GSX R1000 en Hayabusa 1300

full


deze zitten in een of andere race kar, twee hayabusa turbo blokken, brengen samen zo'n 1000pk
 
De 1000 is een echte super (als niet hyper)sport fiets, licht, hoog topvermogen en relatief oncomfortabel.

De busa is meer een tour/sport fiets (lange afstandskanon) relatief zwaar, bakken koppel en best comfortabel.

In mijn ogen 2 fietsen die niet echt te vergelijken zijn...


Persoonlijk niet met deze mening eens.
Hahahahahahahahahahahahahaha.
 
Laatst bewerkt:
He smurf...teller haalt ie 340 niet echte...Teller van K5 stopt ook bij 299 maar gaat dan eigenlijk gewoon nog door hoor.
Als ik met mn zx10r in mn 6 299 rij heb ik nog zo'n 1500 tpm over. Tuurlijk overdrijft ie maar dat doet die van de busa ook. 340 teller is 300 echt.
uit een 1000 kunne ze veel meer halen maar dat wordt niet gedaan op dit moment. Ze bouwen het steeds rustig op. Heeft geen zin om in een keer een 200 rearhp fiets te verkopen. Komen alleen maar problemen van.
Daarnaast is de rideability veel beter van de k5 dan een busa.
Meeste rijders willen er sportief mee rijden en dat gaat met een busa gewoon minder.

Goed , je hebt een GIXXER :

299 op je GIXXER teller is dus 270 echte kilometers - dat is een.
De Busa gaat tot 340 + ( dus 350) is dus 310 echte kilometers - dat is twee.
Beide lopen ietsje uit maar verschil blijft 40 km in de topsnelheid.

En dan het woord sportief.
Ik weet niet wat jij daarmee bedoelt.
Wat bedoel jij met sportief ?

Rideability ?
Allemaal vage begrippen waarachter ik me niet verschuil.
Van mij part , je gaat je gang maar.

Maar weet :
als ik een ZX of GIXXER ooit weer tegenkom en we staan
voor de lichten , ik verscheur em als papier .... verbrand em
en burn nog eens na over het achtergebleven as !

Is dat misschien de betekenis van sportief ?
Want als dat het is dan ben ik dat .. sportief.

Cheers Mate !
 
Puur op topsnelheid loopt de hayabusa harder als het op racen aan komt[ circuit, bochten] maakt elke 600 750 of 1000 gehakt van een busa.
 
Laten we de discussie over de topsnelheid maar beëindigen. O.a. Netelenbos heeft er met haar drukte rond de Hayabusa voor gezorgd dat Suzuki de Hayabusa en Kawa de ZX-12R hebben begrensd op topsnelheid. Geen van beide machines loopt nog 300 km/h.

Qua topsnelheid zijn de verschillen met sportfietsen als GSX-R1000 en ZX-10R verwaarloosbaar klein omdat deze fietsen ook 295 echte km/h lopen.

Voor de rest: de absoluut snelste motorfiets (in originele staat uiteraard) bestaat niet meer. De topmodellen van de Japanse fabrikanten liggen erg dicht bij elkaar.
 
kan je hem wel wijs maken maar dat heeft geen zin.
Als je aan hem vraagt of je een versnellingsbakdiagram wil maken snapt ie t volgens mij niet. Kijk vanavond wel ff of ik zoiets kan maken op de PC.
Kan je gelijk zien hoe de top zou moeten zijn (echte km).
Grappige is dat ie een turbobusa vergelijkt met een zx10. :? :? Niet echt eerlijk lijkt me. Kijk je naar de dragraces in engeland (PB/streetfighter dan is de busa een van de minst gebruikte dragfietsen (edit ongeblazen ed).
R11 en efe/katana's worden het meest gebruikt. Als de busa echt zo goed is waarom die dan niet????
Ga voor de grap maar eens naar santa pod kan je het zo zien.
 
kan je hem wel wijs maken maar dat heeft geen zin.
Als je aan hem vraagt of je een versnellingsbakdiagram wil maken snapt ie t volgens mij niet. Kijk vanavond wel ff of ik zoiets kan maken op de PC.
Kan je gelijk zien hoe de top zou moeten zijn (echte km).
Grappige is dat ie een turbobusa vergelijkt met een zx10. :? :? Niet echt eerlijk lijkt me. Kijk je naar de dragraces in engeland (PB/streetfighter dan is de busa een van de minst gebruikte dragfietsen (edit ongeblazen ed).
R11 en efe/katana's worden het meest gebruikt. Als de busa echt zo goed is waarom die dan niet????
Ga voor de grap maar eens naar santa pod kan je het zo zien.


Iets over EERLIJK :

Jij hebt het over het begrip "eerlijk" en jij vergelijkt je 160 kilo
wegende ZX met de 220 kilo wegende standaard Busa.
Nee ... dat is WEL eerlijk ?

Bedoel ik.

Dus ik ben zo slim om in te zien , dan eerlijk slechts een woord zonder
enige betekenis is.
Met andere woorden : "Life Sucks" , dat ken ik ook niet.

Dan rest er slechts een ding : feiten.

a) ik blaas lucht in mijn Busa en bereik 350 pk op het achterwiel.

b) jij blaast rijwind in je ZX en komt niet verder als 160 pk.

Slechts feiten - meer dan dubbel aantal pk's en dat vinden de loosers
natuurlijk NIET EERLIJK , erg gemakkelijk hoor ....

Rest my case , Judge !
 
Iets over EERLIJK :

Jij hebt het over het begrip "eerlijk" en jij vergelijkt je 160 kilo
wegende ZX met de 220 kilo wegende standaard Busa.
Nee ... dat is WEL eerlijk ?

Bedoel ik.

Dus ik ben zo slim om in te zien , dan eerlijk slechts een woord zonder
enige betekenis is.
Met andere woorden : "Life Sucks" , dat ken ik ook niet.

Dan rest er slechts een ding : feiten.

a) ik blaas lucht in mijn Busa en bereik 350 pk op het achterwiel.

b) jij blaast rijwind in je ZX en komt niet verder als 160 pk.

Slechts feiten - meer dan dubbel aantal pk's en dat vinden de loosers
natuurlijk NIET EERLIJK , erg gemakkelijk hoor ....

Rest my case , Judge !

Ik vind jouw replies altijd weer geweldig. Ga vooral nog lang zo door. :}
(meen ik serieus)
 
Iets over EERLIJK :

Jij hebt het over het begrip "eerlijk" en jij vergelijkt je 160 kilo
wegende ZX met de 220 kilo wegende standaard Busa.
Nee ... dat is WEL eerlijk ?

Bedoel ik.

Dus ik ben zo slim om in te zien , dan eerlijk slechts een woord zonder
enige betekenis is.
Met andere woorden : "Life Sucks" , dat ken ik ook niet.

Dan rest er slechts een ding : feiten.

a) ik blaas lucht in mijn Busa en bereik 350 pk op het achterwiel.

b) jij blaast rijwind in je ZX en komt niet verder als 160 pk.

Slechts feiten - meer dan dubbel aantal pk's en dat vinden de loosers
natuurlijk NIET EERLIJK , erg gemakkelijk hoor ....

Rest my case , Judge !


Vewrhoudingsgewijs droppert!!!!
Ik heb volgens jouw 160 droog( is 170) maar is ook maar een 1000 cc
Jouwes weegt 217 maar is een 1300 cc. ik weeg wel 47 kilo lichter maar jij hebt 300 cc meer. Verhoudingsgewijs hetzelfde ong. Maar een turbo dr op is echt valsspelen. Dan jouw feiten. 350 achterwiel is leuk maar op het circuit heb je dr niks aan (aangezien ik er vaak te vinden ben). En ik vind rechtdoor denderen ook wel leuk maar na een paar km heb ik dat wel gehad. Hard rechtdoor kan iedereen. Daarnaast heb ik geen 160 pk maar ff wat meer. Maar dat maakt niet uit.
Ik heb er toendertijd ook over nagedacht om er een turbo op te zetten.
(340 pk kit van holeshot) maar heb er vanaf gezien. Waarom??? Ik vond het mooier en leuker om een aparte ZX10R te maken die niet zo dertien in dozijn is.
 
Vewrhoudingsgewijs droppert!!!!
Ik heb volgens jouw 160 droog( is 170) maar is ook maar een 1000 cc
Jouwes weegt 217 maar is een 1300 cc. ik weeg wel 47 kilo lichter maar jij hebt 300 cc meer. Verhoudingsgewijs hetzelfde ong. Maar een turbo dr op is echt valsspelen. Dan jouw feiten. 350 achterwiel is leuk maar op het circuit heb je dr niks aan (aangezien ik er vaak te vinden ben). En ik vind rechtdoor denderen ook wel leuk maar na een paar km heb ik dat wel gehad. Hard rechtdoor kan iedereen. Daarnaast heb ik geen 160 pk maar ff wat meer. Maar dat maakt niet uit.
Ik heb er toendertijd ook over nagedacht om er een turbo op te zetten.
(340 pk kit van holeshot) maar heb er vanaf gezien. Waarom??? Ik vond het mooier en leuker om een aparte ZX10R te maken die niet zo dertien in dozijn is.

yeah right 340 pk met je zx 10 :? ....??? dat bereik je nooit, of je moet em helemaal maximaal tunen (dan red je misschien 280 op het achterwiel), maar dan gaat ie ook niet echt lang mee

_O- _O-
 
Zie bigcc knulletje....


Big CC ZX10R Turbo system makes 310bhp 24/09/2004
The all new ZX10R Turbo bike from Big CC Hybrid Turbo systems has been finished with good results. 6psi of boost @ 212bhp & 17psi of boost @ 310bhp with enough scope to easily pull 350bhp on the Kawasaki.Refer to Big CC Turbo projects for further info.


Heb ze toen gesproken en dr was toen al meer dan 15000 km mee gereden zonder problemen...........
 
Ik vond het mooier en leuker om een aparte ZX10R te maken die niet zo dertien in dozijn is.
[/quote]

foto's.....?... :9

ps..heb wel eens proefgereden op de zx-10r :9~
maar was doen bang dak mn rijbewijs wel erg snel kwijt zou zijn.(+motor)
laat staan als dr een turbo op zit.....
})
 
Terug
Bovenaan Onderaan