Gsxr 1000 K2 turbo

............maar kan maar geringe info vinden hier in nederland waar ze complete kit's verkopen of op maat maken ...............
kan 1 nl site vinden met Rotrex compressoren en een paar in het buitenland maar meer niet, iemand nog wat info en tip's.

Godsamme , jij bent echt erg ........................... |(
In de laatste reactie vóór jouw reactie ........ dus 'n cm of 4 bóven jouw reactie staat hét adres in NL over turbo-systemen. :W
 
Godsamme , jij bent echt erg ........................... |(
In de laatste reactie vóór jouw reactie ........ dus 'n cm of 4 bóven jouw reactie staat hét adres in NL over turbo-systemen. :W

Maak je niet zo druk joh opa, dat kost je je hart. :W
 
Laatst bewerkt:
Ik stel voor een eigen topic over een SC te starten

Wil dit nog wel even kwijt

En hij is op lpg :]

Hij rijd zo`n 50 D KM per jaar er mee en heeft al diversen ZZRen over de 200D km gezet

Daar word je toch sprakeloos van :+

SUC6 met bouwen :Z

:W
 
Mooi ding :}. Hij heeft er wel een EGT sensor op zitten zo te zien. Vraag me wel vaker af in hoeverre je de koelende werking van vloeistof (benzine) mist bij LPG.

Denk dat ze gek worden bij een duits keuringsstation _O-.
 
Laatst bewerkt:
Godsamme , jij bent echt erg ........................... |(
In de laatste reactie vóór jouw reactie ........ dus 'n cm of 4 bóven jouw reactie staat hét adres in NL over turbo-systemen. :W

2 keer "rond" de tafel gezeten met Mr Rotrex en consorten.............is n centrifugaal compressor met n soort planetaire overbrenging dmv rollen (gepatenteerd)

TTS UK maakt vaker wat hiermee
http://www.tts-performance.com/catalog/index.php?cPath=509
 
2 keer "rond" de tafel gezeten met Mr Rotrex en consorten.............is n centrifugaal compressor met n soort planetaire overbrenging dmv rollen (gepatenteerd)

TTS UK maakt vaker wat hiermee
http://www.tts-performance.com/catalog/index.php?cPath=509

idd die site had ik ook gevonden via Rotrex, meer is er niet echt.
zat eerst te denken om een turbo op een motor te zetten, maar toen kwamen er een paar waarom geen compressor eerder en betere vermogensoverbrenging.
Dus een beetje twijfel geval geworden.
 
Z1000-Kompressor.JPG


z1000-kompressor-2.jpg

http://www.rf-biketech.de/cgi-bin/contray/contray.cgi?DATA=&ID=000021001&GROUP=028
 
Ik ga daar niet rijden,mij te gevaarlijk... ;)


vandaag nog wat gemapt,voornamelijk de koude start en de gasrespons....

...ook nog een vermogensrun gedaan....192 pk...

Met een grote omweg naar huis om de lambaregeling nog wat meer z'n werk te laten doen,en de motor rijdt alweer een stukje beter..
 
Ik ga daar niet rijden,mij te gevaarlijk... ;)


vandaag nog wat gemapt,voornamelijk de koude start en de gasrespons....

...ook nog een vermogensrun gedaan....192 pk...

Met een grote omweg naar huis om de lambaregeling nog wat meer z'n werk te laten doen,en de motor rijdt alweer een stukje beter..

o,ja snap het al, er zitten bochten in :?
 
Dag Richard.

Okay: (dat betekent dus geen zin om alles weer door te lezen) primary target was:

Het idee is vooralsnog om een systeem te bouwen wat qua techniek superieur is ten opzichte van de gsxr 1100 turbo die ik eerst had ...

Is dat voor je gevoel gelukt?
En ik bedoel dan ook: hoe/wat/waarom is ie superieur qua techniek aan de 1100?
Die had ff H O N D E R D pk meer aan boord én ging nooit stuk.
Ik heb nul verstand van turbo-fietsen maar heb vaak genoeg gelezen dat de 1000 er eigenlijk niet geschikt voor is.
Hij is nu "klaar" en de testruns komen uit op 192 pk ............ dat had je 1100 bij verhoogd stationair toerental al.
Hoe lees ik dan "het qua techniek superieur aan de 1100-turbo"?
Wat is er dan anders of beter of .....?

Groet uit 'n zonnig Haarlem. :W


p.s. zitten er niet genoeg rechte stukken op de Ring om daar dan je broer/neef/vader/zoon/etc. voorbij te fluiten? 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Meneer Fred,

je moet je niet blind staren op pk's.

M'n 1100 had inderdaad gemiddeld 250 pk,maar de afgifte was nogal "entertaining"

tussen 4-7000 rpm 180 pk erbij bijvoorbeeld......kortom;helemaal niet soepel...

..en om over de AF nog niet te spreken;die kon ik ook totaal niet goed krijgen op het laatst,hij stond rijk zat.....geklooi met pitotpijpjes om het beter te krijgen etc.
Zuigers die totaal op waren,de 3de en 4de versnelling waren gaar....

Mijn 1000 heeft een hele liniare afgifte,rijdt heel soepel,en als ik bij 4350 rpm 0.01 milliseconde meer brandstof wil is dat met een druk op de knop geregeld....

Dus in die zin is de 1000 superieur.....

:W
 
Ik ga daar niet rijden,mij te gevaarlijk... ;)


vandaag nog wat gemapt,voornamelijk de koude start en de gasrespons....

...ook nog een vermogensrun gedaan....192 pk...

Met een grote omweg naar huis om de lambaregeling nog wat meer z'n werk te laten doen,en de motor rijdt alweer een stukje beter..

komp best goe.............

op jeroen zn bank 192 :}
druk?
 
Laatst bewerkt:
Hello, las dit mooie topic en wil graag even wat vragen. Ik werk vrijwillig bij een motorzaak in Eemnes, die ook bezig is met een turbo project, een zzr 1100, die zo'n 360 pk moet gaan leveren. Nu organiseren wij 26 september een demo-dag en willen graag iemand uitnodigen voor diverse runs op onze testbank (gratis uiteraard). Interesse??? Iemand??

Graag mailen en ik neem contact op!!
 
Jammer dat het 26 Sept is

Probeer mijn ZZR1100Turbo klaar te krijgen voor die datum omdat ik dan een toer heb van 3 dagen richting Winterberg

Anders was ik zeker langs gekomen :+
Misschien kom ik evengoed langs maar dan een andere x om ff te kijken wat er gebouwd word
Altijd leuk om ff te kijken wat anderen bouwen :+

Watslangetjes.jpg


links350Pkrechts200Pk.jpg


En de turbo afzuiging van mijn ZZR1100 inc inwendige EG ByPass voor het heel houden van de 3de drijfstang lager ( maak die ByPass namelijk zelf voor de verkoop )

TurboafzuigingZZR1100.jpg


:X
 
Laatst bewerkt:
Hello, las dit mooie topic en wil graag even wat vragen. Ik werk vrijwillig bij een motorzaak in Eemnes, die ook bezig is met een turbo project, een zzr 1100, die zo'n 360 pk moet gaan leveren. Nu organiseren wij 26 september een demo-dag en willen graag iemand uitnodigen voor diverse runs op onze testbank (gratis uiteraard). Interesse??? Iemand??

Graag mailen en ik neem contact op!!


Ik kan dan helaas ook niet,ik zit dan midden in mn verhuizing....
 
Terug
Bovenaan Onderaan