GSX-R: Srad of niet ???

Riggs

MF'er
7 jan 2005
66
0
Tilburg
Hallo,

Ik vraag me nu al een tijdje af hoe je aan een GSX 600 R van 1997 kunt zien of het een Srad is of juist niet ??? Weet iemand van jullie dit. Alvast bedankt voor de reacties.
 
:? alle GSXR's van dat modeljaar zijn SRAD's.. :?

(behalve misschien de 1100 als die toen nog nieuw geleverd werd.. weet ik eigenlijk niet eens)
 
Alle SRAD modellen hebben ook dat typische ronde (lekkere) kontje vanaf 1996 tot 2000... Maar als je naar de luchtinlaten kijkt kun je het zeker zien....
 
Alle SRAD modellen hebben ook dat typische ronde (lekkere) kontje vanaf 1996 tot 2000... Maar als je naar de luchtinlaten kijkt kun je het zeker zien....

Hier heb ik zo'n gsxr. Is dit nu een Srad of niet???
95630145111062131132651mr.jpg


Enne, hoeveel pk/nm koppel heeft dit model (1997)???
 
de nieuwe modellen zijn srad hoor :)

srad staat voor Suzuki Ram Air Direct dacht ik...
Maar alle modellen met de lompte kont (van 96 tot 2000 ofzo) worden de Srad's genoemd.

kijk anders een op bikez.com Daar staan alle modellen met hun spects op! :)
 
Ja, das een echte SRAD en idd suzuki ram.....Maar alle nieuwe modellen hebben dit inlaatsysteem ook nog hoor. Ps: je hebt ongeveer 115pk
 
Ja, ik d8 ook dat het een Srad was, maar ik heb op de papier van die motor gekeken (motor van collega), en daar staat op dat ie 72 Kw heeft. Wat dus weer overeenkomt met 98 Pk. Dus ik d8, das geen Srad.

Ik wist dat Srad, Suzuki Ram Air Direct betekent. Maar dat is toch geen model, meer een specificatie van een model??
 
de nieuwe modellen zijn srad hoor :)

srad staat voor Suzuki Ram Air Direct dacht ik...
Maar alle modellen met de lompte kont (van 96 tot 2000 ofzo) worden de Srad's genoemd.

kijk anders een op bikez.com Daar staan alle modellen met hun spects op! :)


Boven de 2005 is toch srad :?
 
Dus alle gsx 600 modellen vanaf 1996 zijn Srad'jes?? Hoe verklaar je dan de verschillende Pk's?? Ligt dat alleen maar aan het jaartal???
 
Dus alle gsx 600 modellen vanaf 1996 zijn Srad'jes?? Hoe verklaar je dan de verschillende Pk's?? Ligt dat alleen maar aan het jaartal???

omdat er (iig 3) totaal verschillende modellen zijn. en die 3 hebben dus allemaal SRAD. srad is niet echt een type, maar staat heel groot srad op de modellen with the big ass, en die noemen ze daarom voor het gemak maar srad :)
 
srad staat voor het type luchtinvoer,

Maar heb je ook een gsx 600 r uit '97 zonder dat srad systeem???
En hoe kun je dat dan zien..

Ik zie net hierboven dat ze allemaal Srad'jes zijn :S
 
Nee, lees nou ff goed. Alles is SRAD. Suzuki vond het gaaf om het toen op de kont te zetten. Zoals sommige auto`s aanduidingen hebben dat ze iets hebben, bv 4wd, terwijl elke auto van die reeks dat heeft.

Staat idd alleen maar voor de luchtinvoer, andere merken hebben het ook. De types van `96 tot `00 600cc worden ook wel sradjes genoemd, ipv ze bij het type nummer te noemen zoals de W en K reeksen.

750 cc`s zijn die zoals aangegeven van 750 jes tussen 96 en 99.

Verschillende peekaa`s verklaar je door de vooruitgang :? Ze lepelen niet iedere precies hetzelfde blok in een nieuwe motor, voor jou informatie. Die toevoeging hebben ze er op de kont maar vanaf gehaald, tis ook niet meer zo nieuw he, dan staat het misschien suf :z

zoals 5-speed achterop een auto...beetje kansloos niet?

s4s
 
Inderdaad zijn alle GSX-R'en vanaf die bouwjaren SRAD, de 600, 750, 1000, 1300 en ook de TL1000. Suzuki is na het model met de bolle kont gestopt met het op de kont zetten van SRAD.

Het vermogen moet inderdaad 115 pk zijn, ik denk daarom dat je een ex-Duitser te pakken hebt, in Duitsland werden tot één of twee jaar geleden veel sportmotoren met maximaal 98 pk geleverd. Dit deden ze omdat ze dan een gigantische korting op de verzekeringspremie kregen. :} (of werden de anderen nou juist duurder... :X )

Nu zijn ze daar trouwens mee gestopt (heb ik me laten vertellen).
 
Als ik het goed heb begrepen is het aantal KW's dat op je kenteken staan
het aantal kw's dat wordt gemeten zonder het efect van het srad systeem.
Maar volgens mij is 115 pk wel een beetje te veel van het goede. Volgens mij
moeten ze 105pk hebben inclusief de werking van het srad systeem.

Ik had precies dezelfde motor als jij en die van mij heb ik naar dynojet van
der meer gebracht. Hij had bij aankomst 96,9pk en bij vertrek 99,2pk. Dit is ook
allebei zonder het srad effect.

MzzL

En veel :] plezier
 
Was dat vermogen aan het achterwiel of aan de krukas? Dan zou het wel kunnen kloppen denk ik:

zo'n 98 tot 105 pk achterwiel = 115 pk krukas?
 
Terug
Bovenaan Onderaan