GSX R1000 en Hayabusa 1300

En meer vanwege de gunstige aerodynamische vormgeveving, in sommige ogen mag de Busa er "lomp" uitzien, het is nog steeds de motor met de laagste Cw-waarde. Dat is iets wat mij persoonlijk wel aanspreekt.

Das zeker waar... blijkbaar ging functie boven styling... Smaken verschillen, maar er zullen genoeg busa's verkocht worden.
 
Is weer appels met peren vergelijken, de 2005 gsxr is nog niet echt getest. Op het recht stuk zullen zware jongens het wel winnen en op het circuit de 1000's. Verder is het op top rijden hier in ons landje een beetje moeilijk.
 
Als je zo'n powerslave bent, zou je toch eens een zx10 moeten proberen.
Just for fun :+

Die van mij heeft 160 aw pk's is ongeveer gelijk aan die van de busa.

Ciao

PS Busa ook kicken
 
this niet alleen de pk's en het koppel die bepalen welke motor sneller is (bij een sprintje)

ook is het zeer van belang hoe de motoren gegeared zijn.

verder kan gewicht, wielbasis en gewichtsverdeling een gunstige rol spelen bij een stoplichten sprintje.

een gsx zal eerder de neiging hebben (bij dezelfde acceleratie) z'n voorwiel te liften.
 
Wat intresseerd het mij nou of mijn Busa 0,1 sec langzamer of sneller is of dat hij 9km/h harder of zachter loopt. We (gix 1000,Busa) zijn in elk geval sneller dan 93% van alle in NL rond rijdende motoren!!!
33.gif
 
Wat intresseerd het mij nou of mijn Busa 0,1 sec langzamer of sneller is of dat hij 9km/h harder of zachter loopt. We (gix 1000,Busa) zijn in elk geval sneller dan 93% van alle in NL rond rijdende motoren!!!
(Afbeelding)


Leuke Topic.
Waarom hebben jullie me niet even gebeld ?

Koning Hayabusa is hier.
Okay , ik zal kalm aan doen.

De GIXXER 1000 is een leuke machine !
GIXXER 1000 in nieuwe vorm schijnt scherper door de bocht te kunnen
dan de Busa , dat zeggen ze.


 
Laatst bewerkt:
Leuke Topic.
Waarom hebben jullie me niet even gebeld ?

Koning Hayabusa is hier.
Okay , ik zal kalm aan doen.

De GIXXER 1000 is een leuke machine !
GIXXER 1000 in nieuwe vorm schijnt scherper door de bocht te kunnen
dan de Busa , dat zeggen ze.

Ik vond je eerdere berichtje leuker hoor KING.... :+
 
hebbe we die dropl*l ook weer.........

Man wanneer leer je nou eens dat de Busa niet de snelste motor is.
Das een harley namelijk. Heb ik je al eerder verteld maar blijkbaar geloof je me niet. En die heeft geen turbos nodig.
Zelfs de M1 van rossi is sneller dan jouw turbobusa.
En die doet het met 990 cc. Heeft ook een veel betere stroomlijning.
 
De betere stroomlijn van de Busa zal op hoge snelheid zwaar meewegen. De top van de Busa zal dus wel hoger zijn, waarschijnlijk. Verder is 2pk verschil niet echt boeiend. De individuele spreiding is groter dan dat, dus je kunt eigenlijk niet echt van een verschil spreken.

Welke sneller accelereert is moeilijk te zeggen. De Busa heeft meer koppel, maar daar staat tegenover dat ie ook een stuk zwaarder is. Anderzijds zal het bij de Busa, door het hogere gewicht en de langere wielbasis, een stuk eenvoudiger zijn om het voorwiel aan de grond te houden bij sprinten waardoor je mogelijk toch harder op kunt trekken. Tenslotte hangt het natuurlijk ook erg van de gearing af.


Daarbij :
De Busa is uit 98 - 99 (technisch nauwelijks gewijzigd) en rijdt af fabriek , met een op alle fronten TERUG GETUNED motorblok.
Ofwel een 1300 cc motor welke tegen de 11.000 toeren max. draait.
Sterk gesmoord zowel electronisch als mechanisch.
Daarbij het gewicht van de Busa meerdere tientallen kilo's zwaarder.

De GIXXER 1000 is op en top opgevoerd naar de laatste stand der techniek en perst uit 1000 cc thans een paar pk meer dan de Busa.
Draait veel hoger toerental en is een racer pur sang.
(Nog altijd veel minder koppel door minder aantal cc's).

Ten tweede :
De GIXXER 1000 2005 is met juiste rijder ZEKER eerder van de plaats en behoudt
haar voorsprong tot ver in alle versnellingen.
Voorbij de 299 zal ie niet komen door de begrenzer.
Dan komt de Busa 99 voorbij.
De teller van de Busa rijkt tot 340 km per uur en ze zal deze ZEKER halen.
Verschil is dus 50 km per uur.

Ten derde :
De GIXXER 1000 is zeker WEL een waardige tegenstander voor de sprint
alleen tegen een standaard fabrieks Hayabusa.
Dat komt dus omdat de standaard Hayabusa geremd wordt.
Haal de rem eraf en je krijgt een monster van een motor.
Die veel verder in pk en koppel gaat dan zelfs een GP racer.

Het 1300 cc blok is gemakkelijk in staat tot 3x meer pk en koppel.
Een onvoorstelbaar sterk motorblok en totaal concept.
Dat is allemaal binnen het werkgebied van de Busa en hoort bij deze
beschouwing tussen beide motoren.
Dat maakt de Busa zoveel meer dan b.v. een GIXXER 1000.

Of mag ik dat allemaal weer niet zeggen ?
Worden we dan weer boos ?
 
Zinloos dit.
Ga je hard rechtdoor, zit je veel op de snelweg, koop een Busa.
Wil je lekker raggen, koop een gixxer1000.

Het is zoooo simpel. ;)
 
Daarbij :
De Busa is uit 98 - 99 (technisch nauwelijks gewijzigd) en rijdt af fabriek , met een op alle fronten TERUG GETUNED motorblok.
Ofwel een 1300 cc motor welke tegen de 11.000 toeren max. draait.
Sterk gesmoord zowel electronisch als mechanisch.
Daarbij het gewicht van de Busa meerdere tientallen kilo's zwaarder.

De GIXXER 1000 is op en top opgevoerd naar de laatste stand der techniek en perst uit 1000 cc thans een paar pk meer dan de Busa.
Draait veel hoger toerental en is een racer pur sang.
(Nog altijd veel minder koppel door minder aantal cc's).

Ten tweede :
De GIXXER 1000 2005 is met juiste rijder ZEKER eerder van de plaats en behoudt
haar voorsprong tot ver in alle versnellingen.
Voorbij de 299 zal ie niet komen door de begrenzer.
Dan komt de Busa 99 voorbij.
De teller van de Busa rijkt tot 340 km per uur en ze zal deze ZEKER halen.
Verschil is dus 50 km per uur.

Ten derde :
De GIXXER 1000 is zeker WEL een waardige tegenstander voor de sprint
alleen tegen een standaard fabrieks Hayabusa.
Dat komt dus omdat de standaard Hayabusa geremd wordt.
Haal de rem eraf en je krijgt een monster van een motor.
Die veel verder in pk en koppel gaat dan zelfs een GP racer.

Het 1300 cc blok is gemakkelijk in staat tot 3x meer pk en koppel.
Een onvoorstelbaar sterk motorblok en totaal concept.
Dat is allemaal binnen het werkgebied van de Busa en hoort bij deze
beschouwing tussen beide motoren.
Dat maakt de Busa zoveel meer dan b.v. een GIXXER 1000.

Of mag ik dat allemaal weer niet zeggen ?
Worden we dan weer boos ?

He smurf...teller haalt ie 340 niet echte...Teller van K5 stopt ook bij 299 maar gaat dan eigenlijk gewoon nog door hoor.
Als ik met mn zx10r in mn 6 299 rij heb ik nog zo'n 1500 tpm over. Tuurlijk overdrijft ie maar dat doet die van de busa ook. 340 teller is 300 echt.
uit een 1000 kunne ze veel meer halen maar dat wordt niet gedaan op dit moment. Ze bouwen het steeds rustig op. Heeft geen zin om in een keer een 200 rearhp fiets te verkopen. Komen alleen maar problemen van.
Daarnaast is de rideability veel beter van de k5 dan een busa.
Meeste rijders willen er sportief mee rijden en dat gaat met een busa gewoon minder.
 
Daarbij :
De Busa is uit 98 - 99 (technisch nauwelijks gewijzigd) en rijdt af fabriek , met een op alle fronten TERUG GETUNED motorblok.
Ofwel een 1300 cc motor welke tegen de 11.000 toeren max. draait.
Sterk gesmoord zowel electronisch als mechanisch.
Daarbij het gewicht van de Busa meerdere tientallen kilo's zwaarder.

De GIXXER 1000 is op en top opgevoerd naar de laatste stand der techniek en perst uit 1000 cc thans een paar pk meer dan de Busa.
Draait veel hoger toerental en is een racer pur sang.
(Nog altijd veel minder koppel door minder aantal cc's).

Ten tweede :
De GIXXER 1000 2005 is met juiste rijder ZEKER eerder van de plaats en behoudt
haar voorsprong tot ver in alle versnellingen.
Voorbij de 299 zal ie niet komen door de begrenzer.
Dan komt de Busa 99 voorbij.
De teller van de Busa rijkt tot 340 km per uur en ze zal deze ZEKER halen.
Verschil is dus 50 km per uur.

Ten derde :
De GIXXER 1000 is zeker WEL een waardige tegenstander voor de sprint
alleen tegen een standaard fabrieks Hayabusa.
Dat komt dus omdat de standaard Hayabusa geremd wordt.
Haal de rem eraf en je krijgt een monster van een motor.
Die veel verder in pk en koppel gaat dan zelfs een GP racer.

Het 1300 cc blok is gemakkelijk in staat tot 3x meer pk en koppel.
Een onvoorstelbaar sterk motorblok en totaal concept.
Dat is allemaal binnen het werkgebied van de Busa en hoort bij deze
beschouwing tussen beide motoren.
Dat maakt de Busa zoveel meer dan b.v. een GIXXER 1000.

Of mag ik dat allemaal weer niet zeggen ?
Worden we dan weer boos ?

boos? neh, mij heb je wel overtuigd en zou (voorheen ook al) de busa zeker boven de gixxer1000 prefereren ;)
 
hebbe we die dropl*l ook weer.........

Man wanneer leer je nou eens dat de Busa niet de snelste motor is.
Das een harley namelijk. Heb ik je al eerder verteld maar blijkbaar geloof je me niet. En die heeft geen turbos nodig.
Zelfs de M1 van rossi is sneller dan jouw turbobusa.
En die doet het met 990 cc. Heeft ook een veel betere stroomlijning.

dees islEkkur sneeller dan dye harlie


full


belachelijk lullen kunnen we allemaal....

ik lekker beter dan jou
 
daarnaast kun je er nog zoveel moois van maken met als basis het blok,frame, remmerij en voor en achtervork ;)

zal nog een hele tijd moeten sparen maar ooit komt er een busa :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan