Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Er zitten hier volgens mij ook nog wel wat liefhebbers die een mooie SP1 wel kunnen waarderen?

Mijn buurman wil de zijne van de hand doen.
38.000km
Echt onverklooid exemplaar. Marving dempers gemonteerd. Set Bos dempers en een set originele dempers er los bij, evenals het buddy seatBekijk bijlage 1617135

Ik kan t er nu echt even niet bij hebben met alle verhuis en bouwplannen, anders had ik m erg graag aan de verzameling toegevoegd...
Wat is zoiets nou waard? Op zich ben ik geen fan van een twee cilinder sinds ik ooit in de vorige eeuw op een tl1000 gereden heb,maar misschien valt dit niet zo in elkaar als je het gas dichtdraaid in een bocht? Anders kan ik het niet omschrijven.
Schrok me de tandjes,mijn broer zei dat dit kenmerkend was voor een 2 cilinder.
Dus sindsdien nooit meer op een 2 cilinder gereden.
Al heb ik altijd een zwak gehad voor de 916 sp,met die enkelzijde brug en dat witte kontje 😍😍.
 
Wat is zoiets nou waard? Op zich ben ik geen fan van een twee cilinder sinds ik ooit in de vorige eeuw op een tl1000 gereden heb,maar misschien valt dit niet zo in elkaar als je het gas dichtdraaid in een bocht? Anders kan ik het niet omschrijven.
Schrok me de tandjes,mijn broer zei dat dit kenmerkend was voor een 2 cilinder.
Dus sindsdien nooit meer op een 2 cilinder gereden.
Al heb ik altijd een zwak gehad voor de 916 sp,met die enkelzijde brug en dat witte kontje 😍😍.
Heb je met de SP ook gewoon, remt sterk af op de motor. Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik van een aantal uit het sp-topic (die ook tl-1000 gereden hebben) wel begreep, is dat de SP velen malen beter rijd dan een tl.
Die 916 is ook een van mijn favorieten, toen ze vroeger uitkwamen, zei ik altijd dat ik er ooit eens eentje zou hebben. Maar vanwege de onderhoudskosten ben ik voor de SP gegaan, tot op de dag van vandaag geen spijt van, alleen het geluid ga je al van grijnzen :9 :]
 
Die tl had toch ook de bijnaam de widow maker als ik me niet vergis ik zou graag een sp aan me collectie toe voegen al is het alleen maar om te hebben alleen ze zijn niet echt goedkoop 😬 ben benieuwd wat deze op moet gaan brengen ?
 
Die tl had toch ook de bijnaam de widow maker als ik me niet vergis ik zou graag een sp aan me collectie toe voegen al is het alleen maar om te hebben alleen ze zijn niet echt goedkoop 😬 ben benieuwd wat deze op moet gaan brengen ?
Geloof dat meerdere motoren die bijnaam hebben (gehad), R1, Busa, zelfs de oude sc28-SC33 heb ik die naam zien krijgen... 🤔

Ze staan tegenwoordig gemiddeld rond de €4500 - €5000 te koop, soms een uitschieter, maar dan moet ie weg van de vrouw... :P Die van mij heb ik zowat 10 jaar geleden ook voor €5000 gekocht (inmiddels ook velen malen meer in geïnvesteerd, maar het is een hobby en dan mag het... :X), maar ze blijven dus best waardevast.
 
Tjah ik weet niet kon deze stuur demper met bracket voor 100 euro kopen hij was net geserviced En had wat verhalen gehoord dat dit fijner zou zijn tot nu toe bevalt me het prima. Ik heb een ignijet race ecu dus dan heb je zwz niet al die foutmeldingen. Ik ben jaloers ik wil ook het circuit op
Begrijp dat je geen ervaring met origineel hebt.
Heb wel een stuurdemper op de 954 maar de 954 stuurt anders dan de SC57. Kan dus niet 1 op 1 vergelijken. Maandag weet ik meer welke fijner stuurt. De 954 (nerveus maar ben ik aan gewend) of de SC57 die meer gecontroleerd aanvoelt op de weg.

Niet jaloers zijn maar gewoon een mooie dag afwachten en je dan aanmelden bij 2TE. Geef maar Harrie2TE op en je krijgt wat korting dacht ik.
 
Geloof dat meerdere motoren die bijnaam hebben (gehad), R1, Busa, zelfs de oude sc28-SC33 heb ik die naam zien krijgen... 🤔

Ze staan tegenwoordig gemiddeld rond de €4500 - €5000 te koop, soms een uitschieter, maar dan moet ie weg van de vrouw... :P Die van mij heb ik zowat 10 jaar geleden ook voor €5000 gekocht (inmiddels ook velen malen meer in geïnvesteerd, maar het is een hobby en dan mag het... :X), maar ze blijven dus best waardevast.
Toe maar. En gewoon reclame blijven maken voor die SP hier. Grrrr.

Maar je hebt gelijk over die widow maker. Dacht dat de eerste blades veel dodelijke ongelukken veroorzaakten en dat daardoor het stappen rijbewijs is ingevoerd.
 
Geloof dat meerdere motoren die bijnaam hebben (gehad), R1, Busa, zelfs de oude sc28-SC33 heb ik die naam zien krijgen... 🤔

Ze staan tegenwoordig gemiddeld rond de €4500 - €5000 te koop, soms een uitschieter, maar dan moet ie weg van de vrouw... :P Die van mij heb ik zowat 10 jaar geleden ook voor €5000 gekocht (inmiddels ook velen malen meer in geïnvesteerd, maar het is een hobby en dan mag het... :X), maar ze blijven dus best waardevast.
Hobby mag geld kosten zeg ik altijd ow dan zijn ze wel waarde vast maar helaas heb ik de plek niet op het moment
 
Begrijp dat je geen ervaring met origineel hebt.
Heb wel een stuurdemper op de 954 maar de 954 stuurt anders dan de SC57. Kan dus niet 1 op 1 vergelijken. Maandag weet ik meer welke fijner stuurt. De 954 (nerveus maar ben ik aan gewend) of de SC57 die meer gecontroleerd aanvoelt op de weg.

Niet jaloers zijn maar gewoon een mooie dag afwachten en je dan aanmelden bij 2TE. Geef maar Harrie2TE op en je krijgt wat korting dacht ik.
Alles zat al vol en ik ga meestal met een vriend alleen die was iets te afwachtend dus maar 3 dagen geboekt 🤣 nou de orginele was ook wel prima alleen had het idee dat zo’n oude net wat fijner aanvoelde
 
🤔 🤔

Dus mijn sc33 die ik als eerste motor heb gekocht 5 jaar geleden is eigenlijk geen beginners motor?:+
Absoluut niet. Te licht, teveel vermogen, te nerveus door het 16 inch voorwiel en voor de jongens die van een lesmotor kwamen te gevaarlijk. Geen goede rijopleiding ook want toen was het alleen slalom tussen de pionnen en een remproef.
 
Geloof dat meerdere motoren die bijnaam hebben (gehad), R1, Busa, zelfs de oude sc28-SC33 heb ik die naam zien krijgen... 🤔

Ze staan tegenwoordig gemiddeld rond de €4500 - €5000 te koop, soms een uitschieter, maar dan moet ie weg van de vrouw... :P Die van mij heb ik zowat 10 jaar geleden ook voor €5000 gekocht (inmiddels ook velen malen meer in geïnvesteerd, maar het is een hobby en dan mag het... :X), maar ze blijven dus best waardevast.
Ik houdt ze ook al een tijdje in de gaten, maar voor die bedragen kan je er vaak wel van alles aan vinden
Ik denk zelf dat deze wel rond de 6 op zou moeten kunnen brengen als ik kritisch kijk.
Maar dan moet je wel een liefhebber treffen die echt op zoek is naar een hele nette.

Om het Fireblade gehalte weer wat op te schroeven uit naam van diezelfde buurman... Hij heeft onlangs een 1st gen blade weten te kopen... Ik had vorig jaar voor ik de mijne kocht ook naar deze gekeken, maar toen kwam de prijs niet genoeg de juiste kant uit wat mij betreft...
IMG-20210316-WA0024.jpg
 
Vraagje, wat is een goed alternatief voor de condoom spiegels van een sc33 van 1996-1997? Ik zoek een passend alternatief zonder die rubberen hoes.
 
Ik houdt ze ook al een tijdje in de gaten, maar voor die bedragen kan je er vaak wel van alles aan vinden
Ik denk zelf dat deze wel rond de 6 op zou moeten kunnen brengen als ik kritisch kijk.
Maar dan moet je wel een liefhebber treffen die echt op zoek is naar een hele nette.

Om het Fireblade gehalte weer wat op te schroeven uit naam van diezelfde buurman... Hij heeft onlangs een 1st gen blade weten te kopen... Ik had vorig jaar voor ik de mijne kocht ook naar deze gekeken, maar toen kwam de prijs niet genoeg de juiste kant uit wat mij betreft...Bekijk bijlage 1617304
Ik ben verliefd 🥰
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Vraagje, wat is een goed alternatief voor de condoom spiegels van een sc33 van 1996-1997? Ik zoek een passend alternatief zonder die rubberen hoes.
Heb ze er ook altijd afgegooid. Kocht en koop via ebay vervangers. Ben dan tussen de 15 en 20 euro kwijt. Gaan ze stuk haal je voor dat bedrag weer nieuwe. En modellen genoeg.
 
Het blijven mooie motoren
Laatste foto's toen 'ie nog in mijn bezit was.
 

Bijlagen

  • IMG20200201163307.jpg
    IMG20200201163307.jpg
    378,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG20200201163328.jpg
    IMG20200201163328.jpg
    215,9 KB · Weergaven: 8
En wat is de vraagprijs van de buurman.?? 🤔
Hij gaat m vast niet weg geven...

Maar als je interesse hebt, of iemand weet dan doe me maar een PB, dan zal ik jullie koppelen via telefoon nummers.

Ik ga er liever niet als makelaar tussen zitten...

Ben nog even druk zat... Komend weekend gaan we beginnen met verhuizen (zijn we eigenlijk al maanden mee bezig... Maar zaterdag willen we er gaan slapen) alleen is het nog bij lange na niet bewoonbaar zoals we zouden willen, dus dat wordt nog even flink improviseren...
 
Hij gaat m vast niet weg geven...

Maar als je interesse hebt, of iemand weet dan doe me maar een PB, dan zal ik jullie koppelen via telefoon nummers.

Ik ga er liever niet als makelaar tussen zitten...

Ben nog even druk zat... Komend weekend gaan we beginnen met verhuizen (zijn we eigenlijk al maanden mee bezig... Maar zaterdag willen we er gaan slapen) alleen is het nog bij lange na niet bewoonbaar zoals we zouden willen, dus dat wordt nog even flink improviseren...
Hij is fijn he, hier 1 feb overgegaan, maar ook nog steeds bezig. Nu hebben wij wel dat we er “normaal” kunnen wonen, maar dat gezeik met de corona, zorgt ervoor dat het niet de beste tijd is om te gaan verbouwen. Man, wat een drama met dat bestellen en nu dan weer met die afspraken, hadden we normaal ons ding kunnen doen, hadden we al zo goed als klaar kunnen zijn. :/
Succes iig met de verhuizing en verbouwing...
 
Ook van hier succes met het bewoonbaar maken.
Ken dat die ellende door Corona. Heb een tuinhuisje dat bestaat uit staande muren en open dakspanten. Rest kan niet besteld worden want zou via tekening op maat gezaagd moeten worden. En helaas, hier doen ze alleen online bestellingen en betalingen en aan de deur uitreiken na controle.
Half huisje staat hier al zeker 7 maanden zo. Gelukkig hoeven wij er niet in te slapen. *D
 
Och, dat valt hier bij die nuchtere tukkers nog wel mee. Bij de meeste bedrijven kan je gewoon na telefonisch bestellen de spullen afhalen.
Ik vind een verbouwing vooral heel lastig te plannen, want t kost altijd meer tijd dan je denkt en t kost veel energie en tijd, maar je weet waar je t voor doet, dus dat maakt heel erg veel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan