Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Zoals beloofd hierbij de foto's. Duurde even want heb het nodige aangepast en schoongemaakt.
Aanpassingen:
- Parkers waarmee achterlicht vastzit vervangen en originele inbusboutjes m5 toegepast. Moest wel draad opfrissen
- Bout schakelpookje was dol maar draad opgefrist en langere bout toegepast. Zit nu vast
- Scheur in kontje gelijmd, gespoten en gepoetst
- Beschadiging koppelingshendel weggewerkt
- Alle pinlock boutjes ofwel kunststof klinknagels vervangen want soms zat er niks, soms een boutje en soms een verkeerde
- Steenslag en beschadigen op de lak aangetipt. Zie je nog wel want kleur komt niet 100% overeen maar is beter dan het was
- Totale kuip eraf gehaald en van binnen en buiten schoongemaakt
- Kuip was er toch af dus kon makkelijk bij alle framedelen en blok die dus ook schoongemaakt zijn en aangetipt met lak
- Was een bevestigingsbout weg van de radiator. Draadgat opgefrist en nieuwe bout erin.
- Steenslag en roestvorming rechtsonder op radiator weggehaald, geschuurd en gespoten
- Koelvloeistof bijgevuld.
- Kuip bevestigd maar wat een klus is dat zeg. Je kunt wel merken dat het geen OEM kuip is maar een vervanger. Gaatje komen net niet overeen.

Wacht nog op andere spiegels want de rechter is lam en zak naar beneden, hendel beschermers voor de koppelinmg en rem en wavediscs.
Alles is al besteld.
Toch weer een poosje met de hobby (of is het passie?) bezig geweest en een voldaan gevoel overgehouden.

Dat zou het moeten zijn maar krijg het spontane gevoel dat hier een 2e Bassie is geboren. })
Ziet er keurig uit :t De sticker op het kuipruitje :} ik zit inmiddels in crisis nummer 3 :+
 
Je kan m altijd nog net iets te hoog aan prijzen... Dan gaat t verkopen niet sneller ;)
FB_IMG_1609796277581.jpg
 
Ow man ik heb het te doen met je thuis werken lijkt mij zo niks denk dat ik ook de hele dag niks zou willen doen omdat werk hoort niet thuis te zijn laat me werk ook altijd buiten de deur thuis. Is het niet vreemd dat thuis werken ?
Thuiswerken is weird. Normaal laat je privé achter als je naar je werk rijdt en laat je werk achter als je naar huis rijdt. Nu lopen werk en privé behoorlijk in elkaar over. In augustus had ik echt een dipje. Toen voelde het echt als "eat - sleep - work - repeat" vooral omdat de tweede geplande vakantie ook niet doorging.
Ik heb één geluk, mijn vriendin werkt ook thuis en onze werktijden lopen gelijk. En we doen ongeveer hetzelfde werk dus daar zitten we als Appie en Dappie aan de keukentafel, vier dagen per week. Eigenlijk hebben we nog een tweede gelukkie, we hebben onze baan nog....

Misschien mijn Blade maar weer wegbrengen voor nog wat modificaties..... Zodat we er bij mooi weer er weer tegenaan kunnen. Het eiland is wel lekker rustig zo zonder toeristen.
 
Zoals beloofd hierbij de foto's. Duurde even want heb het nodige aangepast en schoongemaakt.
Aanpassingen:
- Parkers waarmee achterlicht vastzit vervangen en originele inbusboutjes m5 toegepast. Moest wel draad opfrissen
- Bout schakelpookje was dol maar draad opgefrist en langere bout toegepast. Zit nu vast
- Scheur in kontje gelijmd, gespoten en gepoetst
- Beschadiging koppelingshendel weggewerkt
- Alle pinlock boutjes ofwel kunststof klinknagels vervangen want soms zat er niks, soms een boutje en soms een verkeerde
- Steenslag en beschadigen op de lak aangetipt. Zie je nog wel want kleur komt niet 100% overeen maar is beter dan het was
- Totale kuip eraf gehaald en van binnen en buiten schoongemaakt
- Kuip was er toch af dus kon makkelijk bij alle framedelen en blok die dus ook schoongemaakt zijn en aangetipt met lak
- Was een bevestigingsbout weg van de radiator. Draadgat opgefrist en nieuwe bout erin.
- Steenslag en roestvorming rechtsonder op radiator weggehaald, geschuurd en gespoten
- Koelvloeistof bijgevuld.
- Kuip bevestigd maar wat een klus is dat zeg. Je kunt wel merken dat het geen OEM kuip is maar een vervanger. Gaatje komen net niet overeen.

Wacht nog op andere spiegels want de rechter is lam en zak naar beneden, hendel beschermers voor de koppelinmg en rem en wavediscs.
Alles is al besteld.
Toch weer een poosje met de hobby (of is het passie?) bezig geweest en een voldaan gevoel overgehouden.

Dat zou het moeten zijn maar krijg het spontane gevoel dat hier een 2e Bassie is geboren. })
Mooi ding! En je pakt hem gelijk goed aan! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet je waarom hij geen oem kuip meer heeft?
 
Mooi ding! En je pakt hem gelijk goed aan! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet je waarom hij geen oem kuip meer heeft?
Nee, maar is import en denk hier een circuitfiets geweest. Heeft wat glijschade op linker valdop, koppelingshendel en voorspatbord. Maar technisch goed en stuurt ook goed. Schade is vervangbaar.
 
Thuiswerken is weird. Normaal laat je privé achter als je naar je werk rijdt en laat je werk achter als je naar huis rijdt. Nu lopen werk en privé behoorlijk in elkaar over. In augustus had ik echt een dipje. Toen voelde het echt als "eat - sleep - work - repeat" vooral omdat de tweede geplande vakantie ook niet doorging.
Ik heb één geluk, mijn vriendin werkt ook thuis en onze werktijden lopen gelijk. En we doen ongeveer hetzelfde werk dus daar zitten we als Appie en Dappie aan de keukentafel, vier dagen per week. Eigenlijk hebben we nog een tweede gelukkie, we hebben onze baan nog....

Misschien mijn Blade maar weer wegbrengen voor nog wat modificaties..... Zodat we er bij mooi weer er weer tegenaan kunnen. Het eiland is wel lekker rustig zo zonder toeristen.
Zeker de keerzijde van thuiswerken. Een ander voordeel is de vrijheid en indeling van je tijden. Bij mooi weer even weg en 's avonds even door. Als je maar je resultaat haalt. Nadeel is de lockdown want je kunt niet even terrasje pakken of bakkie doen. Met zoom kan je collega's spreken en alhoewel dat niet helemaal sociaal is, je mist de non verbale contacten, is dat beter dan geen contact.
Heb er zelf nooit moeite mee gehad dat thuiswerken maar dat was dan ook in een tijd dat er geen corona was.
 
Zoals beloofd hierbij de foto's. Duurde even want heb het nodige aangepast en schoongemaakt.
Aanpassingen:
- Parkers waarmee achterlicht vastzit vervangen en originele inbusboutjes m5 toegepast. Moest wel draad opfrissen
- Bout schakelpookje was dol maar draad opgefrist en langere bout toegepast. Zit nu vast
- Scheur in kontje gelijmd, gespoten en gepoetst
- Beschadiging koppelingshendel weggewerkt
- Alle pinlock boutjes ofwel kunststof klinknagels vervangen want soms zat er niks, soms een boutje en soms een verkeerde
- Steenslag en beschadigen op de lak aangetipt. Zie je nog wel want kleur komt niet 100% overeen maar is beter dan het was
- Totale kuip eraf gehaald en van binnen en buiten schoongemaakt
- Kuip was er toch af dus kon makkelijk bij alle framedelen en blok die dus ook schoongemaakt zijn en aangetipt met lak
- Was een bevestigingsbout weg van de radiator. Draadgat opgefrist en nieuwe bout erin.
- Steenslag en roestvorming rechtsonder op radiator weggehaald, geschuurd en gespoten
- Koelvloeistof bijgevuld.
- Kuip bevestigd maar wat een klus is dat zeg. Je kunt wel merken dat het geen OEM kuip is maar een vervanger. Gaatje komen net niet overeen.

Wacht nog op andere spiegels want de rechter is lam en zak naar beneden, hendel beschermers voor de koppelinmg en rem en wavediscs.
Alles is al besteld.
Toch weer een poosje met de hobby (of is het passie?) bezig geweest en een voldaan gevoel overgehouden.

Dat zou het moeten zijn maar krijg het spontane gevoel dat hier een 2e Bassie is geboren. })
Mooie fiets hoor,

En je hebt altijd wel wat werk aan een nieuwe motor, zeker als je er circuit mee gaat rijden.

Vanmorgen eens een testje gedaan, kreeg bij de aankoop van m'n Fireblade ook de originele uitlaat demper erbjj maar had al die tijd de leovince sbk eronder die er al op zat.
Viel me al op dat er erg veel roet uit de pijp komt, dus verbranding was verre van optimaal, en stoorde me toch wel aan het slechte oppakken onderin.
Kwam er trouwens achter dat ze kegel die aan het spruitstuk hoort er ook af hebben geslepen in het verleden..... Anyway na een eerste ritje door de buurt de originele demper Dr eens opgeschroefd.......zo he dat is dus die souplesse die je in de testen leest toen de 954rr uit kwam, ineens een heel andere motorfiets, vloeiend vanuit stilstand en heel goed te doceren, die sbk demper gaat voorlopig dus de stelling in tot er een pc op komt, komend seizoen gaan we eens kijken hoe het bevalt met de standaard pot erop


IMG_20210110_134314.jpg
 
Mooie fiets hoor,

En je hebt altijd wel wat werk aan een nieuwe motor, zeker als je er circuit mee gaat rijden.

Vanmorgen eens een testje gedaan, kreeg bij de aankoop van m'n Fireblade ook de originele uitlaat demper erbjj maar had al die tijd de leovince sbk eronder die er al op zat.
Viel me al op dat er erg veel roet uit de pijp komt, dus verbranding was verre van optimaal, en stoorde me toch wel aan het slechte oppakken onderin.
Kwam er trouwens achter dat ze kegel die aan het spruitstuk hoort er ook af hebben geslepen in het verleden..... Anyway na een eerste ritje door de buurt de originele demper Dr eens opgeschroefd.......zo he dat is dus die souplesse die je in de testen leest toen de 954rr uit kwam, ineens een heel andere motorfiets, vloeiend vanuit stilstand en heel goed te doceren, die sbk demper gaat voorlopig dus de stelling in tot er een pc op komt, komend seizoen gaan we eens kijken hoe het bevalt met de standaard pot erop


Bekijk bijlage 1583169
Denk dat je een rode hebt maar zie geen totaal plaatje. Die 954 is in mijn ogen de mooiste Blade (met hoofdletter als eerbetoon aan Baba voor zijn laatste Blade). Zit je buddyseat wel goed? Lijkt wat hoog te zitten.

De SC57 2006/2007 vind ik als tweede mooiste blade. Komt vooral door de kuip. Model 2004/2005 vind ik teveel plastic. Daarna poosje niks met die stompe neus en rechte luchtsleuf in de kuip. Een ander zal daar anders over denken want smaken verschillen nu eenmaal.

Zo zie ja dat vervanging niet altijd beter is. Had ooit een hele open pot op mijn SC28. Hoop herrie maar geen vermogen meer. Toen ik oude dames naar hun oren zag grijpen die pijp eraf en een stille er op. Liep ook gelijk beter. Dus heb dezelfde evaring gehad.

Heb een Bos op mijn 954 met dB killer. En ook een PC. Alles op de bank gezet bij PowerPoint Tiel en dat gaf toen wel gelijk een vermogenswinst en een heel mooi lopende fiets. Zou dat zeker doen. O ja, wel met een ander luchtfilter (K&N bij mij) erin en ook de flapper uit het luchtfilterhuis.

De SC57 heeft een titanium Arrow met dB zag ik. Zitten ook K&N filters in heb ik gezien en heeft een PC. Gaat binnenkort ook de bank op want wil weten of het optimaal is afgesteld of dat er toch maar een ecu flash moet komen.
Meten is weten tenslotte.
 
Laatst bewerkt:
Vind de 954 kwa model inderdaad ook erg mooi ondanks z'n leeftijd zie je het er niet echt aan af dat hij al zo oud is, en kwa gewicht is het net een 600cc dat maakt het voor mij de perfecte fiets, en hij was erg betaalbaar dus is het ook geen ramp als je hem een keer neer zou leggen.

Mijne is zwart met rood, of rood met zwart eigenlijk officieel.
Met duo zitje lijkt wat hoog maar zit wel gewoon vast zoals het hoort, kuipwerk is ook origineel spul, misschien het duo zitje niet dat zou kunnen, het zit verder vast op z'n plek.
FB_IMG_1588182710689.jpg


Ik heb na de aankoop wel veeeeel moeten doen, hij had veel achterstallig onderhoud, wiellagers, balhoofdlagers, grote beurt, radiateur gestraald en gespoten, nieuwe banden, voorvork vervangen, velgen gespoten, nieuwe banden.....

Dus toen eerst maar eens een seizoen gereden, inmiddels deze winter weer verschillende upgrades gedaan, healtech shift indicator, hyperpro, progressive stuurdemper (ipv Ali), race aanpassing van de vering laten doen bij HK suspension, en onderweg zijn nog staal omvlochten remleidingen, healtech quickshifter.... Lekker bezig met het apparaat in ieder geval 😄👍
 
Vind de 954 kwa model inderdaad ook erg mooi ondanks z'n leeftijd zie je het er niet echt aan af dat hij al zo oud is, en kwa gewicht is het net een 600cc dat maakt het voor mij de perfecte fiets, en hij was erg betaalbaar dus is het ook geen ramp als je hem een keer neer zou leggen.

Mijne is zwart met rood, of rood met zwart eigenlijk officieel.
Met duo zitje lijkt wat hoog maar zit wel gewoon vast zoals het hoort, kuipwerk is ook origineel spul, misschien het duo zitje niet dat zou kunnen, het zit verder vast op z'n plek.
Bekijk bijlage 1583418

Ik heb na de aankoop wel veeeeel moeten doen, hij had veel achterstallig onderhoud, wiellagers, balhoofdlagers, grote beurt, radiateur gestraald en gespoten, nieuwe banden, voorvork vervangen, velgen gespoten, nieuwe banden.....

Dus toen eerst maar eens een seizoen gereden, inmiddels deze winter weer verschillende upgrades gedaan, healtech shift indicator, hyperpro, progressive stuurdemper (ipv Ali), race aanpassing van de vering laten doen bij HK suspension, en onderweg zijn nog staal omvlochten remleidingen, healtech quickshifter.... Lekker bezig met het apparaat in ieder geval 😄👍
Goed bezig. Je hebt toch wel conische balhoofdlagers? De 954 stuurt nogal nerveus namelijk. Met een stuurdemper en conische lagers vang je dat deels op.

Mooie fiets trouwens.
 
Vind de 954 kwa model inderdaad ook erg mooi ondanks z'n leeftijd zie je het er niet echt aan af dat hij al zo oud is, en kwa gewicht is het net een 600cc dat maakt het voor mij de perfecte fiets, en hij was erg betaalbaar dus is het ook geen ramp als je hem een keer neer zou leggen.

Mijne is zwart met rood, of rood met zwart eigenlijk officieel.
Met duo zitje lijkt wat hoog maar zit wel gewoon vast zoals het hoort, kuipwerk is ook origineel spul, misschien het duo zitje niet dat zou kunnen, het zit verder vast op z'n plek.
Bekijk bijlage 1583418

Ik heb na de aankoop wel veeeeel moeten doen, hij had veel achterstallig onderhoud, wiellagers, balhoofdlagers, grote beurt, radiateur gestraald en gespoten, nieuwe banden, voorvork vervangen, velgen gespoten, nieuwe banden.....

Dus toen eerst maar eens een seizoen gereden, inmiddels deze winter weer verschillende upgrades gedaan, healtech shift indicator, hyperpro, progressive stuurdemper (ipv Ali), race aanpassing van de vering laten doen bij HK suspension, en onderweg zijn nog staal omvlochten remleidingen, healtech quickshifter.... Lekker bezig met het apparaat in ieder geval 😄👍
2x nieuwe banden, veel gereden?
 
Goed bezig. Je hebt toch wel conische balhoofdlagers? De 954 stuurt nogal nerveus namelijk. Met een stuurdemper en conische lagers vang je dat deels op.

Mooie fiets trouwens.
Klopt heb er inderdaad, had daar al goeie ervaring mee met de vfr
2x nieuwe banden, veel gereden?
Type foutje, heb een set Bridgestone s22 gereden, stap denk ik hierna over op een prielli. Opzich bevallen de Bridgestone banden goed, maar de harde midden sectie heeft niet zo veel zin voor mij achter heb nu de zijkanten voor 60% op en het midden is nog ongeveer nieuw.
Gaan van de zomer wel meer Zandvoort rijden dus dan zal 't middendeel ook wel iets meer slijten heb afgelopen seizoen heel veel kleine circuits gereden dus bijna alleen maar bochtenwerk
 
Zo de wavediscs zijn binnen. Besteld via AliExpress en Duitsland aangetikt. Geen douanekosten dus alles bij elkaar net 200 euro.
Morgen er maar onder bouten. Mocht het waardeloos Chinees spul zijn dan merken jullie dat in de berichtgeving dat een motorrijder tijdens het remmen vreselijk op zijn plaat is gegaan.

(Denk het echter niet want onder de 954 hebben ze ook voortreffelijk gewerkt)
 

Bijlagen

  • IMG_20210112_210113[1].jpg
    IMG_20210112_210113[1].jpg
    142,1 KB · Weergaven: 7
Zo de wavediscs zijn binnen. Besteld via AliExpress en Duitsland aangetikt. Geen douanekosten dus alles bij elkaar net 200 euro.
Morgen er maar onder bouten. Mocht het waardeloos Chinees spul zijn dan merken jullie dat in de berichtgeving dat een motorrijder tijdens het remmen vreselijk op zijn plaat is gegaan.

(Denk het echter niet want onder de 954 hebben ze ook voortreffelijk gewerkt)
mooi man:Y
 
Zo de wavediscs zijn binnen. Besteld via AliExpress en Duitsland aangetikt. Geen douanekosten dus alles bij elkaar net 200 euro.
Morgen er maar onder bouten. Mocht het waardeloos Chinees spul zijn dan merken jullie dat in de berichtgeving dat een motorrijder tijdens het remmen vreselijk op zijn plaat is gegaan.

(Denk het echter niet want onder de 954 hebben ze ook voortreffelijk gewerkt)
Zijn mooie schijven :t

Heb die toendertijd ook voor mijn SC33 besteld, maar bleek er een kromme bij te zitten. Het is dat er een aantal maanden tussen ontvangen en monteren zat, dus kon ik er weinig meer mee.
 
Zo de wavediscs zijn binnen. Besteld via AliExpress en Duitsland aangetikt. Geen douanekosten dus alles bij elkaar net 200 euro.
Morgen er maar onder bouten. Mocht het waardeloos Chinees spul zijn dan merken jullie dat in de berichtgeving dat een motorrijder tijdens het remmen vreselijk op zijn plaat is gegaan.

(Denk het echter niet want onder de 954 hebben ze ook voortreffelijk gewerkt)
Als het Arashi schijven zijn, die heb ik ook bij het voorwiel.. rij er al 3 jaar zonder problemen mee rond :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan