ik heb pas carberateurs schoongemaakt toen die even niet helemaal lekker liep
vertel iets meer over de voorgeschiedenis.
als ik dit lees is het op 3 poten gaan lopen niet plotsklaps gebeurd, maar is er iets meer aan voorafgegaan.
Bobines doorgemeten?
Hoe bedoel je?en heeft deze 1 carb voor 2 cilinders.
maar ook 1 bobine voor 2 cilinders.
mmmmhhh, lastig zoeken....
Hoe bedoel je?
controle van bougie, bougiedop en bougiekabel, want bobine stuurt andere cilinder wel goed aan.
meten is weten !
Thanks all voor de reacties=)
Vandaag even verloopstukje voor de compressiemeter gemaakt, paste alleen op dikke schacht.
Hier kwam bij alle 4 het zelfde uit, al was het maar 2,5 bar.
Zal wel aan de meter gelegen hebben
Daarna nog even de bobines vastgehad, daar zat heel groot temperatuur verschil in!
Lijkt me niet te horen
Nu even moed en tijd verzamelen om, als het kleppendeksel er weer op zit bobine's door te meten en/of om te wisselen.
Iemand nog bobines op de schap liggen?=)
Gr Gerrit
iedere cilinder heeft zijn eigen aansluiting op de carb.
Thanks all voor de reacties=)
Vandaag even verloopstukje voor de compressiemeter gemaakt, paste alleen op dikke schacht.
Hier kwam bij alle 4 het zelfde uit, al was het maar 2,5 bar.
Zal wel aan de meter gelegen hebben
Daarna nog even de bobines vastgehad, daar zat heel groot temperatuur verschil in!
Lijkt me niet te horen
Nu even moed en tijd verzamelen om, als het kleppendeksel er weer op zit bobine's door te meten en/of om te wisselen.
Iemand nog bobines op de schap liggen?=)
Gr Gerrit
het zijn duocarbs, dus 1 carb voor 2 cilinders.
dat begreep ik al ja, maar aangezien het probleem maar in 1 cilinder zit dacht ik dat het ook hier nog in zou kunnen zitten. dan moet elke cil natuurlijk wel zijn eigen aansluiting hebben, anders zouden 2 cilinders het probleem hebben
geld ook voor de bobine, heel apart dat 1 minder goed functionerende bobine ervoor zorgt dat er maar 1 cilinder niet wil ipv 2
achso, bedankt voor je uitleg! altijd fijn als iemand de noob even iets duidelijk kan maken met een beetje tekst1 carb heeft 2 gasschuiven/gasnaalden, en 2 stationair en 2 hoofdsproeiers zitten. maar die gasschuiven worden allebei mechanisch omhoog getrokken door het vacuum.
dus het kan wel in een carb zitten dit probleem.
Ik heb samen met Tinus-online z'n carbs schoongemaakt, dus weet precies hoe die carb eruitziet.
Die bobine heeft een - en + kant. > staat in serie.
Dat wil zeggen dat de ene bougiedop van de bobine een - is en de andere een +.
Meestal als de ene kant niet lekker vonkt is de ander ook minder, dat klopt.
dat is tenminste mijn ervaring met die bobines.
maar het kan ook nog aan het pickupsignaal liggen die de CDI van pulsen voorziet.
dat was toen namelijk bij mij een keer het geval,
aan TS; in het geval van een haperende pickupspoel even meten op de CDI stekker.
dit zal een viervoudige stekker zijn op de CDI.
trek deze los en meet op een bereik van 200 ohm, je moet dan waardes meten tussen de 130/180 ohm ongeveer, [dit ongeveer omdat de rotor gedraaid kan zijn in de richting van de spoel en dan krijg je veelal een andere waarde]
maar komen deze waardes ruim erbovenuit, of eronder dan is je spoel stuk.
kan je dat iddg ook weer uitsluiten.
eerst nu eens goed uitzoeken of het probleem electronisch is of dat het aan de carbs ligt.
Thanks all voor de reacties=)
Vandaag even verloopstukje voor de compressiemeter gemaakt, paste alleen op dikke schacht.
Hier kwam bij alle 4 het zelfde uit, al was het maar 2,5 bar.
Zal wel aan de meter gelegen hebben
Daarna nog even de bobines vastgehad, daar zat heel groot temperatuur verschil in!
Lijkt me niet te horen
Nu even moed en tijd verzamelen om, als het kleppendeksel er weer op zit bobine's door te meten en/of om te wisselen.
Iemand nog bobines op de schap liggen?=)
Gr Gerrit
achso, bedankt voor je uitleg! altijd fijn als iemand de noob even iets duidelijk kan maken met een beetje tekstmisschien alles naameten? dus pickup doormeten en de ruimte daarin (als dat van toepassing is op deze motor)
ook de rest van het ontstekings circuit gelijk mee pakken, zelfs de bougie kabels (wat is de normale weerstand die daarover gemeten word?