GSX-R 750 2001 slipt door??

21 jul 2008
22
0
Beste forumleden,

Sinds enige maanden ben ik de trotse eigenaar van een gsx-r 750 uit 2001 met een kmstand van ongeveer 10.500.

Nou heb ik vanmiddag gemerkt dat hij tijdens het rijden even door lijkt te slippen. Als ik in de 2e versnelling vol doortrek dan lijkt hij door te slippen. Het is maar een halve seconde of zo, het toerental vliegt niet omhoog en hij grijpt daarna ineens weer aan en trekt dan gewoon door. Het toerental waarbij dit gebeurt wisselt maar het gebeurt alleen als ik veel of vol gas geef. Ik heb het gemerkt bij 9.000 rpm, 10.000 rpm en 12.500 rpm. Het gebeurt ook alleen in de 2e versnelling.

Nou heb ik nog garantie op de motor dus in principe breng ik hem terug naar de dealer. Het is alleen dat ik hem gekocht heb in Antwerpen en dus wel even moet rijden. Mocht het wat "kleins" zijn en de kosten enigzins meevallen kan het makkelijker zijn om hem hier naar de beun te brengen.

Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank,

Vincent
 
ik denk dat de 2e versnelling kaduuk is.
wat je voelt is het uit de versnelling willen springen van de 2e versnelling.

als het de koppeling zou zijn, merk je dat eerder in de hogere versnellingen dan in de 2e versnelling.
 
als het je plate zijn moet het is elke versnelling zijn ffe een hogere versnelling en dan halverwege je toeren berijk ff kopeling in en meer gas geve en kopeling late schiete vliegen je toere om hoog meer er gebeurd nie veel zijn het je plate doe het niet in z'n 1 of 2e versnelling krijg je wheelies van gewoon 4 of 5
ofzo lekker safe als ie dat ne een paarkeer proberen steeds gelijk terug valt in toeren dan is het idd iets anders dan ga je aan je bak denken check gelijk je radiateur eens op veel steenslag en velge op sneetje maybe circuit fiets op zich niet erg maar dat kan het gerust bak zijn
 

Was vast heel gezellig gisteren? ;) :+

@ts: het is wat bananeman al zij, je 2e versnelling is kaduuk. Bak moet dus open om dit te verhelpen, duur geintje, maar gelukkig heb je nog garantie.
Je kunt er rustig op rijden voor nu, zolang je de bak maar niet teveel belast ("bokken" absoluut voorkomen). Komen vervelende krachten tevoorschijn als dit gebeurt.

Bij een km stand van 10500 vind ik het echter nogal verdacht.... Klinkt alsof er iets niet kosher is met je fiets (km stand/gebruik vorige eigenaar/schakel onkunde etc.).
 
Terug
Bovenaan Onderaan