GsxR 600 W

Racesmurf

Banned User
5 jan 2003
1.637
0
durpje int zuiden
Hoi!

Ik zag een leuke 600 staan maar ik kan er weinig info over vinden.

Het gaat om een Suzi GsxR 600 W uit 1992.
Heeft iemand hier wat technische gegevens van ? Ik kon ze zelf niet goed vinden op google. En is dit nu water of lucht gekoeld ? Want daar zit verschil in meen ik, of is dat alleen bij de 750's ?

Bijlage: 600gsx.jpg
 
Het gaat dus om deze;
full
 
Hoi!

Ik zag een leuke 600 staan maar ik kan er weinig info over vinden.

Het gaat om een Suzi GsxR 600 W uit 1992.
Heeft iemand hier wat technische gegevens van ? Ik kon ze zelf niet goed vinden op google. En is dit nu water of lucht gekoeld ? Want daar zit verschil in meen ik, of is dat alleen bij de 750's ?



Ik denk dat je er weinig over kan vinden omdat het dacht ik een amerikaan model is die niet in Nederland / europa is uitgebracht.

Degene die hier rijden zijn allemaal geimporteerd waardoor je ze niet veel ziet en de onderdelens en informatie schaars zijn.
 
Dit heb ik kunnen vinden ;)

GENERAL
Model 1992 Suzuki GSX-R 600
Category Sport
ENGINE
Type 600 cc, Liquid cooled, 4 - cylinders in line, 4-stroke
Bore x stroke (mm) 65 x 45,2
Transmission Chain
Gears 6 speed
Power 106 hp (77.3 kW) @ 12600 rpm
CHASSIS
Brakes front dual 310mm discs with 4-piston calipers
Brakes rear single 220mm disc with 2-piston calipers
Tires front 120/60-17
Tires rear 170/60-17
DIMENSIONS
Fuel Capacity - reserve 18,5 l (4.89 gallons)
Dry Weight 208 kg (458.6 pounds)
The above specifications are subject to change without notice.
Trademarks and logos of third parties used in the Site are exclusive property of the respective owners.


RELATED LINKS


Show me other Suzuki motorbikes of the year 1992.
Show me other Suzuki motorbikes.
Show me other motorbikes of the year 1992.


POINTS


Score
Performance
Reliability
Judge by appearances
Price/Quality 8,7
8,7
9,2
9,7
# votes: 6
Last vote on 28 okt 2003 @ 7:41:15



REVIEWS OF OTHERS



No review yet.Share your experience with other motorbikers.
Write the first review


hier vind je vast meer
 
Heb zelf aantal jaartjes geleden zo'n fiets gehad.

Is echt een SUPER fiets!

Heb er drie jaar op rondgereden.

Alles is hetzelfde als een GSX-R750 van dat modeljaar.
Het enigste verschil met de 750 is de boring, die hebben ze gewoon wat kleiner gemaakt om aan de 600cc te komen.

Gebruikte motor eigenlijk voor (zeer) sportief gebruik:
- 's-avonds zo hard mogelijk van Nijmegen-Arnhem over dijk
- circuitgebruik

Fiets hield het goed vol, wel wat aanpassingen gedaan die ik persoonlijk wel fijn vond.
Voorpoten ca. 1,5cm door kroonplaten laten zakken om een wat directer stuurkarakter te krijgen.
Yoshimura einddemper erop!

Echter wel twee kleine technische gebreken gehad:
-koppaking eruit
-motorblok opgeblazen (echt alles kapot in het blok!)

Die laatste twee zaken zul je waarschijnlijk kunnen toeschrijven aan het intensieve circuitgebruik waar ik hem de laatste 1,5 jaar voor gebruikt hebt.

Maar schrale troost is wel dat alle onderdelen zonder problemen te verkrijgen zijn bij Jan van Sommeren in Afferden(Gld).

Als je wat meer info erover wil moet je maar effe mailen Vincent_Puts@Hotmail.com

Gr.
Vincent
 
Op zondag 16 november 2003 19:14 schreef Vincent Puts het volgende:
Echter wel twee kleine technische gebreken gehad:
-koppaking eruit
-motorblok opgeblazen (echt alles kapot in het blok!)
Noemtie een klein technisch gebrek :X

:P
 
ik heb ook een keer naar zo'n ding staan kijken, maar ik vond hem toch niet zo interessant omdat hij net zo zwaar als een 750 is en minder vermogen heeft.

Volgens mij kun je beter een srad 600 kopen, deze sturen een stuk beter.
 
Vond em zelf wel erg mooi. Hij staat al een hele tijd te koop voor naar mijn idee veel te veel geld. Maar ik hoorde dat ie nu voor 2700 euro weg mag omdat ie al zo lang staat. Dat leek me wel een goede prijs voor zon ding. Moet zelf nog ff gaan kijken of hij net zo mooi is als op de foto's die ik kreeg en of hij echt voor dat bedrag weg mag.
 
208 kilo zonder benzine en olie is erg zwaar! Nu weet ik waar de GSX600F z'n gewicht vandaan haalde ;) Zou dan ook eerder voor een ouwe 750W gaan, maar ik hoorde dat ze heel erg lomp waren in de bochten... maarja dat zal wel vergeleken zijn met de huidige supersports...
 
Ziet er opzich goed uit maar de prijs is dan denk ik het enige koopargument t.o.v. een SRAD, of je moet 'm mooier vinden dan een SRAD met het ronde kontje...
full
 
Ik vind hem inderdaad mooier dan een srad. Heb de srad nooit echt mooi heel erg mooi gevonden (niet dat ie lelijk is maar toch). Het model na de srad (vanaf 2000?) vind ik weer wel erg mooi. Maar die zijn nog wat prijzig. En omdat ik nog jong (& wild?) ben is het vertsandiger dat ik nog niet al te dure motors onder mn bibs neem :+
 
Héél subtiel schopje O-)

Er is idd weinig te vinden over de gixxer600w, en daarom ben ik toch op dit topic uitgekomen...

Ik heb deze gevonden op MP: ≥ Motoren - Marktplaats.nl

Vind het een erg mooie brommert, het gewicht... tsja, of ik daar last van heb merk ik wel tijdens een proefrit. Ik rijd nu met 120kg rond dus het is wel ff een verschil.

Maaarrr de hamvraag: Voor ongeveer dezelfde prijs zijn ook GSXR750W's te vinden, welke wél een 2e typegoedkeuring (toch?) hebben. Nou stelt iedereen dat alles boven de 600cc niet lekker meer rijdt op 25kW, is het dan verstandiger om een 600 dan een 750 te kopen?

Die 150 cc en 20 pk maak ik me niet zo druk om, hij komt toch nog anderhalf jaar op 25kW, en daarna kan ik toch nog niet de volle 108 pk benutten :P

Duss...
Kan ik gewoon voor een 600 gaan of is een 750 verstandiger ivm typegoedkeuring, maar mínder verstandig ivm cc's?
 
Terug
Bovenaan Onderaan