Hét grote R6 vering topic

Marcell0

MF'er
18 apr 2003
95
0
Maastricht
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de vering instellingen voor mijn
R6. Ik heb al een aantal topics bekeken met dit onderwerp, alleen ben ik erg
benieuwd naar jullie instellingen.
Ik ben namelijk op zoek naar de beste instelling voor normaal weggebruik,
dus niet voor op het circuit (zal wel niet veel schelen).

Ik heb hieronder de standaard instellingen opgesomd conform het instructieboekje, alsmede de instellingen op mijn fiets. Goede raad is altijd welkom.

Als iedereen nou zijn favoriete instellingen ook op identieke wijze opsomt, en tevens vermeld waarom hij of zij deze instellingen gekozen heeft, ontstaat na verloop van tijd een leuk naslagwerkje. Geef ook even aan waarvoor de instelling geldt, dus circuit of weggebruik.

Alle onderstaande instellingen vanaf volledig ingedraaide (met de klok mee) schroeven.

Yamaha R6 '99
Instellingen volgens boekje:
VOOR
Voorspanning : 5 ringen zichtbaar
Ingaande demping (schroef onder) : 6 klikjes
Uitgaande demping (schroef boven): 6 klikjes

ACHTER
Voorspanning : stand 4
Ingaande demping (schroef boven) : 7 klikjes
Uitgaande demping (schroef onder): 9 klikjes

--------------------------------------------------------------------

Mijn instellingen op dit moment (zoals ik hem gekocht heb):
VOOR
Voorspanning : 7 ringen zichtbaar (is dit wel juist :? )
Ingaande demping (schroef onder) : 5 klikjes
Uitgaande demping (schroef boven): 6 klikjes

ACHTER
Voorspanning : stand 4
Ingaande demping (schroef boven) : 7 klikjes
Uitgaande demping (schroef onder): 9 klikjes
 
Laatst bewerkt:
Op het 2003 model vind ik de vork wat slapjes geveerd en toch wordt er aangeraden om hem standaard te laten staan voor straat en circuit.
Bochtjes gaan lekker strak, enkel bij hard remmen duikt hij iets teveel naar mijn goesting.
 
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de vering instellingen voor mijn
R6. Ik heb al een aantal topics bekeken met dit onderwerp, alleen ben ik erg
benieuwd naar jullie instellingen.
Ik ben namelijk op zoek naar de beste instelling voor normaal weggebruik,
dus niet voor op het circuit (zal wel niet veel schelen).

Ik heb hieronder de standaard instellingen opgesomd conform het instructieboekje, alsmede de instellingen op mijn fiets. Goede raad is altijd welkom.

Als iedereen nou zijn favoriete instellingen ook op identieke wijze opsomt, en tevens vermeld waarom hij of zij deze instellingen gekozen heeft, ontstaat na verloop van tijd een leuk naslagwerkje. Geef ook even aan waarvoor de instelling geldt, dus circuit of weggebruik.

Alle onderstaande instellingen vanaf volledig ingedraaide (met de klok mee) schroeven.

Yamaha R6 '99
Instellingen volgens boekje:
VOOR
Voorspanning : 5 ringen zichtbaar
Ingaande demping (schroef boven) : 6 klikjes
Uitgaande demping (schroef onder): 6 klikjes

ACHTER
Voorspanning : stand 4
Ingaande demping (schroef boven) : 7 klikjes
Uitgaande demping (schroef onder): 9 klikjes

--------------------------------------------------------------------

Mijn instellingen op dit moment (zoals ik hem gekocht heb):
VOOR
Voorspanning : 7 ringen zichtbaar (is dit wel juist :? )
Ingaande demping (schroef boven) : 5 klikjes
Uitgaande demping (schroef onder): 6 klikjes

ACHTER
Voorspanning : stand 4
Ingaande demping (schroef boven) : 7 klikjes
Uitgaande demping (schroef onder): 9 klikjes
ik wil niet vervelend zijn...

maar onder in je vork stel je compressiedemping in (ingaand) en boven op..bij die blauwe ringen (veervoorspanning) hebbie ook een schroefje zitten...en dat is uitgaande demping!!!!!

dus...die hele instelling van jou klopt van geen kant!!!!!!!!!!!!!!
 
Kijk ook 's in dit topic: vering instellen R6

Ben daarnet even aan de instellingen van m'n vader's R6 (2001) aan het sleutelen geweest, heb 'm op deze instellingen gezet:
R6 vering.jpg


Ik hoor 't wel van 'm als 'ie niet tevreden is :)

Voor het volledige artikel van deze veerinstellingen: Post van Auke in topic 'vering instellen R6'
 
Voor twee ringen zichtbaar, achter op stand 5.
Aan de demping heb ik niets gedaan, zou niet weten waar ze op staan.
But it works for me :)

Vooral de voorspanning voor scheelt een stuk t.o.v. jouw stand in de bochten en bij het remmen.
 
Ja,"gewoon" effe...kost reteveel poen en dan moet je het nog afstellen ook ,of koop jij van die high-tech shit om er dan geen gebruik van te maken of zo ? :Z

Ik zal even citeren uit een ander topic:

ja ik kan misschien wel niet zon verslag maken maar rijd jullie wel allemaal voorbij op de baan

Meneer is dus de beste, heeft er veel verstand van en kan goed verslagen schrijven...

Bron: :Z :Z
 
Op zaterdag 27 september 2003 21:21 schreef BGL Racing het volgende:Ik zal even citeren uit een ander topic:Meneer is dus de beste, heeft er veel verstand van en kan goed verslagen schrijven...

Bron: :Z :Z
Jah met mij gaan gewoon altijd paar mensen van OHLINS paar dagen mee testen op verschillende banen en dan is het goed en ik krijg altijd de settings thuisgestuurd voor de banen waar ik moet rijden :]
 
Jah met mij gaan gewoon altijd paar mensen van OHLINS paar dagen mee testen op verschillende banen en dan is het goed en ik krijg altijd de settings thuisgestuurd voor de banen waar ik moet rijden :]

Luister Mr Dipshit ,of je bent een professionele racer dat je de Öhlinsmensen maar te bellen hebt en dat ze meegaan ,of je bent een superklojo met het IQ van een Fishstick ,de humor van een Duitser en heb je aandacht nodig omdat je bij mamie nooit aan de tiet hebt mogen hangen ... :Z

Dus wees effe eerlijk ,en dan beschouwt de helft van het Forum je misschien niet meer als zeikbal maar als supersnelle rijder met een egotrip-probleem ,wat misschien iets beter te pruimen valt .
 
JAh ik rij gewoon motorcross in nederland en door Europa en Ohlins steun gaat allemaal via Wim Kroon import is de importeur voor de benelux..
Dat is geen bullshit.
Jah het komt misschien ook wel omdat ik andere kijk op die spullen heb met de cross heb je het gewoon nodig dan wordt er niet echt naar het geld gekeken..
Dus als je ooit op de cross komt en je ziet een YAMAHA yz250f met ohlins fabriekspoten er voor in en achterpomp achter en stuurdemper dan ben ik het
 
JAh ik rij gewoon motorcross in nederland en door Europa en Ohlins steun gaat allemaal via Wim Kroon import is de importeur voor de benelux..
Dat is geen bullshit.
Jah het komt misschien ook wel omdat ik andere kijk op die spullen heb met de cross heb je het gewoon nodig dan wordt er niet echt naar het geld gekeken..
Dus als je ooit op de cross komt en je ziet een YAMAHA yz250f met ohlins fabriekspoten er voor in en achterpomp achter en stuurdemper dan ben ik het

Okidoki dan ,maar de arrogantie van iedereen naar huis te rijden mag je achterwege laten hoor :r ;)
 
Inmiddels heb ik wat feedback van m'n vader gekregen. De R6 staat nu op de veringinstellingen die hierboven zijn aangegeven. Volgens m'n vader was 'ie nu veel stabieler, nam 'ie oneffenheden in het wegdek veel makkelijker op en was 'ie veel rustiger geworden. Het was een hele andere motor geworden in positieve zin!
 
ik heb zo niet de veringafstelling bij de hand, maar ik heb ook de veringafstelling van Performance Bikes geprobeerd , op de weg was het een redelijke afstelling maarop het circuit van Zolder was het helemaalniets.
Op het circuit gleed mijn voorwiel constant weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan