respect worden behandeld.



net als toen ik mijn remschijven er net op had zitten :9~ het was s'avonds en reed echt bijna stapvoets (viel bijna om) zonder helm om te luisteren of ik geen gekke geluiden hoor.........reed voor mn garage .....en ja hoor ....dikke prent van zo een k#t van een politie wijf.......70 euro .......... :r :r :r :r hoe misselijk ben je dan .....

zo dat ben ik ff kwijt .... *O* *O* *O*


Laat ik maar niet teveel roepen :X maar ik heb totaal geen respect meer voor deze matennaaiers die zelf wel (legaal) op hun politie motortje rondscheuren :( .
Eikels zijn het ik ben ook helemaal klaar met die gasten :r .

Sterkte Blue bull met dat geld had je leukere dingen kunnen doen!!!
 
ach jongens,ik heb ook een klein probleempje.wat gebeurd er als er 45 kilo op je laptop
land. :? :? :? precies je kan op zoek naar een andere. :( :( :( het scherm is daar niet tegen bestand ;( ;( ;( en je hond begrijpt niet wat hij fout heeft gedaan |( |(
 
En wat was er mis met je kenteken dan? Ik wist niet dat een rechterspiegel verplicht is :?


reece ik had mn kenteken niet bij me (gelukkig maar anders hadden ze hem 4 maanden ingenomen en dan kon ik terug komen met de juiste DB)
dus voor die 30 euro laat ik hem maar thuis ;)

rechter spiegel is verplicht ja ...helaas ......weet niet tot welk bouwjaar dat niet verplicht is hoor.
 
@ hansrf.

jij was toch helemaal IN LOVE met die zwart rode van SHIT NO BULL (no bullshit)
die staat nog steeds te koop. is die hele over ????


vind ik nog wel mooi, maar puur om het feit dat ik nog een motor heb,dus inruilen, en het bedrag wat ik er voor krijg, bij inruil :Y

neem van mij aan dat ik bijna van mijn stoel viel.
uiteindelijk gaat het erom wat ik er bij moet doen,
vandaar dat ik gewoon bij een dealer haal. :Y :Y

@ BLUE BULL. ik kan alleen maar je mijn steun beteugen, :Y

ik snap best dat er een wet is. maar hoever moet je doordrijven :? :?
waarschijnlijk moeten ze hun quota nog binnen halen, dmv muggeziffterij B|

en een rechter spiegel verplicht :? :? :?
sinds wanneer dan :? :?
 
ach jongens,ik heb ook een klein probleempje.wat gebeurd er als er 45 kilo op je laptop
land. :? :? :? precies je kan op zoek naar een andere. :( :( :( het scherm is daar niet tegen bestand ;( ;( ;( en je hond begrijpt niet wat hij fout heeft gedaan |( |(
waarom zou je hond moeten snappen dat ie wat fout heeft gedaan als je vrouw op je laptop land ??????????
 
@ algemeen.

mochten jullie soms 2 e-mails of meer krijgen van DE CLUB geef dan ff de adressen door en dan wis ik degene die jullie het minst gebruiken.

bvd jullie leden administrateur
 
Over de verplichting van een rechterspiegel zul je waarschijnlijk niet veel vinden. :N
Volgens mij is "type goedkeuring' hier het toverwoord dat onze "vrienden" :( dan gaan gebruiken.
Origineel zijn er natuurlijk twee spiegels gemonteerd....... En daar mag je dan niets aan veranderen. Hetzelfde geldt voor het geluidsniveau. Dat is bij de 'type goedkeuring' op een bepaald niveau vastgesteld waar je dan niet (teveel) overheen mag.
Geloof me, ik ben ze zeker niet aan het verdedigen, maar het schijnt zo te moeten in ons 'geweldige' landje.........
Ongetwijfeld zal 'de sterke arm' het e.e.a. ontkennen over het "quota" dat gehaald moet worden. Maar ik kan alleen maar zeggen dat het opvalt dat dit soort 'lullige' bekeuringen vaker aan het eind van het jaar worden uitgeschreven........
Zo dat is er uit. Zit me al langer dwars.
Krijg ook zeer regelmatig fanmail van het CJIB........
 
niet zo raar ook. als je in F-16 tempo van hamont naar ewijcksluis gaat op een zonnige zaterdag avond en dat op benzine aangemengd met water
 
nee he he. de inhoud van die bewuste tank is er met bloedspoed doorheen geblazen.
water kreeg geen kans om zich af te stoten van benzine.
is gewoon mee die 1400CC oven in gegaan en verbrand. _O- _O- _O-

O-) vandaar dat ik er ook geen last van heb gehad.
 
tuurlijk kan ik dat waarderen gooz.....

nou mn eerste boete is binnen ...... :( 11DB te veel lawaai en daar moet ik 270 harde euro's voor neer leggen :( :X B|

nou nog 90 voor spiegel en 30 voor kenteken


[afbeelding]


@ Hans ,met wat moest ik je helpen???????



Sorry Bleubull voor je boete,
Maar als ik zo naar uw motor kijk denk ik dat je blij mag zijn dat ze je in Nederland een boete hebben gegeven :(
Als ze je met deze motor in Duitsland ,Eifel,hadden gesnapt had je wat meer problemen denk ik.
Dus uitlaat te lawaaierig,geen rechter spiegel,te kleine linker spiegel, te breed stuur,te kleine pinkers en wie weet wat ze nog aan te merken hadden :X :X :X :X

Groetjes de BELGIXXER
 
Laatst bewerkt:
[
Sorry Bleubull voor je boete,
Maar als ik zo naar uw motor kijk denk ik dat je blij mag zijn dat ze je in Nederland een boete hebben gegeven :(
Als ze je met deze motor in Duitsland ,Eifel,hadden gesnapt had je wat meer problemen denk ik.
Dus uitlaat te lawaaierig,geen rechter spiegel,te kleine linker spiegel, te breed stuur,te kleine pinkers en wie weet wat ze nog aan te merken hadden :X :X :X :X

Groetjes de BELGIXXER~[/quote]


op de knippers zitten E keurmerk op
op de dempers ook

ze moeten gewoon niet zeiken :(
is er iemand hier met een origineel geluid?????
 
Stukje uit RDW documentatie:

Geluid
De motorfiets mag geen overmatig geluid
produceren. Het geluidsniveau mag niet
meer bedragen dan de waarde die is vastgesteld
bij de toelating, vermeerderd met
2 dB(A). Wanneer de waarde niet bekend
is, wordt het volgende maximaal
toegestane geluidsniveau gebruikt:
Cilinderinhoud Max. toegestane waarde
<80 cm3 91 dB(A)
80 - 125 cm3 91 dB(A)
125 - 350 cm3 92 dB(A)
350 - 500 cm3 95 dB(A)
500 - 750 cm3 97 dB(A)
750 - 1000 cm3 100 dB(A)
1000 cm3 103 dB(A)
>1000 cm3 106 dB(A)
Het is belangrijk hierop te letten als de
uitlaat sterk aan slijtage onderhevig is of
als een niet-originele uitlaat is gemonteerd.
Uitlaatsysteem
Het uitlaatsysteem moet gasdicht zijn.


Hele document staat hier.............. (GSX1400Club.eu)

en hier ......................... (rdw.nl)

Kortom:
- maximaal 2 db boven het geluidsniveau tijdens de typegoedkeuring
- als dat niet bekend is dan maximaal 106 db

Er wordt niets vermeld over het E-keurmerk. Lijkt me duidelijk dat als dat keurmerk er niet op staat dat je dan sowieso een prent krijgt.
Maar wat dan als het E-keurmerk er wel op staat en je zit onder de 106 db?????
Iemand?????

Bleu - wat is het bij jou gemeten geluidsniveau?
Het meten moet trouwens ook aan wat eisen voldoen:
- 3 meter van de uitlaat
- meten in een bepaalde hoek van de uitlaat
- geen overduidelijk achtergrondgeluid
- meten bij warme motor

Overigens elke 3 db meer is een verdubbeling van het geluidsniveau......
Lijkt niet veel maar t'id toch echt zo.

Gegevens over knippers ben ik nog aan het zoeken.......
 
OK. Bij mij staat er 88 db op het plaatje. Net gechecked. Dan mag je dus max 90 db produceren of je nou wel of geen e -keurmerk hebt......
Maar dat moet wel 'bewezen' worden door de sterke arm d.m.v. een goede geluidsmeting.......

Niet mijn idee he...... Ik maak alleen sommetjes O-)
Tuurlijk wil ik ook weten wat wel en niet (meer) kan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan