GSX 1400 *The Bullbar* part 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koffiefreak uw technische vraagbaak !

Hoi Peter. Zoals je ws. weet heb ik mijn motordeksels er ook af gehad om ze te laten verchromen. Ik kreeg van mijn dealer het advies om Loctite 5926 te gebruiken. Dat is een elastische vlakkenafdichting. Werkt perfekt, nooit lekkage. Je smeert een klein beetje tussen het rubber en het motorblok...et voilà. Heb je detailplaatjes nodig, even een mailtje sturen.


Hoi techneuten Koffie en Gertie
Bedankt voor de info *O* *O* gaat helemaal goed komen


Gr.Peter
 
Beste GSX 1400 Fans,

bij deze even een vraagje, ik ben zelf bezitter van een Suzuki Bandit 600N en dat bevalt prima, helaas is die al weer van 1996 en dus aan vervanging toe! Ik denk dat dat een hele mooie beginner motor is geweest, maar nu ben ik toe aan het echte werk!!!

DUS; vraag aan de kenners: Wat zijn de Pro's en de nadelen van deze GSX 1400!
Wel eerlijk zijn, he, er zullen ook wel nadelen zijn.... (of toch niet ;-)

Dan nog een vraagje: Er staat er ene in de buurt te koop, is dit wat? Waar moet ik op letten?

http://www.bikes-unlimited.nl/component/option,com_ezrider/task,detail/id,217/Itemid,66/

Deze is schijnbaar ingevoerd uit USA en heeft een mooie Airbrush op de tank en witte blinkers (knipperlichten) en andere uitlaten (geheel open trouwens, decibelKILLER aanschaffen???)



Graag advies,

en bedankt alvast

Danny
 
Laatst bewerkt:
NADELEN????? _O- _O-
Welkom op het forum Qwiktune.
Bij mij waren het alleen lekkende achterveren tot nu toe,bj 2001.
Voor de rest alleen veel plezier aan deze fiets.
Maar ik ben verleden jaar bij een Suzukidealer in Florida geweest en daar eens gevraagd voor wat stuff voor onze bull,en deze antwoorde mij dat deze fiets helemaal niet in de USA te krijgen was en op een motortreffen in Old Town in Orlando kende ze hem ook niet, alleen maar de Hayabusa en GSXR'S.

groetjes Siegie
full
 
Laatst bewerkt:
hoi danny,eigenlijk stel je de vraag aan de verkeerde mensen hier op het forum.
ik bedoel 99% van de mensen hier eten slapen denken en drinken gsx 1400.
de voordelen van een 1400??????????????????????????
ik zou zeggen ga een proefrit maken op dit waanzinnege koppelkanon en ervaar wat hij met je doet.bij alle forumgenoten is een grote grijns op het gezicht getatoeeerd na elke rit op deze fantastische fiets.men zegt overigens dat de 1400 niet echt een stuurfiets is,maar ook daar zijn de meningen over verdeeld(met de vering kan je dusdanig veel instellen dat hij messcherp een bocht door gaat).en dan nog ,wat de 1400 in een bocht zou laten liggen haalt hij op de rechte stukken wel dubbel en dwars in.

nadelen????bij de eerste type's waren de schokdempers achter een zorgen kindje.
sommige modellen hebben wat last van een milieudipje.maar nit echt iets om je zorgen over te maken.verder is de motor een aanslag op je portemonnee m b t pimpen (als je daar gevoelig voor bent)en ten tweede is hij een gevaar voor je rijbewijs.
verder zijn de diverse lagers wel een punt van aandacht daar suzuki het lagervet op de bon heeft gedaan.

en het grootste voordeel is je maakt kenneis met de gezelligste club van nederland.

maar de man met de meeste ervaring waar het de 1400 betreft is toch echt koffiefreak.
deze man heeft er een hbby van gemaakt om in de winter zijn fietes uit elkaar te halen om het seizoen erop met iets totaal nieuws tevoorschijn te komen.als iemand dus weet wat de voordelen en nadelen zijn van de gsx 1400 is hij het wel

dit is wat hij gedaan heeft met een gsx 1400 K2
50sfgg.jpg



en dit is mijn K3
t7lqhd.jpg


en een amerikaanse 1400????wist niet dat die er was

en check ook eens op marktplaats staan er ook een paar.onder andere eentje in schijndel
 
Laatst bewerkt:
Beste GSX 1400 Fans,

bij deze even een vraagje, ik ben zelf bezitter van een Suzuki Bandit 600N en dat bevalt prima, helaas is die al weer van 1996 en dus aan vervanging toe! Ik denk dat dat een hele mooie beginner motor is geweest, maar nu ben ik toe aan het echte werk!!!

DUS; vraag aan de kenners: Wat zijn de Pro's en de nadelen van deze GSX 1400!
Wel eerlijk zijn, he, er zullen ook wel nadelen zijn.... (of toch niet ;-)

Dan nog een vraagje: Er staat er ene in de buurt te koop, is dit wat? Waar moet ik op letten?

http://www.bikes-unlimited.nl/component/option,com_ezrider/task,detail/id,217/Itemid,66/

Deze is schijnbaar ingevoerd uit USA en heeft een mooie Airbrush op de tank en witte blinkers (knipperlichten) en andere uitlaten (geheel open trouwens, decibelKILLER aanschaffen???)



Graag advies,

en bedankt alvast

Danny

Volgens mijn bescheiden mening zijn ze nooit in de USA verkocht. Misschien zijn er een paar via het grijze circuit daar ingevoerd of zo.
Maar het kan ook zo maar een 'engelse' fiets zijn. Er staat wel 'mph' (yards per second of zoiets....... }) }) }) ;) ) op de tellerplaat. En een 'gele kentekenplaat....'. Mmmm...

Waarschuwing: Als je eenmaal een proefrit gemaakt hebt dan ben je verkocht.... :Y

Toevallig vandaag m'n eerste rit van het seizoen gemaakt en m'n lippen zitten nog achter m'n oren ;) ;) ;) De grijns moeten ze er van af slaan...... Eerste rit met de andere dempers. Nou ja, dempers. Ik vrees dat ik ook een setje db-killers kan gaan zoeken want anders rij ik niet lang. Geweldig geluid :9~ maar onze 'blauwe vrienden' zullen het daar niet mee eens zijn...... :( :N
 
Laatst bewerkt:
wwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwww :P

Wat fijn om al deze oprechte meningen te horen binnen het tijdsbestek van 1 NACHT! :}

Ik verwacht dus ook de komende dagen niets anders dan interessante berichten te lezen hierro over het wel en niet aanschaffen van een GSX1400!!!


Tja, komende zaterdag is proefrijdag, ik vrees dat het een heeeleeeee mooie dag gaat worden, maar niet voor mn portomonee ;(

Ik zal waarschijnlijk ook even naar die in Schijndel gaan kijken, heb ik tenminste iets om te vergelijken...!




THX everybody!
 
Dank je wel voor de lovende woorden, Big Bull !
Het is idd zo dat ik aan deze fiets erg verknocht ben. Na ruim 30 motorjaren en 23 modellen motoren te hebben bereden, was ik verkocht toen ik een proefrit op de GSX 1400 had gemaakt. Het rijgemak, het koppel, de remmen, de handling.....grandioos
Aan de ene kant goedmoedig, maar aan de andere kant een beest (lees Bull)
 
Strak sturen kun je nog meer verbeteren door de telescopische voorvork te vervangen door een Upside Down voorvork. . . . .hebben dat nog niet veel GSX-ers gedaan?

full
 
ja hee hallo.
Kijk. Dat een BULL goed is okee. Das bekend.
MAAR ....... Dat clubje van ze. Das natuurlijk uniek. Gezellig. Leuk en leerzaam en hulpvaardig. En gratis. En een mega event op 16 mei bij ac de meern natuurlijk met tour tocht. Dat maakt GSX1400 rijden en bezitten tot een bijzonder iets.

Dus qwiktune proefrijden. Kopen. Lid worden en naar de meeting komen.
Zal ik je meteen maar aanmelden als lid. Kost natuurlijk NIKS.
 
Wie heeft er toevallig nog een linker ophangbeugel voor de uitlaat in de aanbieding,het gaat om de beugel waar de voetsteun van de duo passagier ook aan vast zit.


Niemand,echt helemaal niemand :? :? :? ;( ;( -O- :W
 
ja hee hallo.
Kijk. Dat een BULL goed is okee. Das bekend.
MAAR ....... Dat clubje van ze. Das natuurlijk uniek. Gezellig. Leuk en leerzaam en hulpvaardig. En gratis. En een mega event op 16 mei bij ac de meern natuurlijk met tour tocht. Dat maakt GSX1400 rijden en bezitten tot een bijzonder iets.

Dus qwiktune proefrijden. Kopen. Lid worden en naar de meeting komen.
Zal ik je meteen maar aanmelden als lid. Kost natuurlijk NIKS.

Als ik slaag ben ik zeker ban de partij! Super!!!

PS: de motor die ik ga berijden is een ingevoerde Engelse fiets, op een of andere manier begin ik altijd te twijfelen als er een ingevoerde fiets is, ik denk dat dat komt omdat je de herkomst niet kunt traceren, je weet noit wat er allemaal mee gebeurd is, ik hoop maar niet dat ik me verkoop!!! Misschien nog gooie tips om op te letten???????
 
Hou de km stand in de gaten 16000 mls is ruim 25000 km. ;)
En vraag om garantie liefst bovag,maar volgens mij zijn ze niet bij de bovag aangesloten.
Verders weinig dingen om op te letten goede fietsen en optisch kan je ook een hoop waarnemen toch? krasjes vind je misschien nu niet zo'n ramp,maar gaat op den duur toch irriteren. :Y :Y -O-
Als je twijfelt niet doen,er zijn nog mooie exemplaren genoeg te koop. :] :W
 
ja hee hallo.
Kijk. Dat een BULL goed is okee. Das bekend.
MAAR ....... Dat clubje van ze. Das natuurlijk uniek. Gezellig. Leuk en leerzaam en hulpvaardig. En gratis. En een mega event op 16 mei bij ac de meern natuurlijk met tour tocht. Dat maakt GSX1400 rijden en bezitten tot een bijzonder iets.

Dus qwiktune proefrijden. Kopen. Lid worden en naar de meeting komen.
Zal ik je meteen maar aanmelden als lid. Kost natuurlijk NIKS.


Mooi, mooi , mooi, zodra ik geslaagd ben meld ik me aan! Ik zal er zeker zijn, hardstikke gezellig uiteraard!!!


De BUll waar ik naar ga kijken is ingevoerd uit GB! Op een of andere manier heb ik er dan altijd iets minder vertrouwen in, dat komt waarschijnlijk door het feit dat je zo'n motor niet kunt terugtraceren, je weet nooit waar die precies vandaan komt en indien er iets mee is gebeurd?!??! Iemand nog tips waar ik op moet letten???
 
Kijken of het blok goed droog is, nergens olie lekt.
kijken of de electronica op de klokken goed reageert en alles netjes aangeeft.
Kijken hoe het blok loopt, geen vette rookpluimen bij gasgeven, goed aanslaat
Ga eens op de grond liggen en kijk of de wielen netjes in lijn staan
Speling balhoofd en achterbrug controleren (op de middenbok met 2 personen)
Toestand voorvork, geen lekkende keerringen.

Als het zaterdag droog weer is, wil ik je wel bijstaan. Mijn zus woont in de buurt van Schijndel dus ik kan het dan mooi combineren.
Enige voorwaarde; het weer moet acceptabel zijn...lees; droog
 
Kijken of het blok goed droog is, nergens olie lekt.
kijken of de electronica op de klokken goed reageert en alles netjes aangeeft.
Kijken hoe het blok loopt, geen vette rookpluimen bij gasgeven, goed aanslaat
Ga eens op de grond liggen en kijk of de wielen netjes in lijn staan
Speling balhoofd en achterbrug controleren (op de middenbok met 2 personen)
Toestand voorvork, geen lekkende keerringen.

Als het zaterdag droog weer is, wil ik je wel bijstaan. Mijn zus woont in de buurt van Schijndel dus ik kan het dan mooi combineren.
Enige voorwaarde; het weer moet acceptabel zijn...lees; droog



Beste koffieLEUT!

Ik moet nog even kijken hoelaat ik schijndel ga bereiken komende zaterdag...
Waarschijnlijk in de namiddag!
Ik laat je meteen iets weten zodra ikzelf meer weet! Heel fijn dat je even de tijd neemt!!!


Groetjes en vast bedankt Danny!
 
Laatst bewerkt:
Kijken of het blok goed droog is, nergens olie lekt.
kijken of de electronica op de klokken goed reageert en alles netjes aangeeft.
Kijken hoe het blok loopt, geen vette rookpluimen bij gasgeven, goed aanslaat
Ga eens op de grond liggen en kijk of de wielen netjes in lijn staan
Speling balhoofd en achterbrug controleren (op de middenbok met 2 personen)
Toestand voorvork, geen lekkende keerringen.

Als het zaterdag droog weer is, wil ik je wel bijstaan. Mijn zus woont in de buurt van Schijndel dus ik kan het dan mooi combineren.
Enige voorwaarde; het weer moet acceptabel zijn...lees; droog

kijk dit bedoel ik nou.
waar vind je zulke warme berichten.
waar krijg je zulke hulp, je komt binnen op "vreemd" forum en binnen 24 uur willen ze je bij staan.

als ik nog geen bull zou hebben , dan zou er 1 gaan zoeken.


:} :} :} :} :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan