Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

De gemiddelde racer hou je in de bergen ook goed bij, al is het alleen maar dat je na 2uurtjes al helemaal moe bent van het schakelen op zo'n raceding.
Ben nog niet op het circuit geweest met de 1400, daar heb ik een ouwe gsxr-600w voor.........alleen iets met coronaB|
 
Ik ben niet nieuw hier op het forum, maar wel in dit topic. Na wat jaren testen op verschillende motoren van een op verschillende types van Triumph Daytona 955i tem een Harley Street Bob, kan ik toch niet weerstaan aan de lokroep van een GSX 1400. De bull roept me al jaren, maar steeds kon ik ze afhouden. Nu moet ik er alleen nog eentje vinden :-) . Het is blijkbaar niet zo makkelijk om een leuk exemplaar op de kop te tikken. Als iemand een tip heeft ;-) . Ik hoop snel deel uit te maken van deze groep, ondertussen ook al bijna 7 topics gelezen. Ride on !
 
Hallo, sinds een week de trotse eigenaar van een blauwe 1400, echter de banden zijn al te oud om er nog verantwoord mee te gaan rijden. Ben al op Internet gaan zoeken naar recensies en kom enkele tegen. Nu is mijn vraag aan jullie, wie met welke banden rijdt en wat jullie ervaring hiermee is, dan kan ik op jullie als ervarings deskundigen afgaan, want op You Tube e.d. zie en lees ik alleen maar tegenstrijdigheden.
Alvast bedankt en veel veilige kilometers.
 
Veel nieuwe 1400 rijders zo.....wees allen welkom!

Pirelli diablo supercorsa's zijn mijn favoriet.
heb nu dunlop sport smart, en die vind ik koud bagger, opgewarmd gewoon goed. kwa levensduur zorgt het cuppen dat ze in mijn ogen te vroeg afgeschreven zijn.
Zolang pirelli gereden dat mijn ervaring met de Bridgestone bt020 niet meer van toepassing is (droog goed, regen bagger).

Achter 180 breed vond ik ook niet lekker rijden, maar dat vinden anderen wel weer fijn.

Zoveel zielen, zoveel meningen.
 
Hoi hoi allemaal,

ik ben vanaf gisteren een trotse bezitter van een gsx 1400 k7. Gisteren bijna dood gevroren onderweg met een ritje van 100km brrrr. maaaaar hij staat nu warm en droog 😀

ik ben al langer lid op mf met verschillende motoren. Zelf ook nog een poosje monteur geweest bij een suzuki dealer. Inmiddels een andere richting gekozen. Leuk om allemaal te lezen ook ! prachtige motoren die ik voorbij zag komen in dit topic ook.

over de gsx 1400.. gisteren gekocht met 9400km op de klok in Amsterdam. Helaas nog een gigantische toeter van een uitlaat en een paar dingetjes waar ik mij aan stoor. De storende factor is wat corrosie hier en daar op de zwarte deksels. Hier ga ik nog wel mee aan de slag. Ik hou van strak in de lak namelijk. Verder een erg leuk ding om te rijden !! man man man wat een genot zeg.

zelfs gisteren met gigantische pijn van de kou. Harde wind, regen, onweer en heel veel hagelbuien. Ik dacht halverwege dat ik het niet meer ging redden om thuis te komen van de pijn. Mijn benen waren gevoelloos geworden en handen ook. Bij thuis komst kon ik niet meer staan en lopen ook. Kreeg zelfs de sleutel er niet meer uit. Maar zelfs in deze ellendige omstandigheden dacht ik.. potverdorie wat rijdt dit ding lekker zeg. Wat een genot en wat een rust.
 
Laatst bewerkt:
en dit is hem dan.
 

Bijlagen

  • IMG-20210313-WA0009.jpeg
    IMG-20210313-WA0009.jpeg
    490,5 KB · Weergaven: 23
  • 20210314_093250.jpg
    20210314_093250.jpg
    614,6 KB · Weergaven: 24
ja weinig kmers maar moet zeggen dat ze er vaak wel netter uit zien met meer op de klok. Deze arme soes is niet heel erg netjes gehouden warm en droog
 
Mooie KM stand @whiskeyy enne kan uit ervaring zeggen, die verdubbel je met gemak 😇 m’n eerste jaar met de GSX1400 tegen de 12000 km getikt, 2e jaar 10.000 km. Heb net zoveel kms erop gereden in 2 jaar tijd als de 12 jaar ervoor vorige eigenaren hebben gedaan 🤣

Op mijn K7 bull zat gelukkig al een andere uitlaat. Eerste wat ik heb gedaan was de knipperlichten vervangen 🤗
 

Bijlagen

  • AEEBC46D-F339-4049-9016-9E4503ADDCAC.jpeg
    AEEBC46D-F339-4049-9016-9E4503ADDCAC.jpeg
    319,9 KB · Weergaven: 16
Mooi ding zo ja ! ik kan niet wachten om weer wat te verbouwen haha. Maar welke demper ? dacht eerst aan een yoshimura maar een cobra demper vind ik ook wel mooi eigenlijk.

het is vandaag wel mooi weer om een blokje om te doen 😀
 
Mooi ding zo ja ! ik kan niet wachten om weer wat te verbouwen haha. Maar welke demper ? dacht eerst aan een yoshimura maar een cobra demper vind ik ook wel mooi eigenlijk.

het is vandaag wel mooi weer om een blokje om te doen 😀

Zelf ben ik nogal een purist (of gewoon een zeikerd) en vind ik een Yoshimura het mooiste bij een GSX1400 passen aangezien die bij het merk past (net zoals terimigoni altijd bij Ducati zat, Akrapovic bij Aprilia, Arrow bij Triumph etc etc). Echter gaf het Akrapovic full system aanzienlijk meer koppel/pk's doordat de bochten een grotere diameter hebben dus ben ik daarvoor gegaan. Het liefste had ik een Yoshimura Cyclone 4-2-1 systeem gehad maar die zijn nieuw niet meer leverbaar en 2de hands niet te vinden zonder schade. De Yoshimura dempers zijn nog wel te krijgen.

Over Cobra kan ik niks zeggen want dit is de eerste keer dat ik het merk hoor :p

edit: foto van die van mij met Akra

w9fbEQp.jpg
 
Uhh ja, dat weet ik (rij nu +-18jaar gsx1400). Maar dat betekent niet dat ik het een vooruitgang vind, ondanks de gewichtsbesparing .......:N


Ps, eet liever een botorham minder (doe ik ook niet), vraag maar aan Dutch_Dress.:+

Tja het is lastiger om van een enkele demper model naar een dubbele demper te gaan ivm de collector onder het blok. Je zou dan een systeem van de eerdere jaargangen moeten kopen, nu zijn die nog wel te vinden maar een linker voetsteun met hanger voor een demper is lastiger, gaan vaak voor veel geld op ebay en de gsx1400 fora.
 
Klopt, maar dat is niet mijn probleem gelukkig, heb een k3. O-)
De bos dempers die ik had zijn al lang afgeschreven, waren aan beide kanten bij de linkpijp afgescheurd, en dat na pas 100dkm. :')
Heb nu andere prioriteiten kwa geld uitgeven, dempers komen later weer wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan